Skip to main content

Wanneer hebben jullie een E-Sim in jullie aanbod? Al een datum in gedachten?  

Bedankt @tina.b 🙂

Aftellen naar 19/10. 


@Nica 

@Martin 

Info over de e-sim - bepaalde toestellen worden nu ondersteund 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_esim/particulieren/support/telefonie/gsm-en-sim-kaart/sim-kaart-pin-code-en-puk-code/je-esim-activeren-en-gebruiken.html

groeten

Tina


OK @Joel M we wachten dan wel verder af :relaxed:


@Martin Inderdaad.Indien het toekomstgericht toch aanzien zou worden als postpaid dan gaat men de klanten hierover wel informeren.Ik zeg altijd zeg nooit - nooit :) :)  Groetjes,Joel


Bedankt @Joel M voor je antwoord, dus als ik het goed begrijp wordt een mobilus x full Controll dan niet aanzien als postpaid?


@Martin@M_016 Momenteel gaat het enkel mogelijk zijn op postpaid en compatibel met Apple's iPad Pro, iPhone (XS, XS Max, XR, 11, 11 Pro, Pro Max), Samsung S20.Indien het toch mogelijk zou worden op Full Control,  dan gaat men de klanten hierover zeker inlichten.Groetjes,Joel


dat wel maar is dat dan daarom een reden om geen esim te ondersteunen je betaalt toch maandelijks zoals een abonnement, maar hopelijk kan iemand van proximus dit ophelderen met de esim affaire


Full Control vraagt real time opvolging om  de limiet (“het belkrediet”) niet te overschrijden …. 


Het bijladen gebeurt inderdaad op dat moment op de zelfde manier maar dat is ook het enige denk ik dat  gelijk is aan een prepaid , enfin alleen iemand van prox kan inderdaad zekerheid brengen!


Ik vermoed dat van hetzelfde “platform” gebruik gemaakt wordt (vermits o.a. P&G belkrediet kan gebruikt worden om tijdelijk verder te kunnen als “de Full Control limiet” bereikt werd voor het einde van de maand ...


Mobilus xxx Full Control valt dat dan onder prepaid?


Misschien kan een Proximus-medewerker toelichting geven immers indien dit niet voorzien/gepland wordt voor Pay&Go is de kans reëel dat ook voor Mobilus xxx Full Control er geen e-sim support zal zijn/komen, nee?


dit had ik ook niet verwacht trouwens.


Maar blijkbaar (nog) niet voorzien/gepland voor P&G volgens LeSoir

https://geeko.lesoir.be/2020/10/01/proximus-va-enfin-proposer-lesim-a-ses-clients/?_ga=2.12223283.660550236.1601564286-1034594448.1601564286


@M_016  Bedankt voor de info. 😃


We zullen de datum eens in het oog houden om te zien of het zal kloppen :slight_smile:

had ik inderdaad ook gelezen :
Enterprise klanten vanaf 1 oktober en Residentiële klanten vanaf 19 oktober 
Bij Orange was dit  al sinds februari 

via MyProximus app zal het mogelijk zijn om eSIM te activeren


 

https://www.tijd.be/ondernemen/telecom/proximus-ondersteunt-virtuele-simkaart/10255194.html

Proximus maakte donderdag bekend dat het voortaan eSIM-compatibele telefoons gaat ondersteunen voor zijn bedrijfsklanten. Residentiële klanten zullen de eSIM vanaf 19 oktober kunnen activeren.

https://www.proximus.com/nl/news/2020/20201001_proximus-supports-esim.html

https://www.hln.be/ihln/multimedia/ook-proximus-ondersteunt-voortaan-ingebouwde-simkaart~a5d15735/

Wie voor de eSIM gaat, kan zijn identificatiegegevens na een identiteitscheck downloaden door een QR-code te scannen. In een eerste fase is de eSIM beschikbaar op vraag van de klant, die daarvoor langs moet gaan in een shop. Daar krijgt hij een voucher met QR-code. In een tweede fase zal de overstap volledig online mogelijk zijn.


@HeidiE Da's tof nieuws! 😁

Bedankt voor de info. 


Dag @Nica en @Martin ik heb net bericht gehad dat we vanaf eind oktober ook eSIM aan particuliere klanten aanbieden, nog eventjes geduld dus! ;)


@Martin Het is me gelukt om de link te openen. 

Jammer dat het alleen voor grote bedrijven is...


@Nica wat is er bij u dan juist gelukt, als ik zo vrij mag zijn om dit te vragen?

Want ik krijg de melding dat het alleen voor grote bedrijven is!


Dag @Nica kun je eens checken of deze link werkt? https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_esim/particulieren/support/telefonie/gsm-en-sim-kaart/sim-kaart-pin-code-en-puk-code/je-esim-activeren-en-gebruiken.html Groetjes, Heidi

Hallo, het is gelukt. Ik zou graag een E-Simkaart hebben voor mijn privé abonnement. Een simkaart voor mijn werk heb ik. 


Ik heb te vroeg victorie geroepen :worried:

 


Dat is dan inderdaad binnen de beloofde tijd “2020” :thumbsup_tone2:


Dag @Nica kun je eens checken of deze link werkt? https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_esim/particulieren/support/telefonie/gsm-en-sim-kaart/sim-kaart-pin-code-en-puk-code/je-esim-activeren-en-gebruiken.html Groetjes, Heidi


Reageer