Vraag

Gebruik tegoedboen voor opladen pay&go

  • 18 February 2023
  • 11 reacties
  • 300 Bekeken

Beste,

bij het aanschaffen van een smartphone in een Proximusverkooppunt leverde ik mijn oude GSM-toestel in en kreeg daarvoor een tegoedbon. De winkelbediende verzekerde mij dat ik het bedrag kon gebruiken voor het online opladen van pay&go belkrediet, dus via de Proximus app (https://www.proximus.be/reloadonline/nl/id_index/all/online-herladen.html)

Ik gaf zoals gevraagd het gsm-nummer in, de belwaarde en ging vervolgens naar de ‘betaal’pagina. Waar ik bij vorige oplaadbeurten een vakje voor een tegoedcode zag, vind ik dit nu nergens meer. Het kan toch niet zijn dat ik hiervoor een afspraak in een proximus-winkel moet maken?!?

Ook als ik gewoon wil betalen krijg ik nu bovendien steeds de melding dat de Ogone-app is gestopt op vraag van de ‘gebruiker’, wie dat dan ook mag zijn.

Kan iemand me zeggen wat er aan de hand is?

 

PS Wat is het verschil tussen Pay&Go en Pay&Go+ ?


11 reacties

Wat is het verschil tussen Pay&Go en Pay&Go+ ?

Bekijk de tarieven van prepaidkaarten en gsm-abonnementen | Proximus > kies herlaadkaart > type herlaadkaart .  &  Waardebon | Proximus

Reputatie 7
Badge +4

Ter info

Proximus medewerkers (moderatoren) zijn vanaf maandag terug aanwezig op dit publieke forum

Voor zover mij bekend kunnen deze tegoed/waardebonnen niet gebruikt worden voor het herladen van prepaidkaarten

Gebruik van waardebon in online shop | Proximus Forum

Waardebon | Proximus

Kies een waardebon en krijg en code waarmee je in onze web shop van een onmiddellijke korting kan genieten op je online aankoop van een gsm, smartphone of tablet zonder abonnement.

Je kan deze code ook gebruiken in één van onze Proximus Centers, waar je hem ook kan gebruiken voor de aankoop van een accessoire.

Beste Martin en M_016,

allereerst mijn dank voor uw reactie.

Ik keek even op de link die u beiden mij doorstuurde. Het gaat echter niet om een ‘waardebon’. (Terloops: ik begrijp eerlijk gezegd de bedoeling niet van deze ‘waardebon’-webpagina. Waarom zou ik voor mezelf eerst een waardebon online aankopen om er dan in een verkooppunt een accessoire mee te kopen ?!? Tenzij het om geschenkbonnen gaat?)

Ter verduidelijking stuur ik kopie van de tegoedbon die ik in het Proximus-verkooppunt kreeg bij het inleveren van mijn oude GSM. Daarop staat dat het tegoed ook voor het herladen van een prepaidkaart kan worden gebruikt …

 

Hopelijk kunt u meer licht op de zaak werpen …

Nog een fijne zondag

@unhappy5x blijkbaar zijn er nog problemen geweest met die tegoedbonnen zoals bv. 

→ Gebruik tegoedbon webshop | Proximus Forum

Maar als iemand die van Proximus zelf is, maandag de draad opneemt zullen ze u wel kunnen verder helpen.

Of je kunt mss proberen te belllen naar 1911 en dan 3 kiezen zodat je doorgestuurd wordt naar de klantendienst, en mogelijks kunnen ze je daar helpen om te herladen via tegoedcode !

Dag Martin,

ik probeer morgen het 1911 nummer, en hopelijk kunnen ze me daar dan zeggen wat ik moet doen. Dankuwel voor de tip, en tot hoors

Reputatie 7
Badge +3

@unhappy5x Is het probleem ondertussen opgelost/verholpen.Indien niet, graag uw klantnummer + gsm-nummer aanvullen op uw profile.Dan kijk ik het even na voor u.Groetjes,Joel

@Joel M : ik kan momenteel nummer 1911 niet bellen wegens te weinig belkrediet, maar heb intussen wel de door u gevraagde gegevens in mijn profiel ingevuld. Tof dat u het even wil nakijken, bedankt alvast voor verdere opvolging!

Reputatie 7
Badge +3

@unhappy5x ik kan zo direct de oorzaak niet zien.Daarom heb ik dossier 52139622 opgemaakt en doorgestuurd naar de bevoegde dienst.Zij gaan het verder onderzoeken en nadien zelf terug contact met u opnemen.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel.

En wat is nu de aangereikte oplossing?

Heb hier ook een tegoedbon geldig voor herladen prepaid maar zie nergens een mogelijkheid om de tegoedboncode in te leiden...

@GuyRoels

staat daar ook een code bij van 13 cijfers?
zodat je het op volgende manier zou kunnen doen:

#121*Herlaadcode#

In de plaats van de herlaadcode vul je de 13-cijferige code in 

NB: Er staat wel ook voor herladen van pay&go maar het is niet duidelijk of het ook via een proximus shop moet, al zou ik dit  wil een beetje belachelijk vinden dat het enkel via een shop zou kunnen.

Maandag komen de PX moderatoren terug langs die je ook kunnen verder helpen.

Reputatie 7
Badge +3

@GuyRoels De tegoedbon kan in een Proximus Shop worden ingeruild/omgezet voor een herlaadkaart om het krediet van je Pay&GO nummer op te waarderen.

Je zal gelijk aan de waarde van je tegoedbon een herlaadkaart krijgen met een 13-cijferige code.

Let op een tegoedbon is maar beperkt geldig ( je vind de uiterste geldigheidsdatum terug op je tegoed bon

Online kan de tegoedbon enkel worden gebruikt voor aankoop van een Mobiel toestel zonder abonnement.

Verder kan je de tegoedbon ook in een Proximus Shop gebruiken voor aankoop van een toestel zonder abonnement of een accessoire.

Deze info werd me medegedeeld door een Proximus Shop Manager die ik vandaag contacteerde.

 

Reageer