Vraag

beloften van verkoper worden niet nagekomen

  • 14 November 2019
  • 13 reacties
  • 542 Bekeken

Hallo,

Wij stapten over van Telenet naar Proximus n.a.v. allerlei beloftes van de tele-verkoper.  In eerste instantie liep het fout en werd kort nadien (na een 2 tal keer bellen) rechtgezet. Nu 6 maand verder en ineens stoppen alle beloftes terug.  Een 4-tal weken geleden gebeld met  dienst facturatie van Proximus.  Er zou een dossier opgemaakt worden en men zou mij terugbellen.  Om geen problemen te hebben met betaling, de te hoge factuur toch betaald in de hoop dat alles zou geregeld worden nadien.  Helaas … niemand gehoord en zelf teruggebeld na 14 dagen.  De 2de persoon van facturatie heeft wel gedaan wat hij beloofde.  Vandaag opgebeld door een medewerker van Proximus en volgens de dame blijft alles te betalen.  Weg die hoop van te goeder trouw betalen en terugkrijgen.   Het opgenomen gesprek met de verkoper herbeluisteren doet men niet bij Proximus.   Ik ben na 18 jaar trouw klant zijn bij Telenet overgestapt naar Proximus door een overtuigende televerkoopster, maar van alle beloftes blijft niets meer over.  De klant blijft de dupe van de malafide praktijken van hun eigen verkopers??   Hoe teleurgesteld kan een mens zijn …  Dit alles ik niet wat ik van een grote organisatie als Proximus zou verwachten …  Jammer maar helaas ...


13 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Dag Kenneth,
Ik zie dat mijn collega je inderdaad gecontacteerd heeft ivm het dossier.
En de promotie was inderdaad maar 6 maanden van toepassing en ook zal je een bevestingsbrief ontvangen hebben na de aanvraag.
Gesprekken worden nooit opgenomen en kunnen dus ook niet opgevraagd worden.
Mvg, Koen
 

Beste Koen,

Bedankt voor jouw feedback.  Echter je kon jou die moeite besparen.  Wat je schrijft is inderdaad wat jouw collega heeft gezegd en dit was me wel duidelijk.   Welnu beste Koen, daar gaat het eigenlijk niet om.  Het topic is dat verkopers bij Proximus mogen zeggen en beloven wat ze willen en dat de administratie dan achteraf gewoon zijn zin doet.  Rekening houden met de gemaakte afspraken hoeft dan blijkbaar niet meer voor Proximus?!  De klant moet dit dan maar gewoon slikken?  Dit is niet hoe het een bedrijf als Proximus betaamt.  Die valse voorwendsels zijn ongepast en ik ben blijkbaar niet alleen in deze situatie … Laat ons vooral geen polemiek voeren maar besluiten dat het voor Proximus hoog tijd is om in te grijpen om deze manier van werken uit de wereld te helpen.  En vooral dat verkopers  dienen waar te maken wat ze beloven aan hun nieuwe klanten.  Dat zou veel tijd besparen voor Proximus en zijn klanten, maar bovenal tevreden klanten teweegbrengen.  Het enige wat nu overblijft van dit voorval is een pak frustratie wat zeker nooit constructief kan werken.  En wat die opnames betreft, daar ben ik toch niet zo zeker van, want blijkbaar ben jij bij Proximus de enige die weet dat gesprekken niet opgenomen worden ???  Dat je het voor mij niet zal kunnen of willen oplossen is mij ondertussen wel duidelijk.  Zie deze klacht als een opportuniteit en grijp de kans om hiermee iets te doen, teneinde niet nog langer andere mensen teleur te stellen.

Met beleefde groeten

Kenneth

 

 

Reputatie 5
Badge +2

Hey Koen,

 

Ik begrijp dat dit geen aangename situatie betreft.  

Wanneer ik de situatie van je producten bekijk kan ik echter vaststellen dat je op heden 2 verschillende promo’s naast elkaar hebt lopen. Zo geniet je enerzijds van een affinity promotie en anderzijds van een “uw trouw beloond” promotie op je internet. Wanneer je een affinity promotie actief hebt is het eigenlijk niet mogelijk om nog een bijkomende kortingspromo lopende te hebben. 

Helaas heb ik geen mogelijkheid om in dit dossier een beslissing te nemen, er is wel op heden nog steeds een dossier lopende.

 

Groetjes IngeDc

 

Dag Inge,

Bedankt voor jouw antwoord.  Het is absoluut geen aangename situatie.  En het wordt nogal een tijdrovende bezigheid intussen.  Vervelend zelfs dat dit via een forum moet lopen, … Misschien moet ik nog eens e.e.a. schetsen om het overzichtelijk te maken.  Jouw collega’s waren ervan overtuigd dat Netflix het probleem was.  En zo werd het mij dan ook voorgespiegeld aan de telefoon.  Ook is het zo dat de verkoper dit ooit als een Bonus heeft aangeboden waarbij wij slechts 1 euro moesten betalen ipv het volle bedrag.  Ik blijf nog altijd bij dit standpunt.  En als je heel eerlijk bent en de reacties van andere mensen bekijkt op deze site, dan ben ik zeker niet alleen.  Maar soit … ik heb mijn facturen eens nagekeken nadat ik jouw reactie las en ook zonet een nieuwe factuur ontving.  Van deze laatste schrok ik nog meer, want het was alweer een verhoogd bedrag.  Deze laatste is intussen meer dan 25 % hoger dan het afgesproken bedrag. 

Los van dit Netflix verhaal stel ik vast dat de korting inderdaad op mijn factuur verdwenen is.  Nochtans staat duidelijk vermeld op alle voorgaande facturen: promotie 12 maand.  En aangezien deze korting is toegepast sinds juli, denk ik toch te mogen aannemen dat deze 12 maanden pas voorbij zijn in juni 2020.  Heden is het nog maar november 2019, dus juni is nog wel enkele maanden te gaan.  Hoe gaan we dit nu oplossen?  Ik heb mijn vorige factuur te goeder trouw betaald, maar blijf in de kou staan, want de rechtzetting is niet zichtbaar op mijn huidige factuur.  Ik ben absoluut niet bereid de willekeur van Proximus te slikken en reken op een rechtzetting per kerende.  En ik zou het ook appreciëren dat jullie het niet blijven rekken door polemieken te voeren en in cirkeltjes te draaien.  Voer gewoon de daad bij het woord en doe wat afgesproken is.  En als jij het niet kan of mag, laat het dan aub door iemand in orde brengen die het wel mag en kan.  

Tot op heden blijf ik kansen geven aan Proximus, maar tart aub het lot niet.  Mocht het zover komen dat Proximus mij als klant verliest, dan is het steeds beter van op een goede manier uiteen te gaan.  Zorg er gewoon voor dat ik deze beslissing niet moet nemen.  Los het op op korte termijn, zodat ook deze communicatie niet verder hoeft en kan verwijderd worden op dit forum.

Hopend op uw begrip en rechtzetting per kerende, groet ik

Mvg

Kenneth

Reputatie 7
Badge +3

@kenneth_vdz Ik heb deze info toegevoegd aan dossier 43718811. Een dossierbeheerder van de bevoegde dienst zal je hierover verder contacteren. Groetjes, Antonella

Maak nu hetzelfde mee , verkoopster aan de deur gehad, geswitcht van Telenet naar Proximus met beloftes, en eerste factuur is alles aangerekend. Gebeld naar winkel geweest , verkoopster opgebeld, geen antwoord, 

Reputatie 7
Badge +4

@jproost 
Ik heb even de factuur voor je nagekeken en er is een pack korting in mindering gegaan van de factuur.
Dit is een bedrag van 15,99 EUR incl. BTW en ook 8,99 EUR Promo korting voor het Tv boeket.
 

Mvg, KoenN

Dag Antonella,

Ik ben nog steeds in afwachting van jouw collega die mij vorige vrijdag zou terugbellen zodat ik alle facturen kon verzamelen en samen met haar kan overlopen.  Helaas nog steeds niemand gehoord …  Nochtans zelfs een bericht gestuurd naar de klantendienst om dit op te lossen, maar ook daar geen reactie op gekregen .… Ik heb alvast betaald wat afgesproken is met de verkoper bij het ontstaan van de overeenkomst en in mindering gebracht wat ik op de vorige factuur teveel aangerekend kreeg en betaalde.  Mijn laatste factuur heeft een vervaldatum 29/11/2019 en ik heb steeds de gewoonte van voor de vervaldatum te betalen, zoals het eigenlijk hoort.  Kunnen we dit aub in orde brengen?  Dit begint aardig te vervelen, te tijdrovend en negatieve energie te vragen …

met beleefde groeten

Kenneth 

 

Reputatie 7
Badge +3

@kenneth_vdz 

Antonella heeft alles doorgegeven, maar ik zie dat het dossier ondertussen werd afgesloten

N.a.v. je mail dd 25-11 werd een nieuw dossier opgemaakt.  

Deze info zet ik er ook bij met verwijzing naar vorige dossiers/opmerkingen.

Hopelijk kan het opgelost worden !

groeten en excuses voor het ongemak.

Tina

Reputatie 7
Badge +3

@jproost 

beste 

ook voor jou is er een dossier lopende om je vraag na te kijken.

De dossierbeheerder zal je contacteren en dit verder bespreken.

Excuses voor het ongemak.

vriendelijke groeten, 

Tina

Ok dank je wel, dan hoor ik het wel 

mvg Jurgen 

Dag Tina,

Helaas is dit op heden nog niet opgelost.  Ik wacht nog steeds op het telefoontje van één van de medewerkers van Proximus en de CN.  Ik hoop dat de volgende rekening toch al correct zal zijn.

mvg

Kenneth

Reputatie 7
Badge +3

@kenneth_vdz 

na ons telefoongesprek nemen we dit verder op.

groeten

Tina

Reageer