Bevestiging van wijziging strook niet met gegeven info en afspraken

  • 2 January 2021
  • 7 reacties
  • 166 Bekeken

Sinds anderhalf jaar heb ik een pack Familus met internet, TV en vast telefoonnummer. Toen ik het aanbod zag van 9€ voor een smartphone Galaxy20 bij toevoeging van een mobiel nummer aan mijn pack ben ik naar de Proximus shop in Eeklo getrokken. Daar stelde ik de vraag of het mogelijk was om van het aanbod van 9€ gebruik te maken (volgens info op site alleen geldig voor bestelling via internet) en overschakelen naar een flex all-in-pack te bekijken. Het aanbod van de 9€ bleef volgens de verkoper geldig omdat hij eigenlijk alleen mijn aanvraag via internet in het systeem zou inbrengen. Het overschakelen naar een flex pack was volgens hem een goede beslissing gezien familus eigenlijk achterhaald is. Hij raadde mij wel aan om mobiele telefonie van 15GB te nemen ipv van standaard 5GB, voor 11€ per maand eer.Ik kreeg van hem geen enkel document, noch ter inzage noch ter goedkeuring of ondertekening. Hij zei me wel dat alles via internet zou geregeld worden en dat ik in afwachting wel het toestel mocht meenemen, mits betaling van de 9€. Thuisgekomen vond ik twee mails in mijn mailbox. Eentje met verzoek om mijn aanvraag tot overschakeling van mijn mobiel nummer te valideren. Een tweede mail ging om een ‘bevestiging van uw wijziging’. Tot mijn verbazing is hierin sprake van:

  • Een flex-fiber pack aan 91,99€, een pack dat nergens op de site terug te vinden is. In grootorde komt dit overeen met het flex all in pack (95,99€), inclusief mobiel bellen.
  • Daarboven wordt een bijkomende maandelijkse kost geïntroduceerd, waarover in totaal niet werd gesproken in de shop: 25€ voor ‘Data Phone 2.5GB’ en + 26€ voor ‘Mobile Flex’. 

Ik heb dan onmiddellijk telefonisch contact genomen met Proximus, waar men mij wist te vertellen dat die bijkomende maandelijkse kost van 51€ eigenlijk over 24 maand loopt en de afbetaling van de smartphone inhoudt. Of dit nu terecht is of niet hou ik in het midden (het wordt  dan wel een toestel van meer dan 1200€, zowat het dubbel van de marktwaarde...), feit is dat hierover geen melding werd gemaakt door de verkoper. Ik heb dus onmiddellijk gemeld dat ik de aanvraag voor overschakeling van mijn gsm nummer niet wenste te valideren en ook de voorgestelde wijziging niet aanvaard, gezien de informatie die ik gekregen had niet klopte met het voorgestelde contract. Op mijn vraag om ook schriftelijk te bevestigen dat ik onmiddellijk mijn weigering bekend heb gemaakt kreeg ik als antwoord dat dit technisch niet mogelijk is en dat alleen een dossiernummer kan aangemaakt worden. Ondertussen is (ondanks mijn weigering tot validatie) mijn gsm nummer bij de andere provider opgezegd en geblokkeerd. De nieuwe sim-kaart die met het toestel is meegegeven heb ik ongeopende gelaten, gezien dit als een akkoord zou kunnen beschouwd worden. Feit is dat ik ondertussen zeker een week zonder gsm zit.

Per mail kan ik die weigering blijkbaar niet doorgeven en na telefonisch contact weigert Proximus om te bevestigen dat ik de weigering per kerende telefonisch heb gemeld.

 

Dit lijkt mij allemaal erg dubieus in afwachting van wat men met het ‘dossier’ zal aanvangen. Feit is dat mijn vertrouwen in Proximus, na tientallen jaren als klant, danig geschokt is. 

 

 


7 reacties

Het is bet dat je afwacht tot morgen als de prox forummedewerkers hier terug langskomen en dit verder kunnen behandelen.

ondertussen best, indien het nog niet gebeurd is, zoveel mogelijk je → profielgegevens invullen/aanvullen : (in de met privé aangeduide vakken)

In het veld "Ticket" kan je eventueel bijkomende gegevens plaatsen bvb ivm met je probleem, zodat de prox medewerkers hiermee morgen direct aan de slag kunnen.

Reputatie 7
Badge +3

@geertbr  Ik heb je bericht toegevoegd aan dossier 47122590 dat hiervoor op 29/12 werd opgemaakt. Zodra het dossier in behandeling komt, neemt een dossierbeheerder contact met jou op om een gepaste oplossing te vinden. Groetjes, Antonella

Goede morgen. Ik vind het best okee dat Martin mij vraagt om af te wachten tot het dossier in behandeling wordt genomen en dat AntonellaD mij aansluitend bevestigt dat het dossier aangemaakt is en dat er contact zal genomen worden. 

Wat mij nu wel verbaast is dat het contact er komt onder de vorm van een factuur van 860€ die zonet in mijn bus rolt. De Samsung smartphone die onderdeel van het gecontesteerde pack uitmaakt en die hier nog altijd onaangeroerd ligt in afwachting van de behandeling van het dossier, wordt nu doodleuk aan de volle pot gefactureerd, terwijl dit nu net een essentieel element van de discussie is. 

Ik ben al 42 jaar klant bij Proximus, ik ben dat gebleven toen een aantal jaren terug de markt naar andere operatoren werd opengetrokken en bijna gesmeekt werd om te blijven. Ik krijg het nu echter wel erg lastig met de manier waarop klanten bij Proximus momenteel behandeld worden.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @geertbr ik heb de factuur in betwisting geplaatst. Deze moet dus niet betaald worden tot de dossierbeheerder een oplossing voor je heeft gevonden. Je mag aan je financiële instelling vragen om de vaste betalingsopdracht één keer te onderbreken. Groetjes, Heidi

Goeiedag. Inmiddels heb ik het toestel in de shop in Eeklo teruggebracht en heb ik een kredietnota ontvangen voor de smartphone. Er blijven nog een paar punten over.

  1. Bij de aanpassing naar het betwiste pack is mij ook een domiciliëring aangesmeerd, die ik inmiddels bij mijn bank heb geannuleerd. Ik wil deze langs deze weg ook graag met onmiddellijke geannuleerd zien. De saldofactuur die nu nog open staat betaal ik zelf zoals vroeger via de bank.
  2. Op mijn laatste factuur worden voor de periode 29 december tot 5 januari nog enkele bedragen aangerekend voor het geweigerde pack (o.a. Mobile Flex en DataPhone). Dit is ten onrechte gezien ik dit pack onmiddellijk heb geweigerd en dit ondertussen ook door Proximus is aanvaard. Dit is echter niet gecrediteerd (+-12€).

Mvg, Geert;

FYI: morgen als de prox forummedewerkers terug langskomen hier kunnen ze dit verder voor je onderzoeken.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @geertbr de vaste betalingsopdracht werd stopgezet en ik vraag om je factuur na te kijken/aan te passen. Groetjes, Heidi

Reageer