Vraag

Geblokkeerde SIM kaart

  • 14 December 2020
  • 48 reacties
  • 3087 Bekeken

Beste,

 

Wegens een jaar lang niet te herladen is mijn sim kaart geblokkeerd. Dit is een sim die niet vaak gebruikt is, maar een simkaart van mijn werk. Ik trachte via de 080022800 maar daar kunnen ze me niet verder helpen. Ik heb nu geprobeerd om het nummer te identificeren, maar daar krijg ik de melding onbekend nummer. Nu heb ik het nummer aan MyProximus toegevoegd en zie ik inderdaad dat het resterende saldo 0 is. Ik kan echter nergens klikken om mijn kaart te heractiveren! Weet iemand raad aub???


48 reacties

Hallo,

ik woon momenteel in het buitenland en gebruik mijn Pay & GO GSM wanneer ik in Belgie op bezoek ben. Omwille van de COVID restricties ben ik al een tijdje niet meer in Belgie geweest en nu merk ik juist dat mijn Pay & GO nummer vervallen is. Er stond nog genoeg beltegoed op, maar ik ben 10 dagen voorbij mijn 12 maanden geldigheid (vervallen op 4 december). Ik heb dit nummer reeds 20-25 jaar in gebruik. Is er een mogelijkheid om dit nummer nog terug te activeren, of is dit een verloren zaak?

Hartelijk dank!

Reputatie 7
Badge +3

Dag @SonLen vul je het nummer in kwestie aan op het klantprofiel, dan kijken we dit even na. Groetjes, Heidi

Hallo HeidiE,

ik heb net mijn nummer toegevoegd aan mijn profiel. Alvast bedankt om het te bekijken!

Groetjes

Zelf al ben je over de 7 dagen gegaan dan kan je nummer nog altijd gerecupereerd/geactiveerd worden
want proxumus houdt minimum 6 maanden (tot max 12) dit nummer vast,
in een niet toewijsbare reserve (zgn. “verouderingsperiode”)
Dus kan dit nummer niet direct door iemand anders ingenomen worden.
Dit conform de geldende wetgeving juist om de nieuwe gebruiker te beschermen tegen
(ongewenste) telefoontjes bestemd voor de vorige eigenaar.
HOOFDSTUK 2. - Art.2- § 4

ps: Misschien reageert er nog iemand van proximus deze avond nog anders zal het voor morgen zijn.

je kan altijd zelf controleren of je nummer nog bij prox zit

→ Common Reference Database Centre (CRDC) for Number Portability

Dag Martin,

 

Daar staat als operator Proximus mobile, dus dat klopt! Maar aan de telefoon was het blijkbaar niet mogelijk om het nummer opnieuw te activeren :rolling_eyes:

 

Mvg,

 

Vanessa

Dag Vanessa,

Ik zou gewoon afwachten tot morgen als iemand van het proximus forumteam zelf dit verder voor u bekijkt.

Beste,

Door omstandigheden ben ik 8 dagen over de deadline voor de jaarlijkse herlaadbeurt van Pay&Go. Ik las dat een nummer niet onmiddellijk voor hergebruik wordt vrijgegeven en vroeg mij dus af of het mogelijk zou zijn om dit nummer te heractiveren? Het nummer gaat al even mee en is ook gelinkt aan verschillende sites en toepassingen (vb. opgegeven nummer bij vergeten paswoord).

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,

Johan

FYI: Dit zou inderdaad moeten mogelijk zijn (die nummers worden zeker 6maand niet vrij gegeven) maar best de reactie afwachten van een prox forummedewerker als die hier de draad opneemt.

Reputatie 7
Badge +3

@Steyt Vanessa  Ik veronderstel dat dit gaat over het gsm nummer eindigend op 16 dat ik heb kunnen terugvinden? Ik heb hiervoor dossier 47041602 opgemaakt voor de bevoegde dienst. Groetjes, Antonella

@AntonellaD Hallo, ik heb een gelijkaardig probleem aangekaart in deze groep een paar dagen geleden onder de titel “Heractiveren Pay & Go?” Zou u mijn geval ook eens kunnen bekijken?

Hartelijk dank, Sonny

Reputatie 7
Badge +3

@SonLen  Voor jou heb ik dossier 47044980 opgemaakt voor de bevoegde dienst. Groetjes, Antonella

Update:

Ik heb al telefonisch contact opgenomen met de helpdesk en daar zeggen ze me dat er niets meer aan te doen is en dat het nummer pas terug beschikbaar is binnen 3 maand…

Maar aangezien ik hier op het forum zie dat er wel nog oplossingen voor zijn, is er dan ook ergens een indicatie wanneer er hier een Proximus medewerker gaat naar kijken?

Dit nummer is ook gelinkt aan een alarmcentrale en het zou zeer interessant zijn om hier voor de feestdagen een oplossing voor te hebben.

Alvast bedankt!

Johan

 

normaal kan iemand van prox forumteam je vandaag verder helpen aangezien ik zie dat ze al druk bezig zijn met de vele berichten van het weekend te beantwoorden.

Reputatie 7
Badge +3

@JohanDV  Ik heb je vraag verplaatst naar een bestaand topic hierover. Betreft dit het nummer eindigend op 91 dat ik terugvind in jouw profielgegevens? Groetjes, Antonella

@AntonellaD Dat klopt, het gaat inderdaad over het nummer in mijn profiel ;-)

Reputatie 7
Badge +3

@JohanDV  Voor jou heb ik dossier 47069530 opgemaakt voor de bevoegde dienst. Een dossierbeheerder zal nakijken wat mogelijk is en jou hierover op de hoogte houden. Groetjes, Antonella

Update 2:

Zonet is er de melding ‘Registratie SIM-kaart mislukt’ op mijn telefoon gekomen en nu heb ik geen service meer (tot hiervoor gaf die nog gewoon Proximus aan als verbonden netwerk).

Daarnaast heb ik ook nog geen enkele communicatie ontvangen van een dossieerbeheerder in verband met bovenstaand dossier.

Groeten,

Johan

Reputatie 7
Badge +3

@JohanDV 

Er is nog geen dossierbeheerder aangeduid, excuses.

We proberen nog iemand te vinden om dit te behandelen.

Groeten

Tina

Reputatie 7
Badge +3

@JohanDV 

Goedemorgen

ik verneem dat het probleem is opgelost.

Fijne feesten

Groeten

Tina

@tina.b 

Inderdaad, het probleem is opgelost, waarvoor mijn dank aan alle medewerkers ;-)

Nu had ik enkel nog een vraagje:

Wanneer ik nu in log op MyProximus, krijg ik geen gegevens te zien van mijn product. Kan het zijn dat deze door het heractiveren van mijn account is gegaan?

Groeten,

Johan 

 

Reputatie 7
Badge +3

@JohanDV 

Kan je deze link eens bekijken ?

Een gsm in MyProximus toevoegen - YouTube

zie je verder al je andere producten ? 

groeten,

Tina

 

@tina.b 

Ik heb enkel deze Pay&Go kaart van Proximus, dus dat was het enige product dat ik in MyProximus staan had en nu heb ik dus niets meer staan (zie screenshot hieronder)

Wanneer ik op “Profiel vervolledigen” klik, dan kom ik op volgende pagina:

En volgende melding krijg ik wanneer ik mijn Pay&Go nummer probeer te registreren:

 

Reputatie 7
Badge +4

Ik vermoed dat er vandaag geen Proximus-medewerkers meer actief zullen zijn op dit forum

Blijkbaar is uw P&G nr vermeld in bovenstaand bericht (u kunt nog wijzigingen aanbrengen binnen het uur via “...” - onderaan rechts aan uw bericht)

 

Blijkbaar zou u doorgeschakeld worden “naar de correcte pagina en zou u uw nr opnieuw moeten invoeren” indien dit niet het geval is vermoed ik dat

Proximus het oude account MyPx voor deze P&G dient te schrappen (indien dit niet gebeurd zou zijn)

u het betrokken P&G nr indien nog niet opnieuw gedaan eerst dient te identificeren/registreren via e-id

u een nieuw account MyPx voor deze P&G dient te creëren

Succes

 

Reputatie 7
Badge +3

@JohanDV Heb je al geprobeerd via een andere browser? Heb je cookies en surfgeschiedenis al eens verwijderd? Groetjes, Antonella

Reageer