Vraag

E-Sim


Hallo,

 

Ik heb momenteel een abo met een fysische sim in mijn gsm. Is het mogelijk om ook nog een e-sim te krijgen op hetzelfde abo om de e-sim in mijn ipad te gebruiken en zo mijn data bundel te gebruiken op mijn 2 toestellen?

tnx

 


12 reacties

FYI: → Twee simkaarten met hetzelfde nummer | Proximus

→ Optimaliseer je gsm-abonnement met onze opties | Proximus

NB: Iemand van het Proximus forumteam komt hier niet langs tijdens weekends en feestdagen.  

Bedankt, ik had de optie proxiduo gezien, maar ik zie nergens dat dit mogelijk is in combinatie met 1 fysische en 1 e-sim.

Ik zou veronderstellen dat dit geen rol speelt sim of esim!

Er is hier onlangs nog de zelfde vraag gesteld maar herinner mij het antwoord niet meer, maar de prox forummedewerkers zullen je maandag wel de exacte toedracht kunnen geven en dan heb je ook direct een officieel antwoord.

Reputatie 7
Badge +3

@Flup357 eSIM is niet compatibel met ProxiDUO. Groetjes, Antonella

Je eSIM activeren en gebruiken | Proximus

(4) Proximus eSIM NL - YouTube

 

 

ok bedankt, is er een andere mogelijkheid om de data van mijn abonnement ook te kunnen gebruiken op mijn ipad? 

bedankt

 

Reputatie 7
Badge +3

@Flup357 Je kan jouw gsm-toestel instellen als hotspot en zo de ipad verbinden op het netwerk dat gedeeld wordt door jouw smartphone. 

Je gsm of tablet als mobiele hotspot instellen | Proximus

Groetjes,
Antonella

@Flup357 eSIM is niet compatibel met ProxiDUO. Groetjes, Antonella

Je eSIM activeren en gebruiken | Proximus

(4) Proximus eSIM NL - YouTube

 

 

Wel raar eigenlijk, je zou denken of dat als alle nodige “provider service data” nu op een Simkaart staat of op een ingebouwde eSIM chip, dat dit niks zou mogen uitmaken!

Reputatie 7
Badge +3

@Martin  Het is zo dat de optie ProxiDuo enkel werkt met fysieke simkaarten met de mogelijkheid om alle type simkaarten te combineren (normale simkaart, micro en nano), maar waarbij de combinatie van 2 verschillende types simkaarten niet mogelijk is (bv. een 32K-simkaart en een 128K-simkaart). Groetjes, Antonella

Persoonlijk vind ik dit heel straf, we leven in een informatie maatschappij, eindelijk is de esim er, en zo iets eenvoudig kan niet.

De Esim ging ervoor zorgen dat je eindelijk in allerhande toestellen, bv horloges, koelasten, enz een mobiele verbinding mogelijk is. We gaan toch niet per toestel een ander abo afsluiten hé.

Zo iets eenvoudig die het leven zoveel makkelijk maakt kan niet. Of kan het wel, maar wordt er niet genoeg aan verdiend? Waarschijnlijk hebben veel klanten nu 2 abos, 1 voor de gsm en 1 voor den tablet.

Heel spijtig vind ik dit.

Reputatie 7
Badge +3

@Flup357 De eSIM is nog niet zo lang geleden gelanceerd en is nog in volle ontwikkeling. Het is ook nog niet compatibel met alle toestellen. Met de tijd zullen hier vast en zeker meer functionaliteiten aan worden gekoppeld en de mogelijkheden worden uitgebreid. Rome is ook niet op 1 dag gebouwd. Groetjes, Antonella

Reputatie 1

Waarom kunnen andere providers dat dan wel? Proximus dient een tandje bij te steken...eSim als standaard nemen en de fysieke simkaarten eraan aanpassen.

Johan

Reputatie 7
Badge +3

@jvlauw  Elke provider heeft zijn sterktes en prioriteiten. Zoals eerder gezegd is esim in volle ontwikkeling bij Proximus.

Groetjes,
Antonella

Reageer