Vraag

Einde Pay&Go- prepaidkaart !

  • 12 October 2019
  • 27 reacties
  • 835 Bekeken

Hoe bestel ik een Pay&Go- prepaidkaar ?

Sorry voor deze korte vraag.
Ik bedoel wel degelijk Pay&Go-kaart (Easy, Smart, Max)

Link om deze online bij Proximus te bestellen kan ik niet vinden ,
daarom de veronderstelling °Einde°
🤓

This topic has been closed for comments

27 reacties

zie > https://www.proximus.be/nl/id_cr_paygo_faq/particulieren/producten/mobilus/prepaidkaarten/veelgestelde-vragen-payen-go-plus.html
Bestellen:
> https://www.proximus.be/nl/id_cr_prepaid_cards/particulieren/producten/mobilus/prepaidkaarten.html
@Martin
Thanks maar zowel uw link 1 als 2 zijn fout.

Mijn vraag was :
Ik bedoel wel degelijk Pay&Go-kaart (Easy, Smart, Max)

@Martin
Pay&Go- / Pay&Go+ zijn 2 verschillende entiteiten
maar je kunt deze toch dan gratis switchen naar Easy smart of Max, tenzij er mij iemand tegenspreekt, want ik heb wel onlangs het omgekeerde gedaan van Max naar smart+ dus zal het omgekeerde ook wel lukken, nee?

zie >
op die link die ik meegestuurd heb staat toch o.a.:
Ik heb al een Pay&Go-kaart (Easy, Smart, Max). Hoe kan ik Pay&Go+ worden?

Geen probleem, je kunt 3 keer per jaar gratis van tariefplan veranderen via MyProximus of door te bellen naar 1911 (kies optie 2).
Vanaf de vierde keer rekenen we € 6,20 per omschakeling aan. Je nieuwe tariefplan is geldig zodra je een eerste oproep doet of ontvangt. Je ontvangt je herlaadbonus de volgende keer dat je je Pay&Go-kaart herlaadt.

na nog wat zoeken met google ook nog deze uitleg gevonden
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_change_call_price_plan/particulieren/support/mobiele-telefonie/abonnement-en-pay-and-go/tariefplan-wijzigen/abonnement-wijzigen-pay-and-go-kaart-wijzigen.html

PS: als je echt een officieel advies van iemand van Proximus zelf wilt dan ga je moeten wachten tot maandag aangezien er hier niemand van proximus op het forum komt tijdens het weekend, wel is de helpdesk op het gratis nummer 0800 22 800 bereikbaar in het weekend en feestdagen.
@Martin Danke nu is je antwoord een perfect antwoord.
En het volgende kunnen vinden :
° onze klantendienst contacteren om over te schakelen naar een Pay&Go-kaart °

Samengevat een Pay&Go-kaart (Easy, Smart, Max) kan je niet online bestellen.
Waarschijnlijk opzettelijk alzo door Proximus - niet genoeg winst op te maken !

Ik ben 80 jaar oud en ik heb een mobiel telefoon nodig voor mijn veiligheid ,
waarmede ik slechts moet bellen als ik hulp nodig heb , gevallen of hart problemen.

Een Pay&Go-kaart (Easy) van 10 euro voor 365 dagen is ruim meer dan voldoende,
mijn kleinkinderen kunnen zelfs regelmatig naar mij bellen.

Mijn pensioen is slechts 1100 x 40 = 4500 franken op jaarbasis 54000, dus heel veel
minder dan de 68.000.000 (Fr) van de baas/bazin van Proximus.

Allee allee altijd minder bedeelden onrecht aandoen ! ! !
Ik geef je toch deze link eens mee waar je kunt uitvissen of je eventueel in één van de opgesomde mogelijkheden valt om recht te hebben op sociaal tarief (pay & go wordt ook opgenoemd)
>
https://www.proximus.be/nl/id_cr_socialrate/particulieren/producten/andere-producten-opties/abonnementen-voor-vaste-lijn/sociaal-tarief.html

Enfin, bezie het eens of je er al dan niet iets aan hebt.
@Martin Ne dikke merci - Betreft het sociaal tarief.

Komt mij bekend voor , amay slechts in uitzonderlijke gevallen !
Ik ken iemand die het heeft , gesjoemeld + ne lange arm.
Doof is onvoldoende -- moet doof zijn door Laryngectomie
Blind is onvoldoende , blind middels de oorlog
De laatste oorlog in BE was 1914 m.a.w woorden slechts voor 100 jarigen
die hebben meegevochten PLUS dan moeten die nog doof zijn.
Allemaal dus -- maar er zijn er geen.

Ja ja Exact zo te lezen bij Proximus ! ! !

°Die Pay&Go-klanten krijgen € 3,10 belkrediet extra/maand°

Laat maar die aalmoes - mijn 10 euro belkrediet geraakt nog niet op na 365 dagen.
EX-minister Stefaan De Clerck via TV siroopje smeren om het loon van de
bazin/baas Proximus te verdubbelen of zo iets, straffe toebak.
Acht wat zijn wij allemaal toch dommeriken - of toch niet.

Excuses - afgeweken van : Hoe bestel ik een Pay&Go- prepaidkaart ?
@Martin Op 12 oktober 2019 schreef jij :
PS: als je echt een officieel advies van iemand van Proximus zelf wilt dan ga je moeten wachten
tot maandag aangezien er hier niemand van proximus op het forum komt.

Tot op heden nog niemand van Proximus gezien.
Misschien heb ik sommige exactheden niet klantvriendelijk aangekaart !
Reputatie 7
Badge +3

@The JoRo De formules Pay&Go Easy, Smart en Max worden niet meer aangeboden sinds 01/06/2016. Groetjes, Antonella

Maar als  je bv omschakelt van P&G Max naar tariefplan P&G+ kun je dan niet meer overschakelen naar je oude tariefplan Max?

Reputatie 7
Badge +3

@Martin Dat klopt inderdaad. Terug omschakelen naar het oude tariefplan zal niet meer mogelijk zijn. Groetjes, Antonella

Maar als  je bv omschakelt van P&G Max naar tariefplan P&G+ kun je dan niet meer overschakelen naar je oude tariefplan Max?

Snel de nog bestaande zonder vervaldag 
aanschaffen zoals ik vandaag deed !

Zoals image hieronder.

 

En op welk tariefplan zit je dan met zo’n kaartje?

En op welk tariefplan zit je dan met zo’n kaartje?

Martin dat jij je nog hebt laten vangen door Proximus snap ik niet !
Normaliter MOETEN ze justitie :slight_smile: erkennen en respecteren
Of met andere woorden Pay&Go-kaart (Easy, Smart, Max)
exact zoals er op staat : Sim startkit Proximus met 10,00 belwaarde 1 jaar geldig !

 

ook als je nu een nieuw kaartje toegestuurd krijgt via bestelling in een winkel waar ze nog die oude kaartjes hebben, zoals je hierboven aangegeven hebt (foto) , ben je dan zo zeker dat er nog een oude formule aan gekoppeld wordt, daar geloof ik persoonlijk niet in.

ook als je nu een nieuw kaartje toegestuurd krijgt via bestelling in een winkel waar ze nog die oude kaartjes hebben, zoals je hierboven aangegeven hebt (foto) , ben je dan zo zeker dat er nog een oude formule aan gekoppeld wordt, daar geloof ik persoonlijk niet in.

Martin wat schreef je enkele dagen geleden ook weer ,
dat Proximus meeleest - schiet je nu niet in je eigen voet !

Nogmaals wat zijn mensen dom - of toch niet.

De lijn betrachtte extra´s en senioren +65 mochten niet
meer super voordelig reizen maar moesten een abonnement
van 50 euro , nu met +kosten bijna 70 euro aankopen !

Extra slecht voor het milieu - voor die 50 a 60 euro 
dieselen de senioren +65 opnieuw.

Tja wie weet is Proximus in hetzelfde bedje ziek.


 

 

Maar als  je bv omschakelt van P&G Max naar tariefplan P&G+ kun je dan niet meer overschakelen naar je oude tariefplan Max?

Snel de nog bestaande zonder vervaldag 
aanschaffen zoals ik vandaag deed !

Zoals image hieronder.

 

Dan heb ik deze uitleg verkeerd geïnterpreteerd ik dacht dat je hiermee bedoelde dat je snel deze  ging aanschaffen om met nog een oude formule te kunnen werken!

Super dat je telkens reageerde , belangstelling voor Proximus.
Op elk kerkhof ligt de grootste onmisbare ter wereld !

Bedoelde dat Proximus dezelfde weg opgaat als °De Lijn° - °Bpost° etc..
Waarom Leroy haar aandelen verkocht blijft voor mij het grootste vraagteken.
Ach ja ze had er veel , te veel misschien , kon het zich permitteren met zulke
vergoedingen , anderzijds men mocht haar niet gestraft hebben , aandeel
Proximus is een slapend aandeel zonder echte schommelingen de laatste10 jaren
bovendien verkocht Leroy haar aandelen ter goeder trouw , waarschijnlijk om er
nadien KPN aandelen mee te kopen , niet wetende wat te doen met haar geld
en zoals heel veel emotionele beleggers aandelen kopen van het bedrijf alwaar
ze werken , wat nog maar eens bewijst dat elke CEO gewone mensen zijn zoals
jij / ik en absoluut geen recht hebben op 1.000.000.000

Snel terug met SpaceX , mijn Pay&Go-kaart (Easy, Smart, Max) is onderweg en
we zien wel volgende week , indien ne onmisbare dan kijken Mobistar en anderen
er reeds naar uit  !

 

Effe zitten tobben na het herlezen berichtje van Mod Antonella
@Martin Dat klopt inderdaad. Terug omschakelen naar het oude tariefplan zal niet meer mogelijk zijn.

Mijn oude Pay&Go-kaart (Easy, Smart, Max) zit ergens nog bij DHL of weet ik veel , maar de kans is 
niet groot dat ik het zal gebruiken - vertrouw Proximus voor geen cent !

Logischerwijze moet ik het nog registreren , stel dat Proximus vanaf 2020 alle Pay&Go -kaarten
transfereert naar Pay&Go +kaarten , dan ben ik eraan voor alle moeite.

Met een Tempo Easy herlaadkaart van Orange speel ik toch per direct veilig !
 

 

Reputatie 7
Badge +4

Proximus transfereert niets zonder voorafgaandelijke communicatie ...

https://www.proximus.be/dam/jcr:47d00f5c-a2f5-4798-a847-31abae98c22b/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/res/old_rates_Proximus_RES_NL~2018-12-31-13-47-25~cache.pdf

Concreet indien u nog een geldige Pay&Go type Easy (eerstdaags) zou bekomen hebben, zijn evenwel in bovenvermelde pdf-file vermelde tarieven van toepassing bv. 0.35 €/min (met Pay&Go+ 0.30 €/min)

Voor zover mij bekend staat evenwel op elk P&G “pakket” (t.t.z. de omslag) een uiterste geldigheidsdatum voor dewelke het betrokken nummer dient te worden geactiveerd (= anders “waardeloos” en dient u zich tot de verkoper zelf te wenden voor eventuele terugbetaling)

Het is mij  niet direct duidelijk - maar ik heb er ook geen zaken mee - waarom u een P&G en geen P&G+ wenst

Ter info: indien het enkel over bereikbaarheid zou gaan, gelieve dan te noteren dat eens uw kaart P&G(+) van 10 euro geactiveerd is deze 1 jaar geldig is en indien u deze vervolgens voor vervaldag terug online met een belkrediet meer dan 5 euro oplaadt deze opnieuw voor 1 jaar geldig is

Elke operator heeft zijn voor- en nadelen, zelf vind ik Px P&G(+) iets gebruiksvriendelijker dan deze van Orange Tempo, maar dit is tenslotte elkeen zijn eigen keuze (bv. opvolgen van resterend belkrediet)

Succes

 

Een kat vindt er haar jongen niet in terug !
Vanwaar dat spreekwoord komt - 50 jaren geleden werden geen katten gecastreerd
Elk jaar 2 a 3 nestjes van 3 a 5 = 12 a 15 katten in meer die onmiddellijk verdwenen op een manier
dewelke ik hier niet mag schrijven / de moederkat kon haar jongen niet meer vinden.

Awel bij Proximus is dat ook het geval - bekijk de images hierna maar eens.
De reactie van °M_016° bracht enige klaarheid , alhoewel toch nog opletten geblazen.

Pay&Go Smart kon men opladen / waarbij die oplading 365 dagen geldig bleef.
NU in 2019 is die zelfde oplading nog slechts 31 dagen geldig en is de Pay&Go Smart een
abonnement geworden.

En zo verder en zo voort - Hierna het huidige , beste keuze voor 365 dagen.
Pay & Go Together - Ook hier effe attentie.
 

 

Eerst zien, welk tariefplan je gaat krijgen eens je sim gaat geactiveerd worden en dan pas geloven :relaxed:

Nog een prettige verderzetting van je zondagse activiteiten...

Pay & Go Together in vervanging van Pay&Go-kaart (Easy, Smart, Max) vanaf 2019

Als volgende week het oud te ontvangen Pay&Go-kaartje met reeds verstreken geldigheid datum
toekomt en de activatie het laat afweten simpelweg via een claim van PayPal mijn geld terug.

Daarna in ne Proximus winkel een °Pay & Go Together° simkaartje van 10 euro inclusief actievatie
en we zijn vertrokken voor 365 dagen.

Spijtig dat °Pay & Go Together° simkaartjes niet ONLINE kunnen aangekocht worden bij Proximus
 

 

Ik heb natuurlijk nog niet alles uitgeplozen maar heb je dan ergens kunnen terugvinden dan dat Pay and go together  nog bestaat / nog geactiveerd wordt door proximus?

Reputatie 7
Badge +3

@The JoRo 

“Pay and go together wordt niet meer aangeboden”: dus ook in een shop gaan ze dit type kaartje niet meer kunnen activeren: toch zal ik zelf eens informeren in een shop naar een reactie hierop, gewoon uit curiositeit;..

“Pay & Go Together in vervanging van Pay&Go-kaart (Easy, Smart, Max) vanaf 2019” :  volgens ons wordt dit niet meer aangeboden sinds 2017 ? Waar komt deze info vandaan ?

groeten,

Tina

Dat vraag ik mij inderdaad ook al heel de tijd af !