Factuur na twee maand opzegging


In mei 2022 ben ik in de winkel op afspraak binnengelopen om mjin abonnement op te zeggen.  Er werd mij beloofd dat er geen betalingen meer nodig waren en alles afgehandeld was.  
Ik verhuisde daarna naar het buitenland en kreeg mijn factuur voor mei natuurlijk in juni, wat begrijpelijk is.  Nu heb ik echter weer een factuur gekregen, hoewel ik bewijs van opzegging heb zit ik nog steeds in het systeem.  Klaarblijkelijk ben ik niet de enigste die na opzegging nog steeds lastig gevallen wordt met rekeningen.
Het is bijna onmogelijk om contact op te nemen met de klantendienst vanuit het buitenland.  In het emailcontactformulier is er zelfs geen mogelijkheid om een buitenlands nummer in te vullen.  Ik zie geen andere oplossing dan dit voor de rechtbank te brengen als deze rekening niet wordt geannuleerd.  


11 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@BenPhilippines  Dag, er is een terugbetaling  geweest van 47,79 euro op rekeningsnummer  BE30xxxxxxxx1511 dit op 12 juli 2022. Groetjes Luc

 

Ik werd enkele dagen geleden gecontacteerd.  Er zijn een paar bedragen die onterecht van mijn rekening verdwenen zijn.  Iemand contacteerde mij om me te vertellen dat het geld werd terugbetaald. Tot nu werd er echter nog niets teruggestort.  Ik heb een zogezegde terugbetaling gekregen werd me via email verteld maar er verschijnt niks op mijn rekening!  

Reputatie 7
Badge +3

@BenPhilippines 

k heb het nagekeken: er was op 9 juli een dossier voor opgemaakt

de dossierbeheerder heeft de  nodige rechtzettingen gedaan, zowel op vlak van producten als facturatie.

je saldo staat op nul.

Excuses voor het ongemak.

vriendelijke groeten

Tina

@tina.b  Dat heb ik net gedaan.  

Reputatie 7
Badge +3

@BenPhilippines 

Vul je in je forum profiel al je persoonsgegevens verder aan?

klantennummer etc?

Forum profiel : (inloggen - avatar aanklikken  scherm bovenaan - profiel bewerken en ons informeren als t OK is…. )

Groetjes,

Tina

Ik zou helemaal niet eens hoeven te bellen.  Ik heb alles opgezegd, kant en klaar.  Alles was in kannen en kruiken voor ik vertrek.
Het is onmogelijk om die gasten te bereiken.  Mn email is verstuurd en wacht al drie dagen op een antwoord.

@M_016 Contacteer onze klantendienst | Proximus

daar staat :
 

een beetje verwarrend vind ik, want men zou kunnen denken dat het nummer alleen voor het melden van verloren of gestolen gsm is.

Reputatie 7
Badge +4

@Pat52 

+32 800 nummers zijn in principe/normaal betalend vanaf het netwerk van een buitenlandse (ook EU) operator (en niet noodzakelijk systematisch toegankelijk vanuit elk netwerk)

Reputatie 7
Badge +3

Ter info Proximus is nu ook bereikbaar binnen de Europese zone op het gratis nummer +3280022800 vanuit een land binnen de Europese zone.

Reputatie 7
Badge +4

Ik vermoed dat u best de reactie van Proximus medewerkers (moderatoren) op dit publieke forum afwacht (vanaf maandag zijn deze terug aanwezig)

 

Misschien best in uw forum login profiel in het vrije veld ticket betrokken factuur-en klantnr vermelden (aldaar enkel zichtbaar voor Proximus)

 

Proximus is in principe bereikbaar vanuit het buitenland via +32 475 156000 

 

 

 

 

Best dat je de reactie van een Proximus forummedewerker afwacht om je hierbij verder te helpen.
Zij komen hier op het forum terug langs aanstaande maandag.

Eventueel kun je ook deze weg volgen bvb een online mail sturen of op “chat” klikken

Contacteer onze klantendienst | Proximus >>»

>» Een antwoord krijgen via e-mail kan even duren. Wil je snel een antwoord?

Vraag het via de chat!

Gaat het over facturatie of over MyProximus? Er is geen e-mailadres, maar klik op de knop hieronder om een webformulier in te vullen.

Stuur een e-mail  >>» ik heb een andere vraag enz…..

 

Reageer