Vraag

Dit nummer is niet in gebruik

  • 8 February 2023
  • 14 reacties
  • 1074 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Als ik naar het nummer van mijn schoonmoeder (97 jaar) bel krijg ik “het nummer is niet in gebruik”.

Heb met de technische dienst van Proximus gebeld, heeft me 19 minuten aan de praat gehouden en wist het toen ook niet. Conclusie technische dienst zal wel aan het toestel liggen, lijkt me sterk dat je dan de mededeling niet in gebruik krijgt.

Kan iemand me helpen of opgeven wie ik moet bellen?


14 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Betreft het een vast nr/toestel of een GSMnr/toestel

Dat een dergelijk bericht te wijten zou zijn aan het toestel lijkt mij weinig waarschijnlijk

Proximus medewerkers op dit publieke forum (moderatoren) zullen u mogelijks wel verder kunnen helpen indien u het betrokken nummer van uw schoonmoeder vermeld in het vrije veld “ticket” van uw forum login profiel (enkel daar zichtbaar voor Proximus)

Een dergelijk bericht wijst normalerwijze op een opgezegd/geschrapt nummer maar komt bv. ook voor bij een niet (volledig) correct uitgevoerde portering van een netwerkoperator X naar een operator Y

Reputatie 4
Badge +2

Bedankt voor het snelle antwoord, maar waar vind ik dat vrije veld om het nummer in te zetten?

Je profiel vind je door rechts boven op je Avatar te klikken, dat is de letter H in de roos/rode cirkel.
Dan kan je de gegevens aanvullen.

 

Reputatie 4
Badge +2

Het betreft een GSM het nummer staat in het veld ticket.

Reputatie 7
Badge +4

Ter info in afwachting van een reactie van een Proximus moderator

Het betreft toch geen prepaid (bv. Pay&Go) nr dat niet tijdig herladen* (of niet tijdig opnieuw geïdentificeerd werd indien destijds bv. via bancontact** en niet via e-id gedaan) 

​​​​​​​

*: Pay&Go te herladen elke 12 maand (tenzij <= 5 euro dan elke maand)

** max 18 maand geldig (blijkbaar niet meer mogelijk Bij Proximus)

 

Reputatie 4
Badge +2

Betreft een nummer dat op mijn rekening staat, dus een normaal abonnement. 

Besteld en ondertekend in de telefoonwinkel.

 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Hans_018 het nummer in het veld ticket (met 47) achteraan, staat administratief actief. Ik krijg echter ook de melding dat het niet in gebruik is als ik het bel. Ik laat een technische collega verder nakijken. Groetjes, Heidi

Reputatie 4
Badge +2

Ik ben nu bij het desbetreffende nummer/telefoon. 
uitgaand bellen gaat, inkomend belt het toestel 2 maal en dan verbreekt de verbinding. 

Reputatie 4
Badge +2

Graag een antwoord, vrouw van 97 jaar heeft haar GSM nodig.

Reputatie 7
Badge +4

Ik vrees dat u vandaag geen reactie meer zult bekomen van een Proximus medewerker op dit publieke forum

Eventueel kunt u ondertussen nagaan of het probleem zich ook stelt indien u de betrokken SIM in een andere GSM steekt (met hetzelfde SIM-formaat)

Vermits het toestel 2maal belt bij een inkomende oproep en pas dan de oproeppoging verbroken wordt, stel ik mij evenwel de vraag of er toch eventueel geen probleem zou zijn met het toestel (of de instellingen ervan bv. doorschakeling naar een niet meer bestaand nr)

Oproepen doorschakelen op je gsm of vaste lijn | Proximus

Om alle doorschakelingen uit te schakelen, typ ##002## en druk op de beltoets.

 

Reputatie 4
Badge +2

Ga er morgen naar toe en probeer

##002##   

Reputatie 7
Badge +3

@Hans_018 

werkt het nummer van je schoonmoeder intussen opnieuw?

 

Geert

Reputatie 4
Badge +2

Neen, alles geprobeerd.

Nu geeft het toestel “geen SIM-kaart”. Ga morgen in de Proximus winkel een nieuwe kaart halen.

Hopelijk helpt dat…..

Reputatie 4
Badge +2

Oplossing, toestel terug naar Coolblue en mobiele lijn laten stoppen.

Vaste lijn van verzorgingstehuis genomen.

iedereen bedankt voor de hulp en interesse.

Reageer