Vraag

esim apple watch 7

  • 13 December 2021
  • 32 reacties
  • 5860 Bekeken

Reputatie 5
Badge

Beste, ik heb zopas een apple watch 7 aangekocht en 1 van de grote voordelen is dat je je iphone niet meer bij moet hebben...TENMINSTE als je een provider hebt die met esim werkt. Blijkbaar biedt Telenet deze dienst aan voor apple watch en jullie niet. Dat is uiteraard erg frustrerend gezien ik ervan uitgegaan was dat Proximus ook minstens alles kon wat Telenet kon. Ben ik nu verplicht van provider te veranderen? Ik heb namelijk nite voor niets deze apple watch gekocht. Of hebben jullie op korte termijn een oplossing voor mij?


32 reacties

Reputatie 7
Badge +2

@bartdebondt1 Momenteel is die functie spijtig genoeg nog niet mogelijk bij Proximus.Een datum dat het wel mogelijk gaat zijn is momenteel niet gekend.Groetjes,Joel.

Reputatie 5
Badge

Beste Joel,

 

Dank voor jouw reactie. Ik vind het bijzonder onprofessioneel van PROXIMUS dat zij haar klanten in het ongewisse laat wat de termijn betreft waarop de esim voor Apple Watch geactiveerd zal zijn. Dit is verre van klantvriendelijk voor de grootste telecomoperator in dit land die daarenboven gefinancierd is met publieke gelden. Ik lees in de chats de frustratie van andere klanten….houden jullie daar dan geen rekening mee? En hoe komt het dat jullie op technologisch vlak zo achter blijven? Is het de bedoeling dat we veranderen van leverancier?

Reputatie 7
Badge +2

@bartdebondt1 Ik begrijp uw ongenoegen.Nu ik denk persoonlijk dat Proximus niet zo een grote vraag had verwacht.Dus ik hoop dat er snel een oplossing gaat komen.Groetjes,Joel

Reputatie 5
Badge

Geeft u de vragen en de klachten hieromtrent dan door aan iemand die hierover kan beslissen? En zo ja, wat is dan het CONCRETE  gevolg dat die persoon er dan aan gaat geven?

FYI: daarom werd ook een ideeënbus gecreëerd waar stemmen kunnen uitgebracht worden zoals bvb hier → Esim / E-sim Proximus | Proximus Forum

maar omtrent esim ondersteuning voor smart watch daar werd nog geen topic voor aangemaakt, als ik mij niet vergis.

Reputatie 3

Zelf heb ik ook een Apple watch 7, maar zonder de e-SIM functionaliteit. Aangezien de telefoon meestal gewoon in m’n zak zit, heb ik die functionaliteit niet echt nodig. Je kunt ook met het horloge telefoneren in die omstandigheden. Feit is wel dat ik, mocht Proximus deze functionaliteit aanbieden (e-SIM hebben ze al hoor, alleen nog niet de functionaliteit om één nummer te gebruiken voor Apple Watch en iPhone), waarschijnlijk wel een Apple Watch mét die functionaliteit gekocht zou hebben. 

Maar ik heb me dus wel eerst geïnformeerd over de mogelijkheden alvorens te kopen. (Van provider veranderen is voor mij geen optie, ten eerste omdat ik dat gewoon niet wil, ten tweede omdat ik een bedrijfsabonnement heb).

Reputatie 5
Badge

Igor, ik heb ook een bedrijfsabonnement en dat zal me niet tegenhouden om van provider te veranderen. Ik vind het gewoon abnormaal dat Proximus achter loopt op technologische evoluties waarmee Telenet onmiddellijk mee is….

FYI: geïnteresseerden klikken best om te stemmen → 

 

op

 

Reputatie 7
Badge +2

@bartdebondt1 Onze coaches worden elke maand ingelicht van de top 5 vragen/problemen.Aan de hand daarvan gaat men kijken wat men kan doen om die zaken in de toekomst te kunnen verbeteren/vermijden enz.Nu sommige zaken zullen enkel beslist worden op hoger niveau.Daar is men op de hoogte en men is er ook mee bezig..Van zodra het mogelijk gaat zijn gaan de klanten hierover ingelicht worden.Groetjes,Joel

Zeer teleurgesteld om vandaag in de Proximus winkel te horen dat ik voor mijn Apple Watch 7 4G geen esim kan krijgen. Dit houdt Proximus vaag op hun kanalen, ipv. hier duidelijk over te communiceren. Veel providers in andere landen zijn al aan boord. Waarom kan Proximus niet volgen? De reacties van Proximus hierboven zijn ook zeer teleurstellend. Ik verwacht een datum voor uitrol en een reden waarom ze tot nu toe hiermee gefaald hebben. Hier was lang vooruit op te anticiperen.

@bartdebondt1 Ik begrijp uw ongenoegen.Nu ik denk persoonlijk dat Proximus niet zo een grote vraag had verwacht.Dus ik hoop dat er snel een oplossing gaat komen.Groetjes,Joel

Dat is geen excuus. Hierop was lang vooruit te anticiperen en de vraag hiernaar te voorspellen. Tijd voor actie.

Reputatie 7
Badge +3

@dstruel We hebben hierover momenteel geen extra informatie. Een datum voor de uitrol kan ik dus helaas niet geven. Groetjes, Antonella

Is er ondertussen al na 2 jaar duidelijkheid wanneer Proximus eindelijk Apple Watch eSim gaat ondersteunen?  Zeer frustrerend.  
 

Slechts enkele mensen klagen echt, de meerderheid verhuisd gewoon.
 

Ik heb voor mijn kinderen een Telenet abonnement genomen zodat hun Apple Watch kon werken. Dien ik nu met heel het bedrijf te verhuizen naar Telenet omdat die functie bij Proximus nog steeds niet werkt ?  

 

Wat is de reden waarom dit nog niet in orde is. Gaat het over een tijdelijke exclusiviteit die Telenet bij Apple gekocht heeft ?  Zoja, laat het aub weten zoniet dienen wij over te stappen met al onze professionele nummers. 

Reputatie 7
Badge +2

@jonas1982 

we zitten er ook erg verveeld mee dat dit nog niet geregeld is.

Ik geef je feedback nogmaals door aan de betrokken diensten

Hopelijk snel een positief antwoord. Fingers crossed.

Groeten,

Tina

@proximus 

Wat is de stavaza i.v.m. esim voor apple watch 7 ?

 

Reputatie 7
Badge +2

@Aircool Tot heden hebben we geen nieuwe info.Van zodra deze er is gaat dit onmiddellijk gecommuniceerd worden.Groetjes,Joel

@Joel M Graag iets concreter, staat dit op de planning ja/neen zo ja, timeframe waarin jullie dit voorzien. zoniet -1 (bedrijfs)klant

Reputatie 7
Badge +3

@Aircool Er wordt gewerkt aan de implementatie van de esim op een smartwatch (bv. Apple Watch). Een exacte datum kennen we niet, maar dit is zeker niet voorzien vóór 2023. Groetjes, Antonella

Ik kwam over van Telenet met een eSIM op mijn Apple Watch cellular. 

ER WERD MIJ NIET VOORAF GEZEGD DAT PROXIMUS DEZE SERVICE (NOG)  NIET AANBIEDT. IK HAD MIJN WATCH AAN EN VERTELDE DE VERKOPER DAT IK OM GEZONDHEIDSREDENEN DEZE WATCH DRAAG EN NODIG HEB, OOK ZONDER IPHONE (valfunctie). 
DE KLANTENDIENST ZOND ME NAAR EEN SHOP « OM DAT DAAR TE  LATEN INSTALLEREN » EN DAAR VERNAM IK DAT ER ZELFS NOG GEEN TIJDSTIP IS VOOR DE UITROL VAN DEZE DIENST. 
Ik ben bezwendeld en verloor alle vertrouwen en overweeg verdere stappen via de daarvoor voorziene autoriteiten.  

Vraag: Hoe lang gaat dit nog duren?
Indien dit te lang zou zijn of te vaag blijft, overweeg ik om Proximus op te zeggen. 

Reputatie 3

Zoals in de post net boven de uwe gezegd door iemand van Proximus zelf: zeker niet vòòr 2023.

 

Reputatie 7
Badge +3

@Ludo Burcht Mijn excuses mocht je de verkeerde informatie hebben ontvangen over de eSIM. Via onderstaande link vind je hierover meer info en de lijst met de tot nu toe compatibele toestellen. Onderaan de pagina bij de ‘Veelgestelde vragen’ vind je ook een antwoord op de vraag ‘Kan ik eSIM gebruiken op andere apparaten dan mijn mobiele telefoon?’; antwoord: ‘Een eSIM kan alleen worden gebruikt met compatibele smartphones en tablets. Op dit moment ondersteunen wij geen eSIM op smartwatch.’

De eSIM is hier: Alles over deze volledig digitale SIM-kaart | Proximus

Groetjes,
Antonella

Beste Antonella,

Beste Igor-Alberic,

Uiteraard had ik al op het internet gesurft en inmiddels de uitleg gevonden. Dankuwel.

Met het sibillijnse antwoord “zeker niet vòòr 2023”, kan men alle kanten op. Het kan evenzeer 2033 zijn. Het betekent nl. niet dat de eSIM beschikbaar ZAL zijn voor Apple Watch (en consoorten) in 2023. Het zou kunnen dat het nooit is. Ik ben nieuwsgierig hoe Apple Inc. etc. hierop zal reageren. 

Is dit een te dure operatie? Voor Telenet en voor in het buitenland veel meer providers dan niet? Of zit er nog een RTT/Belgacom duiveltje in het systeem?

Het is niet verstandig noch klantvriendelijk van Proximus om  jonge mensenn, die meer en meer naar smartwatches grijpen voor hun sport- en vrije tijdbeleving te beoefenen, zonder de steeds groter wordende smartphones aan hun arm, stuur,  e.d.m. Het oubollige image van Belgacom sluipt binnen … Succes met uw PR. !

Voor de ouderen (ik ben 74) is dit eveneens een afknapper. De Apple Watch heeft o.m. een val en SOS functie. Laat me nu maar net met of op die iPhone vallen, die dan stuk is … 

Ik kijk al uit om terug over te schakelen naar Telenet. Jammer voor al die moeite.

Reputatie 6
Badge +2

Gewoon commercieel belang tussen Apple en Proximus. Ik kreeg dit antwoord van Apple België : Zolang Proximus de verkoop van de Apple Smart-horloges niet commercialiseert in hun winkels of webshop.  Zal Apple het gebruik van de Esim  niet toestaan ​​voor Proximus-klanten in onze smart-horloges(Smartwatches). Verder verwezen ze mij door naar Telenet, die blijkbaar voldoen aan de voorwaarden van Apple. Zeer raar dat  commerciele belangen belangrijker zijn. Jammer dat Proximus niet openlijk communiceerd. 

Dan vraag ik mij toch af wat de echte reden is waarom Proximus die niet commercialiseert in hun winkels, geeft Apple dan betere voorwaarden aan bvb Telenet of wat steekt daar echt achter, dat snap ik toch niet goed?

Commerciële belangen primeren altijd. Er moet winst op tafel komen. Voor Proximus is dat echter dubbelzinnig. Ze hebben ook een “maatschappelijke functie”, zoals de NMBS en andere voormalige regies en staatsbedrijven.

Guillaume Boutin  & C° doen moeite om hun hoofdaandeelhouder, de Belgische Staat ( = ons BELASTINGGELD) te overtuigen dat ze een maatschappelijk significante speler zijn. We merken dat in hun recente geschiedenis (https://www.proximus.com/nl/our-company/company_history.html ).

Als historicus kan ik voorbeelden genoeg opsommen van grote en kleinere bedrijven, van staten en politieke stromingen (partijen), die op een dag de ballen begonnen mis te slaan. Uit hoogmoed of uit onachtzaamheid; uit koppigheid en uit gekrenkte trots doet men dan verder, denkende en hopende dat het ‘wel zal overwaaien’.

Ooit deed ik een audit van British Telecom (South). Eén van mijn vaststellingen was dat de top de voeling met de basis was verloren. Ik ontdekte per toeval dat de Proximus klantendienst en de Proximusshops van elkaar vervreemd zijn. De één weet niet wat de ander doet. De pijnpunten worden aan de basis niet uitgewisseld en geremedieerd.

“Kapitein, er liggen hier ijsbergen”, zei de matroos “. “Ons schip kan niet zinken, jongen … “ (Titanic, 1912)

Het publiek, de klanten vergeten niet zo snel. Een reputatie is zeer snel afgebrokkeld en het duurt jaren om terug een goede op te bouwen. Meestal komen de remedies en de crisismanagers dan te laat.

Tot daar mijn vrijblijvende bedenking.

 

Reageer