Beantwoord

draadloos opladen iphone 8

  • 9 September 2019
  • 37 reacties
  • 571 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1
Ben vrijdag bij Proximus shop een draadloos oplader gaan kopen die 49,99€ kost voor iPhone 8
twee dagen proberen iPhone zo opladen met resultaat ik kon smorgens vertrekken met een platte iPhone ! Ene keer lade niets en andere keer lade tot 41%

is dat zo onbetrouwbaar zo oplader ?
ben maar terug naar met kabel opladen gekeerd !
moet kunnen vertrouwen dat ik na oplade ook met een volgeladen iPhone zit en niet smorgens kan vertrekken zonder iPhone omdat die plat is

heb met voucher gekocht want anders is niet mijn gewoonte om bij Proximus shop accessoires te kopen !
slechte ervaring mee en nu dus alweer
icon

Beste antwoord door Martin 14 September 2019, 23:11

Bekijk origineel

37 reacties

krijg je aanduiding dat er opgeladen wordt op je iPhone zelf tijdens het laden, geeft die ook aan in hoeveel tijd die gaat 100% opgeladen worden (al weet ik niet of dit maar bij bepaalde modellen is).
Ter info: draadloos opladen > klik hier
Reputatie 7
Badge +3
Hallo maria_074,

Best eens als u tijd heeft terug langsgaan bij het verkooppunt .

Dan kan men daar testen wat het probleem zou kunnen zijn.

Alvast onze excuses voor het ongemak.

Groetjes,Joel
Reputatie 3
Badge +1
Heb bij de Proximus shop de oplader gekozen die 49,99€ koste en de verkoper me aanwees !
er was ene van 39,99€ en ene van 49,99€ die waren zei hij bijna identiek maar die duurdere laadde pak sneller batterij op dus koos ik deze laatste maar ben terug naar mijn ophone
laden met kabel gegaan want meestal laad tot 30% a 40% en gedaan dus je neemt je iPhone om deur uit te gaan en merkt is plat of zo goed als plat dus weggaan zonder phone dan maar !
zoiers gebeurt nooit als met de kabel laad !
nee deze toont niets van hoelang zou duren eer opgeladen zou zijn !
merk ook dat hoesje zowiezo altijd eraf moet halen om erop te zetten maar zelfs dan geeft dat ding niet altijd contact met iPhone 8 !
gebeurt vaak dat vaker erop plaatsen moet eer batterij begint laden en dan nog stopt dan plots !
ik ben dan slapen dus ik merk smorgens pas dat phone niet geladen heeft , dat ding stopte bij soms als batterij 5 % of 10 of 30 of 40 tcha varieert dit

vraag af wat gaat Proximus shop hieraan doen ? Als erop zetten en ding begint laden is klaar voor hun ! Om bewijzen wat ik meemaak moeten ze al vaker mijn phone op deze aankoop gaan laden !

is dat voucher had want anders zou ik nooit kiezen om iets in Proximus shop te kopen

alles heel duur ! Weinig keus want hebben bijna niets daar !
al ik vroeg verkochten ze niet en dit was enige ze hadden en blijkbaar bied Apple geen draadloze oplader ?
Vind dit moeilijk geloven
heb je soms een kennis waarvan je een draadloze lader even moogt proberen dan zou je ook zo kunnen vaststellen of het aan de lader of aan het laadsysteem van je iPhone ligt
Reputatie 3
Badge +1
Nee Martin helaas geen kennis die draadloos oplaad
Reputatie 3
Badge +1

Reputatie 3
Badge +1
Deze kocht ik dus
Reputatie 3
Badge +1
ik vroeg voor origineel draadloze oplader van Apple maar verkoper zei Apple heeft zoiets niet , is dat echt zo ?
Reputatie 3
Badge +1
Mijn iPhone 8 kocht ik 19dec 2018 , battery js niet denderend want die geeft al 91%
mijn iPhone 6 stond op 89% na 3jaar gebruik !

vraag af of dit normaal is bij iPhone 8 ?

ivm opladen met kabel laad iPhone 8 heel goed en is ook snel opgeladen
Louter ter info: dit zijn bv. draadloze laders voor iPhone 8 in de apple shop:
https://www.apple.com/be-nl/shop/accessories/all-accessories/wireless-chargers

iphone 8 draadloos opladen
de recentere toestellen hebben wel snellere hardware componenten, worden sneller, betere prestaties en meer mogelijkheden, maar het verbruik wordt er zeker niet minder door, wat wil zeggen vlugger moeten opladen... en de apps spelen ook een rol ….
Reputatie 3
Badge +1
Waarom liegen die verkopers alsof gedrukt staat ? Ik zei er nog op wat zou Apple iPhone op markt brengen die draadloos opladen en geen draadloze opladers ervoor hebben en hij bleef maar beweren van toch is dat zo en die Proximus verkocht waren de enige optie want andere bestonden er gewoon niet ! Had vouhes of hoe dat noemt voor bijna 90€ maar gezien ze zo weinig hadden dat nuttig was kocht ik enkel die oplader met ene vouche van 50€
Reputatie 3
Badge +1
Goei rest vouche nog liever weg dan daar nog iets ermee kopen eerlijk gezegd
Reputatie 3
Badge +1
Persoonlijk vond ik de iPhone 6 stukken beter , batterij die langer meeging !
In veel opzichten beter
ik zal de 8 niet snel aanraden aan mensen
Nu wilt dit nog niet zeggen dat uw Zens draadloze lader niet zou goed werken met de iPhone 8
zie deze uitleg (wel in het engels)
> https://www.makezens.com/shop/zens-single-ultra-fast-wireless-charger-optimized-for-apple-iphone/
Daar staat er trouwens op dat die geoptimaliseerd is voor iPhone
Reputatie 3
Badge +1
bedankt voor deze link Martin
Heel graag gedaan, en om te vervolledigen geef ik nog de NL vertaling er bij ☺️
>
https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=nl&u=https://www.makezens.com/shop/zens-single-ultra-fast-wireless-charger-optimized-for-apple-iphone
Reputatie 3
Badge +1
Super de Nederlands versie want ik en mijn Engels 😁
Reputatie 3
Badge +1
Vandaag
was iPhone 9uren op de oplader , zogezegd aan laden maar geraakte amper tot 35% geladem !
dan maar verdee met kabel en binnen de uur was volgeladen , 50€ weggegooid

moest mij weer overkomen !
ze zouden in een proximus center waar je die gekocht hebt die lader toch een tijd kunnen uittesten om te zien of die in orde is, nee?
Reputatie 3
Badge +1
Gaan ze ook mijn iPhone 8 erbij moeten houden ?
zer je phone zonder zijn hoes op de oplader zal kleine lichtje aan zijkant meestal wel aangaan ten teken dat laad maar is na paar uur amper 10 á 30% geladen geraakt !
bij mij thuis als na 8:00 laden kijk zit dik in dat op al die uren de procenten niet hoger dan 30 zijn
denk niet de shop al die tijd eraan wilt spenderen Maar zal wel als keer tijd hebt ermee gaan en uitleggen wat scheent en zie dan wat ze zeggen
en kom hier dan vertellen
in feite gaat het in eerste instantie om de garantie van je lader dus moeten zij in feite enkel je lader testen en desnoods hem enkele dagen houden zodat ze voldoende tijd hebben om het uit te vissen of je lader in orde is, maar je kunt natuurlijk best ook je iPhone meenemen als ze eventueel nog vlug iets willen uittesten met je iPhone terwijl je daar bent en zelf al moet je de lader daar laten voor de testen ben je niet verplicht om je iphone daar dagen te laden, zij kunnen de lader testen met een ander iPhone van hen bvb.
Reputatie 7
Badge +4
Ter info:
https://www.coolblue.be/nl/product-reviews/820605/zens-single-aluminium-draadloze-oplader-10w-zwart.html
https://www.gsmarena.com/apple_iphone_8-8573.php

Concreet:
IPhone batterij = 1821 mAh (6.96 Wh) & fast charging @ 15W = 50% capaciteit op 30 min. (in het beste geval)
Uw Zens lader is Qi gecertifieerd en geschikt voor o.a. IPhone 8 met of zonder hoes (max. 3 mm dikte) = mijns inziens aan te bevelen gebruik zonder hoes maar heeft een max output van 10 W
In prinncipe:
6.96 Wh /15 W = 30 minuten om volledig op te laden, wat niet direct in overeenstemming is met de specs hierboven (niet lineair gedrag)
6.96 Wh/10 W = 42 minuten om volledig op te laden (= +/- 1.5 * langer)
Bovenstaande elementen tonen aan dat er:
1) of een probleem is met uw IPhone batterij (te vervangen?)
2) of een probleem is met de Zens lader (defect)
3) of een probleem is met het gebruik van de Zens lader
Punt 1) is gemakkelijk te controleren via oplading met draad
Punt 2) is door de verkoper (=Proximus) gemakkelijk te controleren op vrij korte tijd (indien het betrokken center de nodige inspanning voor een controle ter plaatse of een simpele vervanging wil doen)
Punt 3) is in principe door uzelf snel te controleren (= LED brandt, brandt niet, blijft niet branden)

Conclusie mijnentwege:
inductie-oplading is in, maar een draad geniet nog altijd de voorkeur
indictie-oplader met stand kan eventueel een beter resultaat geven dan één zonder

Advies: leg het probleem binnen de kortste keren voor aan het betrokken Px-center voor controle/vervanging/terugbetaling na controle punt 1 & 3
Volgens mij gaan ze daar in een Proximus center niet moeilijk om doen en zeker wel eens de moeite doen om bv de lader eens te testen en om die dan te vervangen door een nieuwe indien het resulteert dat de lader niet in orde is.
Batterij probleem zal het wel niet zijn aangezien normale lading wel in orde is.
Gewoon eens binnenspringen en 't komt wel in orde.

NB: ik gebruik ook mijn draadloze lader niet meer en ook snelladen heb ik uitgeschakeld op de android smartphone (batterij wordt wel goed warm bij snelladen en zal zeker geen deugd doen aan de levensduur van de batterij)
Reputatie 6
Badge +2
Draadloos opladen heeft voor mij zelfs geen enkele nut want die lader moet ook verbonden worden met een draad op het stopcontact dan kan ik evengoed mijn iPhone van eerste keer in het stopcontact steken.

Reageer