Vraag

Betaald en toch stopgezet

  • 20 September 2022
  • 5 reacties
  • 118 Bekeken

Beste, 

 

Ik heb met mijn nummer 0494435933 voor de maand september betaald. Daarna wilde ik mijn abonnement opzeggen, maar blijkbaar valt dan meteen ook de service weg. Wat een beetje vreemd is aangezien ik voor de maand september het volledige bedrag reeds heb betaald. Na 10x bellen naar de klantendienst begrepen dat er helemaal geen klantendienst is, dan maar naar proximus winkel in Brasschaat gereden, waar ze me vertelden dat ze mijn nummer zouden heractiveren (dit was zaterdag, het is nu dinsdag) en ik zou na 2 dagen terug netwerk hebben. Voorlopig dus nog steeds geen netwerk (al een volledige week niet). Graag dus zo snel mogelijk iemand die mij contacteert via e mail (bellen gaat dus niet) en zo snel mogelijk dus mijn netwerk terug aanzet ! 


5 reacties

Reputatie 1

Als je opzegt en betaald hebt voor de maand september. Dan zal er nog een slotfactuur komen waarbij je dat bedrag terugbetaald krijgt en Proximus u geld zal terugstorten.

Ja, maar ik wil graag mijn nummer behouden aangezien ik zelfstandige ben. Zeer onduidelijk en omslachtig allemaal. Zoals gezegd telefonisch onbereikbaar en nadat ik in de winkel ben geweest is er nog steeds niets gebeurd ?!

Reputatie 1

Behouden.

Maar waarom wou je dan opzeggen?

Als je opzegt valt inderdaad het signaal weg.

Als je naar een andere provider gaat dan zetten die het nummer stop bij Proximus voor jou, eens het overgedragen is naar de nieuwe provider.

@Mik6 Inderdaad als je wilt zeker zijn dat je uw nummer niet verliest moet je de opzeg daarvan niet doen bij je huidige operator maar wel bij de nieuwe (in geval je naar een nieuwe operator wilt overstappen wel te verstaan).

Nu als je natrekt bij elke operator het nummer nog toebehoort → 
Common Reference Database Centre (CRDC) for Number Portability

en dit is nog je huidige operator dan heb je wel nog kans dat je dit nummer kunt terug krijgen bij je huidige operator (in uw geval Proximus).

Daarbij kunnen de prox medewerkers je verder helpen als ze hier de draad terug opnemen.

NB: resultaat is :

 

Reputatie 7
Badge +4

@Mik6 Ik zie je simkaart hier nog wel actief staan met dat nummer. Heb je ondertussen terug netwerk ? 

Reageer