Vraag

Data-overschrijdende smsberichten

  • 2 April 2018
  • 2 reacties
  • 137 Bekeken

Beste,

Ik krijg sms-berichten wanneer ik mijn mobile data overschreden is. Echter komen deze pas 5 UUR later !! Hierdoor kan ik mijn mobile data niet tijdig uitschakelen en lopen de kosten soms hoog op.
Bv Ik was onlangs voor slechts een uurtje in Zwitserland. Ik verstuurde 2 foto's en ontving enkele smsjes via internet (4,11 MB verbruikt). 5 uur later kreeg ik 3 smsen TEGELIJK aan. De eerste om te melden dat ik mijn totaalbedrag van mijn abonnement met 10€ overschreden had, de tweede om te melden dat mijn mobile internet beperkt is tot 60€ per maand en de derde om te melden dat ik aan die 60€ zat (belachelijk veel geld voor die 4,11 MB trouwens, bij Mobile Vikings betaal je bv geen roaming in Zwitserland).
Is er enige manier waarop deze smsen vroeger kunnen komen? Dan had ik na de melding van 10€ mijn mobile data wel uitgezet.

2 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Dag jolien,
Zwitserland is een toplocatie en hier kan er reeds op enkele seconden tijd een groot verschil ontstaan.
De tijd die nodig is om de data te registreren kan dit niet evenaren.
Het is in dit verband wel belangrijk om op voorhand te weten welke landen gratis roaming hebben en welke landen niet om de nodige voorzorgen te kunnen nemen.
De eerste maal wordt dit in regel gecrediteerd indien het aangerekend wordt.
Mvg. Wiflried
Reputatie 7
Badge +6
Jolien,

Als je nog eens langs of door Zwitserland passeert, lees dan zeker onze tips.
Je vindt alle info op volgende pagina’s:
onze FAQ over roaming

tarieven per land

alle Proximus tarieven

Mvg,
Wim

Reageer