Vraag

Geblokkeerde sim-kaart heractiveren - website werkt niet


Mijn kaart is geblokkeerd. Tot nu toe werd deze beheerd door mijn werkgever, door verandering van job neem ik dit telefoonnummer over voor mijn eigen rekening. Ik heb twee weken gelden mijn nummer proberen te registreren maar dat ging nog niet omdat ik nog in dienst was. Nu ben ik uit dienst en is de kaart sinds vandaag geblokkeerd. Als ik probeer te registeren via proximus.be/identificeer dan werk het niet. Niet als ik herlading kies en niet als ik eID kies. Alle gegevens zijn correct ingevuld en de eID is correct geïnstalleerd. Telkens is er een technische storing na het ingeven van mijn gegevens of het aanklikken van de eID link. Dit heb ik allemaal al meermaals geprobeerd, zowel gisteren (toen de kaart nog actief was) als vandaag. In de chat op de website geeft niemand antwoord en in messenger op facebook ook niet. Is het mogelijk dit in orde te brengen?  

dank

SSN 2100364744518


20 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@According 2 Kim  Wij zijn hier om vragen te beantwoorden en problemen op te lossen, niet om te verkopen. Ik vis dus helemaal niet naar een abonnement. Indien jij van ons nog verdere hulp wenst, graag het betrokken gsm-nummer invullen in je profielgegevens.
Groetjes,
Antonella

PS: Gegevens noteren in je profielgegevens doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op + geef een seintje zodra dit is gebeurd

FYI: Iemand die van Proximus zelf is, komt hier niet langs op het forum tijdens weekends en feestdagen.

@OR_DAIk heb je net een mailtje gestuurd om nog wat extra gegevens op te vragen. Zo kunnen we rechtstreeks contact houden tot het is opgelost. Is het de bedoeling dat deze prepaid omgezet wordt naar een abonnement of moet dit een herlaadkaart blijven? Groetjes, Antonella

Haha ze is al aan het vissen naar een abonnement vooraleer je geholpen bent, verkopen, daar kunnen ze je mee helpen! 

Dag @OR_DA onze shops gaan voorlopig nog niet terug open. Kun je via onze chat de foutmelding doorsturen die je krijgt op de registratiepagina, dan volgen we het daar verder voor je op. Grt, Heidi

Via de chat reageert niemand. Ik probeer morgen een derde en laatste keer. Als er opnieuw geen antwoord komt kies ik gewoon een andere provider. M'n geduld geraakt op.

Ik ben het al beu, wat je ook doet, zelfs een bericht hier proberen posten, de ene error na de andere. rampzalig. Ik ben IT-ster van beroep dus aan mij ligt het niet hoor. Ben jij intussen geholpen want ik denk dat ik er zelfs niet meer aan wil beginnen, ga wel naar een andere provider!

eerst even zeggen, sorry maar wat een klote website op elk vlak, er loopt niks goed!

 

Dan heb ik exact hetzelfde probleem nadat ik mn nummer overneem van de werkgever! Ik wens ook asap terug bereikbaar te zijn, is al vier dagen nu! 

Reputatie 7
Badge +3

@OR_DA Ik heb je net een mailtje gestuurd om nog wat extra gegevens op te vragen. Zo kunnen we rechtstreeks contact houden tot het is opgelost. Is het de bedoeling dat deze prepaid omgezet wordt naar een abonnement of moet dit een herlaadkaart blijven? Groetjes, Antonella

@OR_DA  Heb je al eens cookies en surfgeschiedenis verwijderd of geprobeerd via een andere browser? Indien de foutmelding hierna blijft aanhouden, ontvang ik hiervan graag een printscreen. Groetjes, Antonella

 

Beste Antonella, 

Als bijlage enkele printscreens. (1x explorer, 1x chrome)

Ik heb geprobeerd met internet explorer, chrome. Dit op 3 verschillende pc’s en een smartphone. cookies ook al gewist en zelfs de verschillende aanmelden opties getest (e-id, bankcontact,… )

Reputatie 7
Badge +3

@OR_DA  Heb je al eens cookies en surfgeschiedenis verwijderd of geprobeerd via een andere browser? Indien de foutmelding hierna blijft aanhouden, ontvang ik hiervan graag een printscreen. Groetjes, Antonella

Dag @OR_DA onze shops gaan voorlopig nog niet terug open. Kun je via onze chat de foutmelding doorsturen die je krijgt op de registratiepagina, dan volgen we het daar verder voor je op. Grt, Heidi

Via de chat reageert niemand. Ik probeer morgen een derde en laatste keer. Als er opnieuw geen antwoord komt kies ik gewoon een andere provider. M'n geduld geraakt op.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @OR_DA onze shops gaan voorlopig nog niet terug open. Kun je via onze chat de foutmelding doorsturen die je krijgt op de registratiepagina, dan volgen we het daar verder voor je op. Grt, Heidi

Reputatie 7
Badge +4

@proximus  & @ OR_DA

misschien best om vooruit de kunnen voor  het verlengde weekend  en op basis van het betrokken GSM-nr  - indien nog niet gedaan toevoegen aan uw login-profiel)

door een Proximus medewerker  op dit forum laten nagaan wat de status is van het betrokken nummer bv. nog toegewezen is aan ING in het klantenbestand,  geschrapt, ...)

 

 

Dag @OR_DA wij krijgen inderdaad de melding dat deze simkaart niet geïdentificeerd is… en dat kan enkel via proximus.be/identificeer of in onze Shops… we hebben momenteel nog geen update over het eventueel heropenen van onze shops, onder strikte voorwaarden. Ik heb hierover meer info gevraagd, we houden je op de hoogte. Grt, Heidi

 

Bedankt om dit te bekijken om mij op de hoogte te willen houden. 

 

Beste Heidi, 

Heeft u al nieuws? Ik heb ondertussen ook contact gezocht met een plaatselijke winkel. Zij kunnen mij niet verder helpen wegen Covid-19 regels. Ik hoop nu toch eindelijk mijn nummer terug te hebben. We zijn al een week verder... 

Dag @OR_DA wij krijgen inderdaad de melding dat deze simkaart niet geïdentificeerd is… en dat kan enkel via proximus.be/identificeer of in onze Shops… we hebben momenteel nog geen update over het eventueel heropenen van onze shops, onder strikte voorwaarden. Ik heb hierover meer info gevraagd, we houden je op de hoogte. Grt, Heidi

 

Bedankt om dit te bekijken om mij op de hoogte te willen houden. 

 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @OR_DA wij krijgen inderdaad de melding dat deze simkaart niet geïdentificeerd is… en dat kan enkel via proximus.be/identificeer of in onze Shops… we hebben momenteel nog geen update over het eventueel heropenen van onze shops, onder strikte voorwaarden. Ik heb hierover meer info gevraagd, we houden je op de hoogte. Grt, Heidi

 

Reputatie 7
Badge +4

@OR_DA  mogelijkerwijze is er vertraging bij de doorstroming van de info van ING naar Proximus en/of intern bij Proximus (ING Corporate abo naar P&G+ Residentiëel op uw naam) 

Proximus-medewerkers op dit publieke forum zullen u zeker verder kunnen helpen (op basis van uw GSMnr en SIMnr - te vermelden in uw login profiel)

Succes

TUI: in het weekend komt hier niemand die van proximus zelf is op het forum 

in het weekend kun je wel bellen voor technische problemen op het gratis nummer 0800 22 800  zie ook > hier

Het nummer 0800 22 800 was trouwens geen hulp. Enige melding die ik krijg is dat m'n kaart geblokkeerd is en dat ik moet registreren via de website. Ironisch aangezien dat het probleem is waarvoor ik bel... Toch bedank voor jouw poging om te helpen. Proximus laat het sterk afweten op vlak van klantservice en communicatie. 

Ter info

Een gsm-nummer is automatisch verbonden aan het abonnement. Als je werkgever het abonnement heeft gesloten, bezit hij het nummer en kan hij alleen beslissen om het nummer al dan niet over te dragen. Indien je werkgever daartoe bereid is, zullen jullie een overdrachtdocument moeten ondertekenen

&  een gelijkaardige oudere post

https://nl.forum.proximus.be/mobiele-telefonie-13/telefoonabonnement-werk-prive-47805#post628587

= dus mogelijk mits onderling akkoord en blijkbaar gewoonlijk als volgt abo werkgever → P&G oud-werknemer → abo oud werknemer

 

Nochtans kreeg ik dit bericht van mijn werkgever: Als je een ING gsm-abonnement hebt dan wordt dat overgezet naar Proximus Pay&Go. Zo behoud je je huidige nummer nadat je ING verlaten hebt. Dit gaat in de dag na je effectieve vertrek. Nadien krijg je de mogelijk een abonnement naar keuze te nemen.
Het is wettelijk verplicht om je te registreren bij Pay&Go. Anders wordt je gsm automatisch geblokkeerd.
Om je in te schrijven, bezoek je een Proximus winkel of bezoek je de Proximus site.

Formulier-overname

Reputatie 7
Badge +4

Ter info

Een gsm-nummer is automatisch verbonden aan het abonnement. Als je werkgever het abonnement heeft gesloten, bezit hij het nummer en kan hij alleen beslissen om het nummer al dan niet over te dragen. Indien je werkgever daartoe bereid is, zullen jullie een overdrachtdocument moeten ondertekenen

&  een gelijkaardige oudere post

https://nl.forum.proximus.be/mobiele-telefonie-13/telefoonabonnement-werk-prive-47805#post628587

= dus mogelijk mits onderling akkoord en blijkbaar gewoonlijk als volgt abo werkgever → P&G oud-werknemer → abo oud werknemer

 

TUI: in het weekend komt hier niemand die van proximus zelf is op het forum 

in het weekend kun je wel bellen voor technische problemen op het gratis nummer 0800 22 800  zie ook > hier

Reageer