Vraag

Brief einde Mobile Coverage Extender

  • 11 October 2021
  • 60 reacties
  • 1204 Bekeken


Toon eerste bericht

60 reacties

Badge +4

Even een update : Zowel het indoor als outdoor bereik was nog altijd slecht bij proximus , inmiddels zit ik al een 4tal maanden op het orange netwerk, heb  het volle bereik (5 blokjes op de gsm, met px hadden we slechts 1 blokje bereik) wat resulteerde in gesprekken die uitvielen en/of  we niet bereikbaar waren ….

Reputatie 1

Bedankt Martin voor je reactie. Als het kan helpen:

  1. Motorola One zoom
  2. One plus 7T pro
  3. Nokia 3310 (wordt alleen zakelijk gebruikt om mee te bellen)

Dit zal eens door een -@Proximus forummedewerker bij de bevoegde dienst moeten gevraagd worden hoe het zit met de vowifi capabiliteit van deze toestellen nu en/of in nabije toekomst.

Ik zit wat met hetzelfde probleem. We hebben een Samsung S8 maar het toestel is niet in België aangekocht.

Normaal wordt dit toestel ondersteund voor VoWIFI maar de optie is nergens te bespeuren, ook al zie ik dat VoWIFI wel als systeem applicatie geïnstalleerd is. Triest.

 

Een andere Samsung S10 kan VoWifi dan wel weer aan. Leuk, maar wanneer ik mijn MCE uitschakel loopt de batterij supersnel leeg (continu scannen voor signaal).

Iedereen die dus langs komt zou dus direct op onze WiFi thuis moeten of ze kunnen niet meer bellen door enerzijds slechte ontvangst buiten en goede isolatie van het huis?

Reputatie 1

Thx, het tweede toestel zou een Xiaomi Mi 9T pro moeten zijn, waar ik eerder per vergissing One plus 7T pro op gaf.

Reputatie 7
Badge +3

@gv90 De lijst van toestellen kreeg deze maand nog een update. Momenteel is het enkel mogelijk voor deze modellen. Groetjes, Antonella

@AntonellaD , dat begrijp ik volledig, ik volg de lijst maandelijks op en heb inderdaad de update gezien.

 

Mijn vraag is vooral, wat NA 13 juni (= dag dat onze MCE volgens een vorige brief uitgeschakeld wordt)? Blijven jullie dan met een geselecteerde lijst werken of ga je alle toestellen toelaten? Er moet hier toch al een beeld van zijn binnen Proximus?

Reputatie 7
Badge +3

@BartR  Omdat de huidige Mobile Coverage Extender (Pro) oplossing nog gebaseerd is op een verouderde technologie en deze niet meer technisch ondersteund zal worden door onze leverancier, zet Proximus dit product stop vanaf 07/04/2022. Meer info via:

Stopzetting van de Mobile coverage Extender (Pro) | Proximus

Spijtiggenoeg ben ik zelf ook geïmpacteerd door deze beslissing dus ik begrijp je frustratie.

Groetjes,
Antonella

Bedankt @Joel M !

 

Ik ben benieuwd naar de extra toestellen! Ongeacht, is er sinds november toch niets bijgekomen omtrent OPPO of OnePlus.

 

Welke toestellen zullen er nog voorzien worden tegen juni? Ik ben hier vooral geinteresseerd in de Android One toestellen (Google Pixel’s, Xiaomi Mi A3, ...) & voor @SteveW de OnePlus 8 Pro?

 

Zo kan ik anticiperen en moet ik niet wachten tot de laatste dag van de MCE support om een nieuw toestel te kopen.

Als het op de laatste dag dan toch gaat met mijn huidig toestel is dat namelijk nog extra zuur! (En het is sowieso al zuur)

@AntonellaD de MCE niet Pro versie wordt dan nog niet stopgezet als ik het goed begrijp?

Reageer