Beantwoord

Data only sim

  • 6 April 2019
  • 11 reacties
  • 14574 Bekeken

Reputatie 1
  • Practitioner
  • 40 reacties
Ik ben al jaren tevreden klant van Proximus, maar er is toch nog een ontbrekend produkt in het gamma, nl. de data only simkaart. Veel nieuwe auto's hebben tegenwoordig een ingebouwde modem waar je dan met een simkaart verbinding met het internet kan maken.
Helaas voor de Proximus klanten is zo'n simkaart niet (meer) beschikbaar, niet als losstaand product, niet als uitbreiding bij een bestaand abo.
Wat ook zou kunnen helpen in zo'n geval, is bv. de bundeling van gsm abo's met een bepaalde hoeveelheid data die dan gedeeld wordt over de simkaarten.
Gaat Proximus hier iets aan doen, of gaat men klanten verplichten om andere providers op te zoeken? (bv. Orange biedt een extra data-simkaart aan bij een abo, Telenet bundelt de abo's met hun data, ...)
icon

Beste antwoord door Martin 6 April 2019, 13:12

Bekijk origineel

11 reacties

Ter info: mss wel niet direct wat je zoekt maar een antwoord dat ik hier al gelezen heb is het volgende
je kan hiervoor onze Pay & Surf prepaidkaart gebruiken. Hieronder meer uitleg:
Is je surfkrediet op? Dan kun je online herladen voor minstens € 10.
Als je bovendien voor minstens € 15 herlaadt binnen de 31 dagen na je vorige herlaadbeurt, dan ontvang je een mooie bonus:
€ 10 = 500 MB + 250MB bonus
€ 15 = 750 MB + 375 MB bonus
€ 25 = 1250 MB + 625 MB bonus
€ 50 = 2500 MB + 1250 MB bonus
Je zo'n pay & surf kaart via onze Proximus winkel verkrijgen.
Reputatie 1
Wat een prijzen zeg 😮
Hallo SV1

Wat Martin doorgaf, zijn effectief onze PrePaid data mogelijkheden.
Maar we hebben ook Mobile Internet-abonnementen in onze producten.

Mobile Internet S --> 2GB aan 15€/maand
Mobile Internet M --> 5GB aan 25€/maand.
(meerverbruik wordt aangerekend aan 0.10€/MB)

Meer informatie kan je ook hier terugvinden. https://www.proximus.be/nl/id_cr_tablaptop/particulieren/producten/andere-producten-opties/internetabonnementen/mobiel-internet.html
Is dit wat je bedoelde?

Groetjes
Samantha
Hey Samantha,
stel dat je data opgebruikt is voor de periode van een maand verlopen is, kun je dan op één of andere manier datavolume bijbestellen en hoeveel GB en aan welke prijs?
Reputatie 7
Badge +1
Hallo SV1

Wat Martin doorgaf, zijn effectief onze PrePaid data mogelijkheden.
Maar we hebben ook Mobile Internet-abonnementen in onze producten.

Mobile Internet S --> 2GB aan 15€/maand
Mobile Internet M --> 5GB aan 25€/maand.
(meerverbruik wordt aangerekend aan 0.10€/MB)

Meer informatie kan je ook hier terugvinden. https://www.proximus.be/nl/id_cr_tablaptop/particulieren/producten/andere-producten-opties/internetabonnementen/mobiel-internet.html
Is dit wat je bedoelde?

Groetjes
Samantha


Hallo Samantha,

Dit is niet wat hij bedoelde. Bij WIGO, van TN, heb je 2 tot 5 shims bij een abo. In de nieuwe van PX niet. In de oude pakketten zaten deze wel zoals Internet Start, Comfort en Maxi. Daar had je een extra datashim. Dus wil SV 1 dit hebben zal hij naar de concurrentie moeten gaan. PX gaat hier niet meer in mee, ondanks dat er nog veel klanten, met een oud pakket hier om vragen voordat ze een nieuw pakket pakken.

Mvg, Antoon
Antoon
Dit klopt, wij hebben dit soort tariefplannen niet meer.
En ook zal dit niet meer in onze producten komen, vrees ik.

Maar aangezien SV ook vermelde dat we dit niet meer als losstaand product hadden, gaf ik de info van de mobile tariefplannen door.
er kan dus weldelijk een abonnementje voor data genomen worden, maar niet inbegrepen in pack of in een soort "data-pool" systeem.

Groetjes
Samantha
Hey Samantha,
stel dat je data opgebruikt is voor de periode van een maand verlopen is, kun je dan op één of andere manier datavolume bijbestellen en hoeveel GB en aan welke prijs?
Martin

De Mobile Internet tariefplannen zijn niet compatibel met de Mobile Internet opties.
En bij de Mobile internet tafieplannen is een tarifering van 0,10 euro per extra MB als de bundel opgebruikt is.
Dit is dezelfde prijs als bij bvb de one shot data bundel van 5 euro voor 500MB.
Zo'n bundel heeft dus geen "meerwaarde" bij een Mobile Internet abonnement.

Groetjes Samantha
Bedankt Samantha voor de verduidelijking.
Bedankt Samantha voor de verduidelijking.

graag gedaan. 🙂
Reputatie 1
Antoon
Dit klopt, wij hebben dit soort tariefplannen niet meer.
En ook zal dit niet meer in onze producten komen, vrees ik.

Maar aangezien SV ook vermelde dat we dit niet meer als losstaand product hadden, gaf ik de info van de mobile tariefplannen door.
er kan dus weldelijk een abonnementje voor data genomen worden, maar niet inbegrepen in pack of in een soort "data-pool" systeem.

Groetjes
Samantha


Spijtig. Lijkt me wel een gat in de markt te zijn. Hopelijk verandert Proximus in deze nog van strategie.
Bedankt voor de antwoorden alvast!

Reageer