Beantwoord

fuzeforge

  • 9 December 2019
  • 53 reacties
  • 12131 Bekeken

geachte ik krijg ieder week een rekening van fuzeforge en ik heb niets getekend ik zou willen dat jullie dit ga blokkeren

icon

Beste antwoord door Martin 9 December 2019, 17:05

Bekijk origineel

53 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@RedsFan  Ik zie zowel een aanrekening als een terugbetaling klaarstaan van Fuze Forge. Dit lijkt me dus opgelost voor jou. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

Beste @LucC65 dossier 48704630 is in behandeling. De juiste dienst zal je verder informeren. Groetjes, Heidi

Hallo Antonella,

 

Bedankt voor de fijne opvolging en samenwerking. Ben super blij dat jullie dit voor mij in orde hebben gebracht en dat ik ook mijn geld terug krijg.

Nog eens Dikke mercie

Main

Best mailen en/ of bellen naar

fuzeforge  Digital Virgo Entertainment  customer@digitalgp.com 0800 73 025  

beperken / Blokkeren → Betaalnummers, betaalsms'en en diensten door derden | Proximus

Hoe kun je dit beperken of blokkeren?

Als je in de toekomst dit soort aankopen wilt beperken,
kun je mobiele betalingen limiteren 
of betaalsms'en stoppen en betaalnummers blokkeren.

Meer informatie?

Je kunt onze handleiding raadplegen over diensten door derden.

Reputatie 7
Badge +3

@Frank D.C.  Je klachtenmail heeft een positief effect gehad want ik zie dat de aanrekening van 05/03 op 06/03 reeds werd terugbetaald door Fuzeforge. Dit zal een nuloperatie vormen op je volgende factuur op de bijlage van  derde diensten. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@S.Tina  Norton is een antivirusprogramma en zal niet helpen tegen aanrekeningen van derde diensten: Norton Security – Internet Computer antivirus | Proximus

Je hebt op 12/06 de blokkeringen voor derde diensten geactiveerd, waarbij de aanrekeningen vanaf deze datum ook zullen stoppen. Om de reeds aangerekende en de nog te factureren kosten van Fuzeforge te betwisten heb ik dossier 48417506 opgemaakt. De bevoegde dienst houdt je hierover verder op de hoogte.

Groetjes,
Antonella

Badge +4

Ja idd , er is een paar keer heen en weer gemaild geweest maar ze hebben toch gezegd dat ze het niet gingen aanrekenen… ook gisteren gezien op de PX app. :) 

Bedankt.

Ter bijkomende info: sommige diensten van derden kun je ook stopzetten door STOP te sms’en naar hen. 

wat het blokkeren betreft daar heeft proximus onlangs nog dat gemeld:

Indien je dit wenst, kan je via “MyProximus” gratis derde diensten blokkeren.
Dit is een algemene blokkering voor alle betalende diensten.

louter nog wat bijkomende info

Een mogelijke oorzaak kan in een  app liggen, die toegang heeft tot berichten = SMS’sen versturen
en je zo kan inschrijven op andere diensten zoals deze die je hier venoemd werd , met als enige bedoeling van de maker van die app
inkomsten te generen voor elke “nieuwe klant “ die ingeschreven wordt op op deze vernoemde.
Soms kan het gewoon door in een gratis app te klikken op een reclamebanner en
je zo ongewild ingeschreven werd op andere diensten.
Het is altijd aangewezen om enkel apps te installeren van de officiële app stores:
Google Play Store of de App Store van Apple.
Je kan altijd je apps controleren of er geen kwaadaardige app zit die ongewild inschrijft op betalende diensten
met Malwarebytes: https://www.malwarebytes.com/ios/ of
voor Android: https://www.malwarebytes.com/android/ 

NB: Het is niet noodzakelijk dat de hoger vernoemde dienst er zelf voor verantwoordelijk is.
zoals sommige vermelden op hun site :als je één of ander van onze promotionele pagina's bezocht
en op een subscription knop klikte zal dit gepaard gaan met een confirmatation sms naar je telefoon.

Je kan de facturatie betwisten zie > klik hier

daar vind je ook delink om de pdf te downloaden > klik hier

klacht indienen aan de ombudsdienst van telecom kun je ook altijd. > http://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36

Reputatie 6
Badge +2

Dit is wat ik lees over die fuzeforge: (ik trachtte wel een NL-versie te krijgen, maar helaas)

 

This is a scam company set up with the intention to trick children into subscribing to a nothing service (i.e.: paying a weekly subscription for Fortnite, a free to play game).

 

Ik begrijp echt niet dat Proximus met zulke dubieuze firma wil samenwerken en betalingen aanvaardt! 

Reputatie 7
Badge +3

@weynstinne  Dag Tinne, ik heb alvast een klachtdossier 46751114  verzonden aan  Fuzeforze. Ik heb deze diensten voor , tijdelijk geblokkeerd, jij kunt deze, ten gepaste tijden, terug laten activeren. Men gaat u informeren over deze aanrekening . Groetjes Luc 

Reputatie 6
Badge +3

Je kan bij Proxmus ook de betalende diensten blokkeren: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_bar_3rd_sms/particulieren/support/mobiele-telefonie/sms-en-mms-en/sms-en/betaalsms-en-stopzetten-en-betaalnummers-blokkeren.html Maar dat geld dan ook voor vervoerstickets,parkeertickets die ook worden geblokkeerd. Digital Virgo is een Frans bedrijf dat betaalsystemen ontwikkelt voor applicaties,games voor de mobiele markt en is volkomen legitiem: https://www.digitalvirgo.com/expertise/monetization/  Er zijn sommige bedrijven die in games misbruik maken van de technologie van Digital Virgo om geld binnen te rijven. Je kan best de apps scannen met malwarebytes: https://www.malwarebytes.com/ios/ en voor Android toestellen: https://www.malwarebytes.com/android/

Ja die oplossing om alles te blokkeren zal al voor velen geen oplossing zijn.

Reputatie 7
Badge +3

@DaisyRogghe  Beste, ik zie dat er een dossier 47063929 is aangemaakt . De dossierbeheerder zal u hieromtrent contacteren. Deze heeft reeds de blokkeringen geactiveerd. Groetjes Luc

Beste Proximus,

Ik heb dit ook voor op het abonnement van mijn zoon. Ik heb de stappen zoals uitgelegd gevolgd, maar dan zijn uiteraard alle betalende diensten geblokkeerd, wat ook weer niet handig is. Wat Fuzeforge betreft is dit een gekende oplichting/fraude. Proximus MOET dit bedrijf blokkeren, zoniet bent u medeplichtig aan fraude (vermits het alom gekend is). Doe het nodige, zo moeilijk kan dat niet zijn.

Met vriendelijke groeten,

Dirk.

Reputatie 6
Badge +3

Een andere oplossing is ouderlijk toezicht activeren voor aankopen via Playstore: https://support.google.com/googleplay/answer/1075738?hl=nl of hier voor Apple Store: https://support.apple.com/nl-be/HT201304 Een andere tip zijn de gebruiskvoorwaarden van een app lezen of er geen in-app aankopen mogelijk zijn om onaangename verrassingen op de eindfactuur te voorkomen. Laat ook nooit toe om automatisch jouw kredietkaartgegevens te gebruiken voor betalingen. Natuurlijk kan het ook nog aangerekend worden via GSM factuur.

Het probleem is ook dat een doorsnee gebruiker dit natuurlijk allemaal niet weet en als hij het wilt weten er heel veel tijd en energie moet insteken bv door uren lang (of meer)  te googelen / forums raadplegen ezn...om iets  doeltreffends te vinden...

Reputatie 6
Badge +3

Dat klopt inderdaad wat je zegt.

En eerlijk gezegd ik doe dit ook allemaal niet zelf al zoek ik ook deze raad op via google om anderen te helpen/info te geven :blush:

Heb juist op mijn factuur ontdekt dat ze van fudge force elke week € 4.99 afhouden. Zou niet weten voor wat dit dient en heb hiervoor zeker nooit mijn toestemming gekregen.

Iemand met dezelfde ervaring en wat heb jij gedaan?

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Main kun je in het klantprofiel hier klantgegevens toevoegen voor nazicht? Groetjes, Heidi

heeft er nog iemand het nummer naar waar je kunt sms-en om dit stop te zetten? We hebben dit al gewist en nu wordt er wekelijks 5 euro aangerekend.

Ik heb het zelfde probleem als de rest maar il het toch even melden om druk te zetten op Proximus. Dit is niet oke!! 
4x 4.99 gedebieteerd. Dit zie ik natuurlijk pas aan het einde van de maand op de factuur.

Reputatie 7
Badge +4

Ik vrees dat u het advies van @Martin hierboven dient te volgen = e-mail sturen of bellen (geen sms nr voorhanden voor “fuzeforge”) 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sscr_3rd_party/particulieren/support/myproximus-en-facturen/factuur-en-betalingen/klacht-over-uw-factuur/bij-wie-kunt-u-terecht-over-diensten-door-derden.html?v1=shorturl&v6=mcommerce#

Mocht het bedrijf evenwel geen gevolg geven aan uw vraag, kunt u in elke geval bij uw operator (Proximus) terecht voor tussenkomst (=het bedrijf aanmanen op uw vraag in te gaan)

 

Reageer