Vraag

Bellen via WiFi werk niet


Reputatie 1

Dag allen,

 

Ik ben onlangs verhuisd naar een nieuwe woning waar ik helaas niets van mobiel netwerk of mobiel internet heb.  Buiten is alles perfect (5G en volle bereik) maar door de isolatie is het binnen niets.  Dus bellen via WiFi is mijn enige optie..

Ik heb een OnePlus Nord 2T & volgens de website van Proximus ondersteunt deze bellen via Wifi, maar na het uitvoeren van alle instellingen is het nog steeds niet mogelijk om via Wifi te bellen.  Ik heb een proximus gsm abonnement trouwens ook..

 

Voor de volledigheid:

  1. Via wi-Fi bellen staat aan
  2. VoLTE oproepen staat AF
  3. Voorkeur voor bellen via wi-fi staat aan
  4. GSM herstart
  5. Vliegtuigmodus aanzetten en dan proberen levert ook niets op

Ik begrijp uit dit forum dat het soms nodig is om de optie Vowifi te laten instellen door Proximus?

Bellen naar de klantendienst heeft me niets opgebracht.  De persoon aan de andere kant van de lijn begrijpt de vraag niet… bellen via wifi zegt hem niets en we waren duidelijk naast elkaar aan het praten. 

 

So… Here I am….  Iemand?

 

ps: ik vraag aan elke bezoeker om de optie op zijn gsm ook aan te zetten en het werkt bij niemand. Ik had zelfs mensen die thuis het zelfde probleem hadden maar daar wel perfect via wifi kunnen bellen… maar bij ons thuis niet. 


This topic has been closed for comments

20 reacties

Reputatie 1

Profiel volledig ingevuld by the way, terwijl we wachten op iemand van Proximus  😄

Alle instellingen zijn juist gezet? 
Zoals op deze pagina uiteengezet : https://static.customersaas.com/proximus-be-embed/nl-be/?v1=shorturl&v2=helpcenter&v6=toestelhulp&page=device/oneplus
En
geen bedrijfsabonnement?


Het is inderdaad zo dat PX VoWiFI op je mobiel moet actief zetten. Maar het ontgaat mij even waarom bezoekers dan ook niet kunnen bellen via jouw Wifi. 
Je Wifi werkt toch? Wordt gevonden? Je bezoekers kunnen ook inloggen op je wifi?

 

 

Reputatie 1

Bedankt voor het snelle antwoord! 

 

Alle instellingen juist gezet.  Ik had die webpagina nog niet gezien maar ik heb ze voor de zekerheid ook doorlopen.  Is identiek aan diegene die ik gebruikte:  Bellen via wifi | Proximus
 

Mijn werkgever betaalt wel maar is niet verantwoordelijk voor het beheer van mijn gsm noch abonnement. Zij pikken enkel de factuur op.  Los daarvan lukt het ook niet bij mijn vrouw & niet bij bezoekers, dus ik vermoed niet dat het daaraan ligt. 

 

Bezoekers loggen in op wifi, aangezien ze dan tenminste via whatsapp bereikt kunnen worden.  Wifi werkt uiteraard 😉 dus daaraan ligt het niet. 

Dan vrees ik dat het wachten is tot de moderators hier de draad oppikken.
Tenzij er iemand anders een idee heeft?

@Vincent_072 lukt het niet als ze bij u proberen zowel op je lokaal wifi netwerk en ook niet via je public wifi.

Mss ook vermelden of je thuis een bbox3 hebt of een bbox4 (=internet box) al veronderstel ik dat er geen problemen zijn met de bbox4 op dit gebied.

Ik weet niet of het zou helpen van ook eens je bbox te →  resetten?

Natuurlijk moet je voor uw eigen toestel zelf, ook eerst zeker zijn dat vowifi bij PX ingesteld staat, maar dat horen we dan morgen wel als de PX medewerkers hier terug langskomen.

Reputatie 1

Dag @Martin 

 

Public wifi hebben we niet geprobeerd, zou ook raar zijn moest dat wel lukken?  Hoe dan ook zou het geen oplossing voor mijn probleem zijn. 

 

Vreemd genoeg is het een b-box 3,  nochtans ben ik nieuwe klant en volgens de website van Proximus krijgen nieuwe klanten een b-box 4. Waarschijnlijk omdat ik geen flex abonnement heb.

 

Bbox reset, zowel via de reset knop als door het stopcontact eens uit te trekken gaven geen oplossing.

 

Snel hopen op iemand van Proximus hier dan maar..

Mogelijks (hopelijk) is het toch opgelost zonder dat je het weet/beseft.
Het kan natuurlijk altijd zijn dat de B-Box reset dé oplossing is voor je bezoekers.
En dat voor jezelf Proximus nog de activatie van je phone moet uitvoeren.

Straks zullen de Proximus medewerkers hopelijk meer kunnen vertellen.

Reputatie 7
Badge +3

@Vincent_072  Dag, is het voor het mobiele nummer dat je onder je profiel heb gezet dat vowifi niet werkt?

Dag @Martin 

Public wifi hebben we niet geprobeerd, zou ook raar zijn moest dat wel lukken?  Hoe dan ook zou het geen oplossing voor mijn probleem zijn. 

Het was gewoon om te weten of je vrienden via public wifi op je bbox wel op vowifi zouden geraken, want het is wel een andere weg die je aflegt via public wifi tegenover je via het lokale wifi netwerk werkt.

Reputatie 7
Badge +3

@Vincent_072  Dag, dit zou nu moeten werken. Best eens heropstarten. Groejes 

Reputatie 1

@Luc.M 

 

Dag Luc,   ik ben momenteel op het werk en daar werkt het nu (vliegtuigmodus aan, wifi aan en toch kunnen bellen) dus ik vermoed dat mijn probleem inderdaad opgelost is.

 

Bedankt!!!

 

Gr

Vincent

@Vincent_072 laat zeker iets weten of het thuis nu ook lukt?

Reputatie 1

Will do !

Will do !


Nog niet gedaan ;) Dus ???

Reputatie 1

Mijn excuses, weekje in Duitsland gezeten voor het werk..

 

 

Alles werkt nu perfect!  Bedankt iedereen  

Ik heb hetzelfde probleem. Vroeger zat ik met mijn gsm abonnement bij Telenet en bellen via Wifi werkte overal perfect. Nu heb ik met hetzelfde toestel een Proximus business abonnement en het werkt niet.

 

Ik heb al meerdere keren met de klantendienst contact gehad en zij zeggen dat het aan mijn Telenet Wifi verbinding thuis ligt omdat de optie aan staat bij hen. Maar het bellen via Wifi heeft nog nooit gewerkt sinds ik bij Proximus ben en de optie staat al altijd aan op mijn GSM (Samsung S22, met code LUX bij software).

Ik heb intussen ook met Telenet contact opgenomen om te zien of het aan mijn modem ligt maar zij zeggen van niet. De Firewall staat uit en ik heb de laatste nieuwe modem met Wifi 6 en dergelijke.

De klantendienst lijkt mij niet echt te helpen. 

Reputatie 1

Dag Jan,

 

 

Bij mij is er zelfs een technieker langs geweest van proxiumus (mijn internet loopt ook via hen)… maar het probleem geraakte pas opgelost nadat de IT dienst van mijn werkgever contact opnam (ik heb ook een proximus business)… hij heeft enkele uren on hold gestaan maar uiteindelijk, na veel frustraties, gaf men bij Proximus aan dat ze alles hadden geactiveerd… wat ze al eerder zeiden… maar plots werkte alles wel.

 

Kafka schreef er een boek over.

Na 4 keer via de chat contact te hebben opgenomen en een een goede 8 keer met iemand van de business support aan de lijn gehangen te hebben (soms tot een half uur) is het eindelijk gelukt.

 

Meerdere keren hoorde ik “alles staat goed bij ons”, “het ligt aan uw toestel”, “bellen via wifi kan enkel via iPhone", “het ligt aan uw Telenet modem, contacteer Telenet”, … Ook een paar keer “Ik zie dat bellen over Wifi bij ons nog niet aan stond maar ik heb het nu aangezet”, … telkens zonder succes. Op den duur dacht ik echt dat het aan mijn toestel lag.

Plots, een week nadat ik het opgegeven had om er tijd in te steken, kreeg ik vandaag een voice mail bericht (omdat ik niet bereikbaar ben thuis) van iemand van Proximus. “Ik heb uw dossier hier gekregen en 10 minuten geleden bellen over Wifi aangezet voor alle nummers in uw abonnement”. GSM herstart en het werkte zowaar!

 

Nu vraag ik mij af.. wat hebben al die mensen waar ik samen uren mee gechat heb of aan de lijn gehangen heb dan gedaan? Waarom zeggen ze mij dat alles aan staat als het duidelijk niet zo is? Waarom zeggen ze mij dat ze het aangezet hebben als het niet zo is?

 

Je leest het hier zo vaak op het forum ook. Ze moeten hier toch al iets meer mee gedaan hebben om hun klantendienst te trainen. Ik dacht dat ik bij Proximus zat voor een premium service en daardoor iets meer betaal ook.

Normaal gezien krijgen business klanten een contact persoon bij Proximus die ze bij problemen kunnen contacteren. Ik weet of het bij u via deze weg is dat je dit probleem hebt doorgegeven.
De call centers worden uitbesteed en het hangt dan inderdaad af van wie je aan de telefoon krijgt, bij mijn weten kunnen die zelf in het buitenland zitten, dus kwestie van opleiding zal het zo niet evident zijn.

Soit, hoe de vork juist in de steel steekt op gebied van opleiding die ze krijgen daar heb ik ook het raden naar!

Opmerking: je mag ze natuurlijk niet allemaal over de zelfde kam scheren, er zijn er die wel hun uiterste best doen om het op te lossen, net zoals de Proximus medewerkers hier ook zeer veel zaken oplossen die zelfs door anderen scheef getrokken werd!!

Reputatie 7
Badge +5

@Jan VdE Jammer dat dit je ervaring is met onze diensten. Uiteraard doen wij ons uiterste best om iedereen zo snel en zo goed mogelijk te helpen maar kan dit helaas al eens mislopen.

Mijn excuses voor het ongemak en ik ben blij dat het toch in orde is gekomen door de hulp van mijn collega!