Dag 7 zonder netwerk na nummeroverdracht


Tevens verzonden naar Test-Aankoop.

Op 20/april 2017 teken ik in op een online koppelverkoopstunt. iPhone 7 32GB met een abonnement FullControl S + Dataphone optie. Totaal van €35/maand. De levering van het toestel verliep perfect. Het was me niet duidelijk wanneer de nummeroverdracht ging gebeuren maar de medewerker aan de telefoon zei me dat dit 3 werkdagen na ondertekening van het contract was. En inderdaad, op woensdag 3/mei valt het signaal van mijn vorige operator weg. De nieuwe simkaart van Proximus vindt vol trots zijn weg naar de ingang van mijn toestel. De pincode toets ik in en wat zie ik 'geen service'.

Stap 1: Ik bel op woensdag 3/mei om 15u15 naar de klantendienst van Proximus. Na 15 minuten wachten laat de mevrouw me aan de telefoon weten dat ik even geduld moet opbrengen, mijn vorige operator heeft te snel mijn nummer gelost. Proximus was nog niet klaar voor de overdracht maar om 17u 's avonds, dan zou ik ontvangst hebben na het toestel te herstarten.

Stap 2: Na het herstarten zie ik nog steeds de melding: 'geen service'. Ik bel opnieuw naar de klantendienst en na het vrolijke wachtdeuntje en mijn verhaal van hierboven te doen zegt ze dat de nummeroverdrachten telkens 's nachts gebeuren. Uw hebt 100% zeker ontvangst vanaf 8u op donderdag 4/mei.

Stap 3: Ochtendstond heeft goud in de mond of toch niet? Na het herstarten van het toestel krijg ik (geloof het of niet) de melding 'geen service'. Ondertussen ben ik 15u onbereikbaar maar we bellen vol goede moed opnieuw naar de klantendienst. Daar krijg ik nu de melding dat men simkaart defect is en ik naar een Proximus-center moet gaan om mijn simkaart te swappen.

Stap 4: Vroem!! Richting het Proximus-center. De meneer die daar zit toont geen vrolijke indruk maar we hebben allemaal wel eens een baaldag. Vol goede moed, na de melding 'de volgende', stap ik op hem af en vertel mijn relaas. 'Meneer, de klantendienst heeft U niet verder te sturen. Als u de shop niet nodig heeft om uw bestelling te plaatsen dan dient u ook alles online/telefonisch te regelen'. Na aandringen om een contactpersoon op te bellen doet hij dat. Wanneer er nieuwe klanten in de shop komen, en hij hetzelfde wachtmuziekje als ik mocht ondergaan zijn oren terroriseert, begint hij meer en meer met z'n ogen te draaien en me te verwijten dat ik hiervoor echt niet meer naar de shop hoef te komen. Hij stuurt me ook wandelen nadat hij te horen kreeg dat alles helemaal in orde en ik 2 uur dien te wachten alvorens ik ontvangst heb.

Stap 5: Ondertussen meer dan 24u van het mobiel leven af bel ik opnieuw richting klantendienst. Daar krijg ik de melding dat alles in gereedheid is gebracht om de overstap te doen maar door problemen bij de online aanvraagprocedure is niet alles correct doorgekomen. De mevrouw zei me eerlijk dat dit niet voor het weekend van 6 en 7/mei zal opgelost zijn maar zeker maandagochtend. Ondertussen dien ik mezelf te verplichten van het aankopen van een nieuwe simkaart en nieuw nummer om toch het weekend te kunnen overbruggen.

Stap 6: Vol ongeduld herstart ik op maandag 8/mei meerdere malen mijn toestel. Geloof het of niet,... 'Geen service' als melding. Vooral omdat ik plots met 'Dag meneer August' een afsluitend woord krijg. Al goed dat ik dit hoor. De medewerker vertelt me doodleuk dat ik als August Van Meerbergen (VPW Gewest Diest) in het systeem sta. Blijkbaar is mijn nummer aan een foutieve simkaart gelinkt. Opnieuw dien ik mij, na contact met de klantendienst, naar dezelfde shop te gaan en krijg ik een naam mee van de persoon die ik daar mag aanspreken. Dhr. S. is me toegewezen en zal alles oplossen. De klantendienst heeft immers alles op mail gezet naar persoon S. zodat hij me voor de volle 100% kan verder helpen.

Stap 7: Opnieuw stap ik de shop binnen en vraag achter Dhr. S. Ik leg hem het gehele verhaal uit en kijkt raar voor zich uit omdat ik met dit probleem niet in de shop moet zijn. Een mail? Nee, dat heeft hij niet gekregen. Toch, deze persoon doet héél veel moeite om mij verder te helpen en denkt het probleem te kunnen oplossen maar heeft bang voor een fout te maken. Vooral omdat het hoofdkantoor hem dit niet in dank zou afnemen. Echter heeft hij voor mij meer dan een uur aan het rondbellen geweest en belooft hij mij een oplossing binnen de 3 werkdagen. Maar geeft alvast volgende melding: ‘Maak er maar een week van’.

Stap 8: Ik ben het echt moe om stappen te ondernemen en kan enkel maar afwachten. Ik voel me een beetje in een hoekje gestopt maar ik voel me duidelijk niet alleen. Het forum van Proximus bevat meerdere van deze klachten.

Ik ben noch voor een korting, noch voor een compensatie. Ik vraag enkel een snelle duidelijke oplossing.

11 reacties

Wachten is inderdaad het enigste wat je kan doen.
Terwijl zij niks doen.
En die mensen in het Proximus-center doen ook geen enkele moeite.
Dit zijn situaties waar een bedrijf dit voorval ALLE prioriteit moet geven. En al zeker een bedrijf als proximus.
Ze zouden je zelf op de hoogte moeten houden. Aantonen dat ze er volop mee bezig zijn. Communicatie is alles!
En niet dat je telkens zelf moet inbellen om voor de zoveelste keer je verhaal te doen aan de zoveelste helpdeskmedewerker (dat waarschijnlijk nog een externe firma is).
Bij hoogdringende en hardnekkige problemen zoek je naar oplossingen en biedt je desnoods tijdelijke alternatieven aan.
Het eerste grote bedrijf dat dit kan bieden aan klanten, knalt gewoon de concurrentie van de baan.
Wachten is inderdaad het enigste wat je kan doen.
Terwijl zij niks doen.
En die mensen in het Proximus-center doen ook geen enkele moeite.


In het Proximus-center waar ik ben geweest wel. Of toch de 2e keer ik er was. Het was enkel zeer duidelijk dat deze mensen schrik hadden om me verder te helpen en om niets fout te doen. Ik ben benieuwd naar morgen, dan zou het zogezegd (ten laatste donderdag) in orde zijn. Indien niet, tijd voor echte actie.

Een tip beste mensen, even naar de website van BIPT gaan. Daarin staat een procedure voor schadevergoeding te vragen. Je hebt recht op €5/dag dat je geen netwerk hebt.
De volgende stap is reeds gezet. Zowel Radio 1 als MNM gecontacteerd. Radio 1 heeft reeds contact opgenomen met me en als dit maandag niet in orde is kom ik waarschijnlijk dinsdag op de radio om dit probleem uit te vergroten. Dit zal tijdens 'De ochtend' zijn op Radio 1 of 'Hautekiet'. Keep you posted.
Helemaal mijn stijl niet maar ik voel me jammer genoeg genoodzaakt 😞 #testaankoop

Reputatie 7
Badge +4
Beste Kevin, ik hoop met je mee dat het voor maandag door de bevoegde diensten opgelost zal zijn. Helaas kan ik hier geen zekerheid omtrent de termijn op geven. Groetjes Freya
Het probleem is opgelost. 🙂
Het probleem is opgelost. :-)
Of beter gezegd, toch bijna... Momenteel kan ik geen uitgaande oproepen doen - Wel inkomende oproepen - Ook de data werkt wel. Nu nog het juiste klantnummer linken lijkt me en we zijn er 😉.
Niet te vroeg juichen he! Gisterennamiddag voor de 4de keer naar proximuscenter geweest. Ze hebben mijn sim kaart geactiveerd. Dan werkte alles. Zopas alles terug uitgevallen... Geen service!
Gebeld met de klantendienst. Ze hebben mijn simkaart geplaatst op een dummy account en ze moet deze nog aan mijn naam linken! Binnen de 24u is alles opgelost mevrouw... Ze kunnen dit niet onmiddellijk linken. Dit spelletje is nu al sedert vorige week aan de gang en ik ben het echt kotsbeu! Kun je via de site van Testaankoop je verhaal doen?
Ik kijk hiervoor verder!
Niet te vroeg juichen he! Gisterennamiddag voor de 4de keer naar proximuscenter geweest. Ze hebben mijn sim kaart geactiveerd. Dan werkte alles. Zopas alles terug uitgevallen... Geen service!
Gebeld met de klantendienst. Ze hebben mijn simkaart geplaatst op een dummy account en ze moet deze nog aan mijn naam linken! Binnen de 24u is alles opgelost mevrouw... Ze kunnen dit niet onmiddellijk linken. Dit spelletje is nu al sedert vorige week aan de gang en ik ben het echt kotsbeu! Kun je via de site van Testaankoop je verhaal doen?
Ik kijk hiervoor verder!


Hoi, ja klopt. Deze ochtend werkte alles maar ik zag al via de MyProximus-app dat nog niet alles 100% in orde is. Blijkbaar is de eerste stap om het nummer aan de juist sim te linken. Vervolgens gaan ze stap na stap alles in orde brengen. Blijf geloven! Ooit komt het goed. En zoals gezegd, tijdig een klacht indienen. Volgens BIPT kan je €5/dag schadevergoeding vragen. 1st maand abonnement is voor mij al zo ingedekt 😉
Hier zijn we terug,...

Alles werkte tot vandaag perfect. Geen problemen maar plots kan men mij niet meer bellen? Ik krijg de melding dat het nummer niet is aangesloten. Zoals men zou zeggen als men boos wordt: 'Hoe lang gaat dit spelletje nog duren?' - Simkaartnummer is: 2100273983280.

Reageer