Vraag

esim orange sinds vandaag

  • 20 February 2020
  • 23 reacties
  • 2881 Bekeken

Hallo proximus, sinds vandaag wordt esim officieel ondersteund door orange.  Wanneer gaan jullie volgen?


23 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@glenner05 

eSIM (Embedded SIM) wordt momenteel niet ondersteund bij Proximus.

Zoals altijd volgt Proximus de technologische ontwikkelingen op de voet, dit is dus ook zo voor de ontwikkelingen op het gebied van eSIM.

Groetjes,
Antonella

💫https://www.techzine.be/nieuws/workplace/53297/orange-ondersteunt-vanaf-vandaag-digitale-esim/ 

“Tegen 2030 moet eSIM wereldwijd als de norm worden beschouwd.”

Dus Proximus en Telenet hebben nog de tijd om de kat uit de boom te kijken :relaxed: 

Reputatie 7
Badge +4

in 2020 

https://datanews.knack.be/ict/nieuws/ook-proximus-komt-in-2020-met-esim-ondersteuning/article-news-1568803.html

Ze hebben niet lang de kat uit de boom gekeken :slight_smile: , dan zal TN ook wel vlug volgen.

https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=77&p=813467

Reputatie 5
Badge +1

Bij de info die Orange geeft over de esim, staat er een zinnetje wat me onduidelijk is :

  • De eSIM kan verschillende telefoonnummers bevatten, maar er kan er wel maar één actief zijn

Wat betekent dit. Je kan verschillende abonnementen op de esim zetten, maar kan je dan ook gebeld worden op de verschillende nummers en kan je ook bellen met deze verschillende nummers ?

Wat betekent dan “ er kan er wel maar één actief zijn “ ?

Iemand die er iets meer over weet ?

Ro

 

 

Reputatie 5
Badge +1

Ter info , ook Proximus

 

Ook Proximus komt in 2020 met eSIM-ondersteuning

  • 24/02/20 om 16:16
Michel van der Ven

Michel van der Ven is redacteur bij Data News.

Proximus wil nog dit jaar ondersteuning gaan bieden voor smartphones en wearables met een eSIM. De operator zegt dit in een reactie op de zet van Orange Belgium, waar klanten sinds vorige week al gebruik kunnen maken van het 'elektronische simkaartje'.

Reputatie 7
Badge +4

Stel dat er 2 nrs A en B op uw e-sim staan dan is op een bepaald moment X ofwel A ofwel B actief (op het mobiele netwerk) in functie van uw keuze op dat ogenblik = bv. u kunt enkel op het betrokken “actieve” nr bellen en gebeld worden

 

Reputatie 5
Badge +1

Dat is dan toch ook geen elegante oplossing om met verschillende nummers te werken.

Momenteel twee sim kaarten in mijn toestel. Ik kan op elk van deze nummers gebeld worden, wil ik zelf bellen, dan dien ik wel te kiezen met welk nummer ik bel. Maar gebeld worden kan op de twee nummers. Dat kan dus niet met een esim …. eigenaardig .

Reputatie 7
Badge +4

= dual sim (van type active of standby)

&

op termijn zullen er mijns enkel e-sim toestellen - ook van het dual type) op de markt komen (geen fysieke kaarten gedoe meer)

 

 

ik dacht dat dit al zo was met esim dat je bv ôp twee of meer nummers (zelfs verschillende operatoren) kon bellen of opgebeld worden.

Reputatie 7
Badge +4

bv. https://support.apple.com/nl-be/HT209044

U kunt meer dan één eSIM op uw iPhone bewaren, maar u kunt er maar één tegelijkertijd gebruiken. Als u van eSIM wilt wisselen, tikt u op 'Instellingen' en dan op 'Mobiel netwerk' of 'Mobiele data'. Tik vervolgens op het abonnement dat u wilt gebruiken. Tik vervolgens op 'Schakel deze lijn in'.

“U kunt meer dan één eSIM op uw iPhone bewaren”

maar ik dacht toch dat je op één ésim verschillende nummers / operatoren kon invoeren dan heb ik de uitleg over esim totaal verkeerd begrepen.

zou ik toch raar vinden dat je twee embedded sims zou nodig hebben en dit niet op één zou kunnen enfin ik kan verkeerd zijn ….

Reputatie 6
Badge +3

Op een eSIM kan je verscheidene operatoren opladen, maar er kan maar 1 actief zijn. Wil je beide actief hebben dan moet je smartphone over 2 eSIM chips beschikken. Hier wat meer achtergrondinformatie over eSim : https://www.gsma.com/esim/wp-content/uploads/2018/12/esim-whitepaper.pdf

Eigenlijk toch raar dat dit software matig niet ergens automatisch kan gebeuren enfin ja het zal dan waarschijnlijk ingewikkelder zijn dan ik denk.

zullen deze nieuwe smartphones dan allemaal van het active type zijn zodat je op elk moment op beide kunt gebeld worden.

Reputatie 6
Badge +3

Dat gaat ook liggen aan de gebruikte chip en ook de firmware of dit al dan niet mogelijk zal zijn.

Inderdaad maar dan zouden ze toch wel met deze mogelijkheid mogen rekening gehouden hebben enfin ja wie weet komt er toch iemand met zoiets nog over de brug.

Heb eSim bij Orange laten acitveren. (Had op Iphone XR reeds proximus (normale Simkaart) via mijn werkgever)

Lijkt goed te werken ;-) men kan mij op beide nr opbellen.

Heb voor Whatsapp mijn ene nummer overgezet op WA Business en 2de nr op reguliere WhatsApp (lijkt ook goed te werken.

Bij installeren eSIM in kantoor moeten aangeven welke primair account is voor internet, … .

Is wel even wennen zo kan je per contact ingeven als ik ze wil bellen met mijn primaire account of secundair account.

 

Maar samenvattend, had proximus eSIM gehad dan was ik bij proximus gebleven, nu ben ik dus voor deze bij Orange en zij hebben er een tevreden klant bij.

Ben blij dat ik eindelijk van die 2 telefoons af ben ;-)

Ik vermoed dat Proximus en TN t dit juist omgekeerd bezien hebben dat e-sim het juist nog veel gemakkelijker maakt om te switchen tussen providers zeker als je veel naar het buitenland moet, dan kun je dikwijls over goedkoper providers beschikken.

Enfin Proximus komt er dit jaar ook mee over de proppen, en TN zal ook wel vlug volgen zeker :slight_smile:

Reputatie 6
Badge +3

Die filosofie breekt Telenet en Proximus een beetje zuur op, aangezien zij nu achterlopen op Orange en klanten kwijtspelen. Denk maar de wearables van Apple die nu ook gaan werken in België wel enkel maar met Orange. Ik ben in het bezit van een Cosmo Communicator ook met eSIM mogelijkheid.

Maar ze zouden volgens mij sowieso met e-sim ook vlugger klanten kwijtspelen als iedereen met e-sim uitgekomen was, enfin ja we zullen wel zien wanneer ze failliet gaan :slight_smile:

 

Ik hoop dat ze er op tijd mee komen, 2020 is nog een goeie 10 maand, ik begrijp niet goed dat ze niet een meer concretere datum kunnen geven.  De concurrentie is er toch al mee uitgekomen nu,  iedereen  is er mee bezig. Ik heb ondertussen ook al een orange contract afgesloten na jarenlang bij proximus te zijn.  

Daarvoor zouden we eerst moet weten welke  filosofie die er bij TN en PX achter zit, nu weet ik ook niet in percentage gezien hoeveel er nu om die reden op korte termijn gaan veranderen van gsm provider, wel als ze lange moesten wachten mss dat er dan meer en meer zouden overstappen.
Als ik naar mij zelf kijk dan ga ik toch nog niet om die reden overstappen, natuurlijk spreek ik nu wel voor mijn eigen en als ze dit jaar nog overschakelen ga ik in ieder geval hiervoor niet veranderen.
Ieder doet er uiteraard zijn zegen goesting mee :slight_smile:

Reageer