Vraag

Blokkeren Sim kaart,zgn door fraude

  • 31 January 2023
  • 14 reacties
  • 182 Bekeken

Beste,

Sinds woensdag 25/01 is mijn simkaart geblokkeerd.Ik kreeg een bericht van Proximus uit,dat ik zogezegd mijn kaart niet gebruik conform de regels.

Ik had in de ochtend 200 smssen achtereen naar mijn klanten gestuurd(wat ik in het verleden meermaals gedaan heb).

Zonder voorafgaand bericht,werd mijn nummer geblokkeerd.

Na intens telefonisch contact met de klantendienst,ben ik niks wijzer geworden.

Ik heb 3 dagen achtereen gebeld(ook was er mij beloofd dat ze me zelf gingen terugbellen).

Pas donderdagnamiddag konden ze me melden dat mijn nummer geblokkeerd was,door de dienst fraude.Een coach van Proximus zou dan via mail,mijn dossier doorsturen naar desbetreffende dienst.

Vrijdag bel ik terug,omdat ik dagelijks klanten verlies die me sinds woensdag ochtend niet meer konden bereiken.

Meermaals het advies gekregen om een nieuwe nummer te nemen door de klantendienst.

Ik heb deze nummer al sinds 2018.Vorige week nog advertenties laten zetten met die nummer ter waarde van 5000e.

Alsof het zo vanzelfsprekend is dat je als zelfstandige van de ene dag op de andere een nieuwe nummer neemt.

Visitekaartjes,reclame,flyers,website en noem maar op.

Dus vrijdag nogmaals contact proberen opnemen met de klantendienst.Om eventueel te kunnen doorverbonden te worden met de dienst fraude.Ik word in wacht gezet iedere keer,en dan word de verbinding verbroken.

Waarop ik na een paar keer dit scenario heb meegemaakt,toch nog iemand aan de lijn gehad,dat het noodzakelijk vond om me erop te attenderen dat ik de lijn ophoudt en toen ik verdere uitleg vroeg er gewoon is afgelegd op mij.

We zijn al een week later,en nog steeds kan ik geen gebruik maken van mijn nummer.

Iedere dag zonder mijn nummer is heel nefast voor mijn bedrijf.

Ik hoop spoedig tot een serieuze oplossing te komen!!


14 reacties

TIP:  Omdat de PX forummedewerkers direct aan de slag zouden kunnen, als ze morgen de draad hier terug opnemen, om dit verder te onderzoeken en meer informatie te kunnen geven: Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

De wijzigingen zijn opgeslagen

 

Reputatie 7
Badge +3

@F.E.B. 

Ik vind het GSM nummer op je profiel nergens terug in onze programma’s,

kan je jou klantnummer even toevoegen op je profiel a.u.b.?

 

Groeten

Geert

Beste,

Het gaat hier om een prepaid simkaart.

We wachten dat het simkaartje geactiveerd word,zodat we er een business abonnement van kunnen maken.

Mvg

Reputatie 7
Badge +3

@F.E.B. 

is deze simkaart dan al geregistreerd?

 

Geert

Beste,

Ja,deze simkaart is idd geregistreerd.

Reputatie 7
Badge +3

@F.E.B. 

kan je eens op je profiel kijken of het GSMnr. dat daar vermeld staat wel degelijk het correcte is?

 

Geert

Beste,

Ik heb het zonet nagekeken en de nummer klopt.

Het dossier zou normaliter op de dienst fraude zijn.

 

Mvg

Reputatie 7
Badge +3

@F.E.B. 

het nummer staat technisch helemaal niet actief.

Ben je al eens naar een Proximus winkel geweest?

 

Geert

Beste,

Ik ben al reeds sinds dag 1 naar 2 verschillende proximus winkels gegaan.

Ik wil er U op attenderen,dat de coach van de klantendienst mijn dossier heeft doorgestuurd naar de dienst fraude.

Mijn nummer was actief tot woensdag 25/01 mijn simkaart opeens geblokkeerd werd door proximus.

 

Mvg

Beste,

Mijn nummer zal idd technisch niet actief zijn,omdat mijn simkaart geblokkeerd is op 25/01.

Beste,

Wederom een verloren dag,waarin ik nog steeds geen stap ben vooruit geholpen.

Iedere dag verlies ik klanten doordat ik niet meer bereikbaar ben op mijn nummer.

Ik word door jullie geblokkeerd.Jullie halen mijn nummer compleet uit het systeem.

Vandaag is het al 8 dagen dat ik COMPLEET onbereikbaar ben voor mijn klanten!!

Ik wil gewoon duidelijkheid of er nog een optie is dat ik mijn nummer terugkrijg?

Vorige week vrijdag is er mij beloofd via messenger klantendienst dat mijn nummer diezelfde dag geactiveerd ging worden.

Ik zou dit echt graag opgelost zien.

Mvg

Hier ziet U het gesprek dat we afgelopen vrijdag hadden via jullie messenger dienst.

Reputatie 7
Badge +3

@F.E.B. Ik zie dat er een Ombudsdossier 52011978 hierover in behandeling is.Vanaf nu gaat het verder via die weg afgehandeld worden.Groetjes,Joel 

Reageer