Vraag

CGNAT deactivatie voor 5G SIM


We hebben enkele 5G abonnementen genomen bij Proximus met de expliciete vraag om bij activatie de CGNAT af te vinken voor de betreffende SIM kaarten.

Na enkele testen blijkt die CGNAT niet af te staan. De helpdesk werd na meerdere pogingen uiteindelijk bereikt, maar noch de 1st, noch de 2de, noch de technische 2de lijn snappen blijkbaar waar het over gaat en de laatste beweerde bij hoog en laag dat je dat bij een Proximus winkel te rade moet gaan.

Van de winkel weten we intussen dat zij ons hier niet bij kunnen helpen.

Vicieuze cirkel dus.

Vraag blijft: hoe krijg je bij Proximus die CGNAT af van de SIM configuratie, want wij moeten de toestellen kunnen benaderen voor applicatieve redenen en support ???


24 reacties

Beste @GeertC of collega,

Zou je dit ook voor mij kunnen regelen?

Klantnummer en en GSM staan in mijn profiel

De helpdesk heeft dit voor mij al telefonisch opgelost.

Reputatie 7
Badge +3

@Bart Lef 

Dit zou nu in orde moeten zijn.

 

Groeten

Geert

Reputatie 7
Badge +3

@DGE 

Ik heb het geactiveerd, in de loop van de dag moet het doorgestroomd zijn.

 

Groeten 

Geert

Reputatie 7
Badge +4

@FloR41 Ik heb dit ook voor u aangepast

@FloR41 Ik heb dit ook voor u aangepast

Super, kunnen we inkomende connectie maken. Heel erg bedankt!

Reputatie 7
Badge +4

Graag gedaan!

Reputatie 6
Badge +4

@DGE Dit is terug in orde gebracht. 

Zou dit ook voor een klant van mij kunnen uitgeschakelt worden?

@HadewychT  

Is het aub mogelijk om voor SIM-kaart met telefoonnummer (zie profiel) de CGNat uit te schakelen zodat deze ook een IPv4 adres ontvangt?

 

Met Dank

 

Lars V
 

Via de proximus forummedewerkers is dit hier nog voor anderen in orde gebracht geweest dus gewoon afwachten tot één van hen hier morgen de draad opneemt.

NB: uit berichten van vroeger:
Proximus kan gewoon in het profiel van deze sim kaart een vinkje uitzetten,
waardoor deze sim géén CGNAT meer krijgt, maar een publiek IPv4 adres (46.x.x.x) ......

Is het mogelijk om dit ook voor mij uit te schakelen? Bedankt!

Bedankt Martin

De procedure is mij bekend, maar blijkbaar nog steeds niet bij de helpdesk van Proximus.
Dus ja, nog even afwachten tot iemand dit oppikt hier op het forum

Geraakt helaas niet opgelost bij mij.

Hier op het forum wordt het niet opgepikt. Daarom gebeld naar klantendienst. Hadden nog nooit van carrier grade nat gehoord, ging dan luisteren bij collega's van mobiele technische dienst. Die kenden het ook niet; Callback aangevraagd en beloofd, maar niemand gehoord.

Ik ga kaart laten schrappen denk ik.

Reputatie 7
Badge +3

Hallo Ivan, je mag je klantnummer even toevoegen aan je profiel aub.

dan kijken we dit na voor je.

 

Geert

Reputatie 7
Badge +3

@DGE 

je mag het GSMnr. nog even toevoegen op je profiel.

 

Geert

Dag Geert,

klantnummer: ****6

er zijn 3 kaarten actief

voor alledrie dient de carrier grade natting af te staan, zodat de kaarten een publiek IP adres krijgen

Bedankt,

Ivan

@GeertC 

Oké, gedaan.

Beste @GeertC of collega,

Zou je dit ook voor mij kunnen regelen?

Klantnummer en en GSM staan in mijn profiel

@GeertC 

Thanks

Beste,

Zouden jullie voor mijn gsmnummer CGNAT terug kunnen inschakelen aub?

Bedankt voor de hulp,

 

 

 

Beste Geert (of collega)

Is het mogelijk om ook voor mijn sim-kaart de carrier grade NAT (CGNAT) uit te schakelen, zodat ik een publiek IPv4-adres kan verkrijgen? (klantnr. en GSM nr. in profiel)

Alvast hartelijk dank.

Ook bij mij telefonisch opgelost. Vragen naar de Mobiele Technische Dienst.

Reputatie 7
Badge +4

@lars_v Dit zou ondertussen in orde moeten zijn. 

Beste @GeertC of collega,

 

Is het aub mogelijk om voor SIM-kaart met telefoonnummer (zie profiel) de CGNat uit te schakelen zodat deze ook een IPv4 adres ontvangt?

Dat zou zeer gewaardeerd worden, dank, beleefde groeten, Floris

Reageer