Vraag

beltegoed op

  • 20 October 2021
  • 22 reacties
  • 238 Bekeken

Mijn beltegoed is op door het meermaals en langdurig wachten op de helpdesk van proximus.

Ik dacht dat dit een gratis nummer was?

Ik heb amper een normaal gesprek gevoerd, en zou nog veel beltegoed moeten overhebben.

Graag zou ik dit gecorrigeerd hebben, ipv een extra bedrag op de factuur.

 


22 reacties

Reputatie 7
Badge +4

ik vermoed dat u vandaag geen antwoord/reactie meer zult bekomen van proximus medewerkers (moderatoren) op dit publieke forum

0800 (22800, ….) = gratis vanaf alle nationale netwerken in België

= indien 0800 is uw beltegoed  voor/door iets anders gebruikt

 

Jammer maar helaas is dat niet zo, en dat is makkelijk na te kijken , in de lijst met gesprekken.

@tender wacht gewoon het verder onderzoek van een proximus forummedewerker af als die hier morgen terug langskomen en daarom best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten die eventueel niet past in de andere voorziene velden.
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee verder aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen morgen.  

Reputatie 7
Badge +3

Dag @tender gesprekken naar 0800 zijn gratis en worden dus niet van uw belkrediet afgehouden, zoals te zien is in het huidige verbruik:

 

Groetjes,

Heidi

Dan zou ik heel graag mijn gesprekslijst zien, ik heb bijna uitsluitend met de helpdesk aan de lijn gehangen.

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt je verbruik zelf opvolgen via onze gratis App MyProximus. Groetjes, Heidi

Dat is waar, het is daar dat de overschrijding te lezen valt , maar niet op welk nummer er zo lang gebeld zou zijn.

Ik weet 200% zeker dat het is door aan de wachtlijn van proximus te hangen is.

Reputatie 7
Badge +3

Het verbruik in bovenstaande tabel is voor het mobiele nummer met 92 achteraan. Zoals je hier ziet is er geen aanrekening voor 0800-nummers.

Dat zie ik ook ja, terwijl ik wel bijna 2 uur op de wachtlijn heb gehangen, en van miserie ermee gestopt ben omdat mijn belminuten op waren.

Is het nu zo moeilijk om te kijken met welk nummer de belminuten verloren zijn gegaan, en ja ik weet dat het op mijn mobiel was met nummer 92 achteraan.

Ik wens gewoon de minuten gecorigeerd te hebben die ik op de wachtlijn heb gehangen, moeilijk kan dat toch niet zijn, met een beetje goede wil.

 

 

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @tender dit is je 0800-verkeer voor de lopende periode in detail: aangezien er niets werd aangerekend, kan ik ook niets corrigeren…

 

 

is het mogelijk dat ik via een ander nummer van proximus op de helpdesk ben terecht gekomen , en zo mijn beltgoed ben kwijtgespeeld? Dit is bij jullie makkelijk te controleren, kijk welk nummer onlangs  zo lang gebeld heeft , en kijk of het een proximus nummer is.

Door gans dit over en weer schrijven , ben ik ook eens gaan kijken naar mijn abonnement.

Momenteel heb ik blijkbaar een “verouderd” abonnement  “ tuttimus” En merk ik dat bij de huidige abonnementen een onbeperkt beltegoed gangbaar is voor een gelijk abonnement?

Ik zou het als normaal beschouwen, dat als jullie de voorwaarden in een abonnement aanpassen of een beter voorstel hebben voor de klant dit ook automatisch zouden toepassen of op zijn minst voorstellen.

Bovendien heb ik dan ook nog recht op een gratis wifi booster. Dus daar wens ik dan ook gebruik van te maken.

Met ander woorden ik betaal al lang te veel , voor service die ik niet ontvang, of ontvangen heb.

Reputatie 7
Badge +3

 

U Heeft waarschijnlijk via deze dienst gebeld  Proximus Contacteer Een Medewerker - Klantendienstnodig.be

 

Proximus Klantendienst

doorverbindlijn van customer connect

Wil u de klantendienst van Proximus spreken? Dan verbinden wij u met veel plezier onmiddellijk door.

BEL 0904 82 035

Voor een oproep naar ons telefoonnummer betaalt u tweehonderd cpm. Ook nadat u bent doorverbonden, blijven deze kosten gelden. Houd er rekening mee dat de verbinding na tien minuten automatisch wordt verbroken. Deze dienst wordt mogelijk gemaakt door customer connect bv.

Hier betaal je 2 Euro per minuut tot maximum 20 Euro  ( na 10 minuten word de berinding verbroken) .

Opletten met deze malafide zogezegde dienstverlener. Als je googelt naar Klantendienst Proximus contacteren komt deze dienst   “  Proximus Contacteer Een Medewerker -”  dikwijls al eerste in de zoekresultaten te voorschijn.

@HeidiE 

@tender 

dat nummer komt toch niet voor in de lijst of interpreteer ik dit verkeerd?

Reputatie 7
Badge +3

Hier nog zo een als je googelt

@HeidiE  Is dit wel wettelijk ?

 

u zegt “waarschijnlijk gebeld” ik denk echt wel dat je kan zien naar welk nummer er gebeld is.

En dat is niet naar het nummer aangehaald hierboven

 

Bovendien blijft mijn vraag van hierboven nog steeds van kracht.

Mijn huidige abonnement is beperkt tot 120 belminuten, terwijl de nieuwe een onbeperkte beltijd bieden.

Graag zou ik een aangepast voorstel zien voor mijn abonnement.

Plus de gratis WIFI booster die erbij hoort.

 

@tender Dat was ook mijn vraag aan PAT52, ik veronderstel toch dat dit nummer ook te zien zou moeten zijn dan in de lijst gesprekken?

Reputatie 7
Badge +3

Oeps, mijn excuses @tender, had het niet gelezen dat de screenshots  die Heidi E (van Proximus) plaatste  over jouw verbruik gingen.

Reputatie 7
Badge +3

@tender Ik heb de wijziging van jouw pack naar Flex ingeleid. De wifi booster wordt dinsdag 26/10 aan huis geleverd. Je krijgt per mail een bevestiging van deze wijziging.

De details van jouw verbruik ga ik hier niet openbaar gooien, maar ik kan je verzekeren dat het bellen naar een 0800-nummer niet van je belminuten afgaat. De grootste hap uit je belminuten gebeurde op 01/10 rond 10u door te bellen naar een vaste lijn nummer eindigend op 020. Dit was een gesprek van iets meer dan 1 uur.

Ik zou het als normaal beschouwen, dat als jullie de voorwaarden in een abonnement aanpassen of een beter voorstel hebben voor de klant dit ook automatisch zouden toepassen of op zijn minst voorstellen. → Het is niet realistisch om hiervan uit te gaan als je weet uit hoeveel klanten het klantenbestand van Proximus bestaat.
Voor de rest wil ik toch nog even meedelen dat Proximus via verschillende kanalen (tv, radio, sociale media, folders,…) reclame heeft gemaakt over Flex. Ook op de facturen van eind 2020 werd bij elke klant een informatieve pagina toegevoegd over Flex. Op deze manier heeft Proximus toch wel de moeite gedaan om zoveel mogelijk klanten aan te spreken; misschien niet op een directe en persoonlijke manier zoals jij bedoelt, maar dat is dan ook praktisch onmogelijk en zou jaren duren eer zo een campagne afgerond zou zijn. Dat bedoel ik dus met ‘niet realistisch’. Het is nog steeds aan de klant om regelmatig een nazicht te doen van zijn producten en diensten. Dat is niet enkel zo voor telecom, maar ook voor bijvoorbeeld verzekeringen, nutsvoorzieningen, financiële zaken, enz…

Groetjes,
Antonella

Het nummer eindigend op 20 zoals aangehaald is een telefoonnummer van proximus herentals , dat is geen geheim,  dat mag iedereen weten.  Het eerste nummer dat ik gebeld heb voor hulp bij een technisch probleem, op dit nummer word je doorgeschakeld, met keuzemenus, om uiteindelijk na ellendig lang wachten, niemand aan de lijn te krijgen die je kan verder helpen.

Met andere woorden ik mag gaan extra betalen voor service die proximus niet geleverd heeft.

Uiteraard hiervoor hartelijke dank.

Dat het een groot probleem is om individuele abonnementen te revalueren en een gepast individueel voorstel te doen, Durf ik sterk te betwijfelen, gezien dit volledig geautomatiseerd kan gebeuren, hetgeen trouwens in het verleden al gebeurd is.

Verder heb/had ik voldoende vertrouwen in de werking van proximus om betalingen via domicilering te laten lopen, en indien er zich geen annomalieen voordoen ga ik niet telkens de factuur uitpluizen, en kijken of er geen beter abonnement is.

Ik denk niet dat ik verplicht kan geacht worden om diverse reclames op te volgen indien ze niet persoonlijk gericht zijn.

Ik verwacht wel van mijn leverancier,  klantvriendelijkheid, plus dat ze mijn belangen behartigen,en diensten aanbieden die overeenkomen met de behoeftes van de klant, om zo klantgetrouwheid in de hand te werken.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@tender  Het is algemeen bekend dat onze klantendienst, zowel voor technische als administratieve vragen, bereikbaar is via een gratis 0800-nummer. Dit nummer staat vermeld op onze website en op de factuur. Via een Proximus Shop gaan ze u hiervoor telefonisch niet kunnen verder helpen en inderdaad doorschakelen met de klantendienst. Als jij ervoor kiest om te bellen naar een gewoon vaste lijn nummer en je wordt doorgeschakeld naar het gratis nummer van onze klantendienst, dan blijft voor jou als beller de connectie tellen dan je hebt gemaakt met het oorspronkelijke nummer.

En zoals reeds vermeld zijn we niet enkel telefonisch bereikbaar.

Contacteer onze klantendienst | Proximus

 

Zie jouw factuur van 5 oktober 2020 waarbij je reeds door Proximus werd aangespoord om meer te ontdekken over Flex. Een verplichting is hiervoor nog niet aan de orde en een eenzijdige wijziging van Proximus zou dan ook wettelijk niet in orde zijn.

Groetjes,
Antonella

Zoals reeds eerder vermeld betaal ik mijn facturen via domicilering, en ik dacht dit te doen op basis van vertrouwen, zonder de noodzaak te hebben om regelmatig deze facturen in detail ye moeten gaan uitpluizen, noch om te kijken of er per toeval geen promotie zou op vermeld staan.  Dat is wel een heel unieke manier van promotie voeren ...een voorstel naar een geautomatiseerde betalingsservice sturen.  Dat getuigd echt van grote empathie.

In een voor u waarschijnlijk ver verleden was er op de site een tool, waar in functie van het verbruik een individueel voorstel werd gedaan. Zelfs dat is verdwenen. En daarbovenop zijn de nieuwe abonnementen op de site erg ontoegankelijk.

Dat ze me via een proximus shop niet zouden kunnen verder helpen, is nog vreemder, vermits al mijn abonnementen , de wijzigeingen hierop, en aangepaste voorstellen in het verleden reeds meermaals hebben gedaan.

Als ze op hun nummer bereikbaar hadden geweest ,had heel deze discusie niet nodig geweest, daar weet men blijkbaar nog wel wat klantvriendelijkheid is.

Dat ik het maar moet weten , dat bellen naar mijn proximus center betalend is ok, maar dat men zo onbeschaamd doorschakeld naar een calcenter met keuzemenus, waar men van weet dat de klant niet op een paar minuten geholpen word, zonder te vermelden, en dat kan ook gerobotiseerd, dat dit gesprek betalend is, en dat men beter via een 0800 belt???? Vermits dat gratis is?

Ten slotte...heel deze miserie gaat om een paar euros,  hadden jullie gewoon een kleine regularisatie gedaan, en dadelijk gekeken of er geen beter abonnement was, en dit direct voorgesteld, dan was ik als klant uiterst tevreden geweest. Nu heeft het een hoop ergernis opgewekt, maar het heeft door eigen opzoekwerk toch een beter abonnement, en een betere wifi verbinding opgeleverd.

 

 

Krijg ik toch wel vandaag zeker via mijn mail, reclame binnen voor flex 😭😭😭

 

 

Reageer