Vraag

Epic Stories verbruik

  • 23 September 2019
  • 12 reacties
  • 347 Bekeken

Beste , mijn dochter heeft een Epic stories abonnement. Zij gebruikt enkel de Free App data. In het begin ging dit allemaal goed. De laatste tijd merken we echter dat haar verbruik regelmatig van haar 3Gb verbruik afgaat. Voor deze maand heeft ze nog 10 Gb van de 20Gb over en toch gaat het van de 3Gb mobiel af, waardoor er al een extra kost is van €20. In het begin dachten we dat ze apps gebruikte die niet in de free apps zaten, maar ze zit enkel op instagram, snapchat en whatsapp. Ze controleert haar verbruik dagelijks. Iemand een idee waar dit probleem zit.

Voorts wil ik ook nog even aanhalen dat door werken aan de straat wij een hele week zonder TV , internet en telefoon gezeten hebben, waardoor ik genoodzaakt was om mobiele data bij te kopen om van thuis uit te kunnen werken, na telefonisch contact met proximus kreeg ik iemand aan de lijn die gebrekkig nederlands sprak en niet veel voor mij kon doen als enkel die week te compenseren en niet de extra data pakketen die ik heb moeten bijkopen, ging over €20.
Alvast bedankt voor de reacties .

12 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Beste Kris,
  1. wat het abo van je dochter betreft: kan je haar gsm in je profiel invullen ? dan laten we dit verder nakijken
  2. Wat de straatwerken betreft : ook daar graag je klantgegevens in je profiel zodat we kunnen zien wat er mogelijk is.
met dank

groeten
Tina
Beste Tina,

gegevens zijn ingevuld, alvast bedankt !

Mvg,
Kris.
Reputatie 7
Badge +3
@Kris Mangelschots Ik heb hiervoor een dossier opgemaakt om dit op te volgen. Het dossiernummer vind je terug in je profielgegevens.
Wat doet je dochter precies als ze in de gratis apps zit? Verlaat ze de apps wel eens door bijvoorbeeld op een link te klikken van een krantenartikel of een filmpje via YouTube of iets dergelijks?
Ik ga kijken voor een gepaste tegemoetkoming voor de storing. Hier kom ik zo spoedig mogelijk op terug.
Groetjes,
Antonella
@AntonellaD Dank je wel voor de goede opvolging. Ze zit enkel op de free apps en niet daarbuiten. Ik heb haar verbruik even gecontroleerd en blijkbaar op 23/09/2019 is er rond 15:33 179Mb verbruikt. Dat is het tijdstip dat de schooltijd erop zit , ze mogen hun GSM niet in de klas hebben. Wat is ook niet goed begrijp is het verbruik van 25/09/2019 om 5:03:37 , wel niet veel maar haar GSM ligt 's nachts altijd in de keuken op te laden en is verbonden met het wifi netwerk van thuis, hoe kan er dan mobiel verbruik zijn ?
Alvast bedankt,

Kris.
Reputatie 7
Badge +3
@Kris Mangelschots als ze thuis verbonden is met de wifi, zet ze haar mobiele gegevens dan af? Indien ze gebruik maakt van een iPhone, staat de wifi-assistentie uitgeschakeld? Groetjes, Antonella
@AntonellaD haar mobiele gegevens blijven opstaan , wifi assistentie staat uit omdat ik weet als er geen bedekking is op wifi hij naar mobiel gaat.
Groetjes,

Kris
Reputatie 7
Badge +3
@Kris Mangelschots Ook al ben je verbonden met wifi, raden wij altijd aan om de mobiele gegevens uit te schakelen. Het kan namelijk eens voorkomen dat de modem uitligt door bijvoorbeeld een update (gebeurt dan meestal 's nachts) of defect. Als de gsm dan via de wifi juist bezig is met een update en de wifi uitvalt, dan zal deze update verder verlopen via de mobiele gegevens als deze aan staan. We zien dit helaas vaak gebeuren dat klanten daardoor voor onaangename verrassingen komen te staan. Groetjes, Antonella
@Antonella Begrijp ik, ik hou het wel verder in de gaten. Vindt het wel jammer dat ik die maximum kost op mobiel niet kan veranderen, staat nu op €60 wat ik te hoog vindt. Is er een manier om dit te veranderen zonder van formule te veranderen ?

Kris
Reputatie 7
Badge +4
Er is jammer genoeg geen mogelijkheid om het bedrag van 60 EUR aan te passen.
Je kan ook altijd het volume realtime via de My Proximus app opvolgen.
Groeten Koen
Reputatie 7
Badge +3
@Kris Mangelschots Als tegemoetkoming voor de storing krijg je een korting. Je hebt hiervan een bevestiging ontvangen via e-mail. Er staan voor jouw gsm-nummer geen kosten klaar met betrekking tot extra data verbruik. Als deze er waren, dan werden deze reeds verwijderd.
Verder wil ik je even wat informatie meegeven omdat ik zie dat je nog het oude Multi NL boeket hebt in combinatie met een nieuw Tuttimus pack. Indien je dit wenst, kan je Multi NL vervangen door de tv-bundel Family. De zenders komen grotendeels overeen. Zie hier de zenderlijst:
https://www.proximus.be/dam/jcr:56e0e82e-93c1-406d-9ef2-f0c25bbfcdcc/cdn/apps/tvchannels/pdfs/tv-channels-vl-nl~2019-09-18-09-05-25~cache.pdf
Family is ook goedkoper: € 10,99 per maand. Bovendien krijg je een bijkomende korting op je pack van € 2/maand, waardoor deze tv-bundel uiteindelijk € 8,99 per maand kost. Nu betaal je voor Multi NL € 16,95 per maand.
Meer info over de tv-bundel Family vind je via deze link:
https://www.proximus.be/nl/id_cr_family/particulieren/producten/proximus-pickx-tv-opties/family.html
Groetjes,
Antonella
@AntonellaD Ik heb twee mails ontvangen, eentje waar u een korting voorstelt. Maar tevens een tweede mail waar u mijn huidig abonnement omzet naar Family, ik heb hier toch geen opdracht voor gegeven. Kan u mij dit even verduidelijken ?

Kris
Reputatie 7
Badge +3
@Kris Mangelschots Aangezien er geen omzetting naar Family is gebeurd, lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat je hierover een bevestiging zou hebben ontvangen per e-mail. De mail 'Bevestiging van uw wijziging' betreft ook gewoon de activatie van de korting. Groetjes, Antonella

Reageer