Vraag

Data favoriete app meegeteld?

  • 24 May 2022
  • 5 reacties
  • 88 Bekeken

Ik krijg nu voor de tweede maand op rij een melding dat mijn datalimiet bijna wordt overschreden. Wanneer ik echter het dataverbruik via mijn toestel controleer dan is er voor meer dan de helft verbruikt door de inbegrepen favoriete apps (Epic Stories). Hoe kan dit dan meegeteld worden in mijn beschikbare vrije datalimiet (4GB)? De smartphone maakt via een vpn verbinding connectie met het internet, kan dit een oorzaak zijn?  


5 reacties

@KennyV25 die VPN doet zijn werk blijkbaar heel goed doen, namelijk zoveel mogelijk alles verstoppen ;-)

Reputatie 5
Badge +2

@KennyV25  Ik zou dit nu even in het oog houden en zien of het nu terug correct verdeeld word.

Het lijkt mij ondertussen duidelijk dat er door de VPN verbinding, de favoriete apps niet worden herkend.
Sinds vorige week (VPN uitgezet) is het verbruik nog amper opgelopen.

Reputatie 5
Badge +2

@KennyV25  Ik heb even het verbruik nagekeken en ik zie zowel verbruik van je bundel van 4GB afgaan als van de bundel van de favoriete apps. Zou je de vpn connectie eens kunnen afzetten en zien of het probleem hetzelfde blijft? 

ja klopt, ik heb de detail van april ook even bekeken en zie tot ongeveer 9 april vooral data van de favoriete apps afgaan, en nadien vooral de bundel (met sporadisch nog eens van de apps). 
Vermits de vpn ook vorige maand werd geactiveerd, vermoed ik dat dit met elkaar te maken heeft.


Hieronder de data van deze maand (mei) volgens mijn toestel. Eerste 2 zijn inbegrepen apps waardoor het volgens mij niet mogelijk is dat mijn databundel van 4GB zo goed als opgebruikt is.

Ik heb voorlopig de VPN verbinding uitgezet. 

 


 

Reageer