Beantwoord

Bellen van België naar Nederland.

  • 10 November 2021
  • 36 reacties
  • 358 Bekeken

Reputatie 2

Beste,

Ik en mijn vrouw hebben het Flex Mobile abonnement. Wanneer ik bel vanuit België met mijn gsm naar mijn vrouw haar gsm die zich op dat moment in Nederland bevindt, is dit betalend of zit dit in ons abonnement inbegrepen.

Bellen van een Europese zone bijvoorbeeld Nederland naar België zit wel inbegrepen.

Naar elkaar bellen in een Europees land is ook inbegrepen.

icon

Beste antwoord door M_016 10 November 2021, 11:54

Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 7
Badge +3

 

 

Reputatie 2

Beste Antonella, ook het probleem Studio 100 GO Pass is opgelost. Wij kunnen de maand gratis kijken uitdoen en staat nu als gedeactiveerd. Hartelijk bedankt.

Voor ons ben jij de max.

Groetjes,

Johan & Jacqueline

 

 

Reputatie 2

Beste Antonella, hartelijk bedankt voor de feedback en de service. Van ons krijg jij een dikke pluim.

Groetjes,

Johan & Jacqueline

 

Reputatie 7
Badge +3

@Johan Vdberk Het 014-nummer is het fictief lijnnummer van uw internet- en tv-verbinding. Deze staat altijd vermeld op de factuur. Het vast internetverbruik en het verbruik onder TV (bijvoorbeeld gehuurde films) worden onder dit nummer geregistreerd.

De Studio 100 Go Pass is de Try&Buy versie met als einddatum 30/11/2021. Dit betekent dat deze automatisch zal worden stopgezet na een maand en voor jou is dat op 30/11. Hiervoor hoef je zelf niets te doen.

Groetjes,
Antonella

Reputatie 2

Dag Antonella,

 

Ik heb het daarnet nog eens geprobeerd en nu lukt het wel. Op het laatste factuur komt nu zelfs de 014 nummer van TV erbij staan.

Misschien kan je ook eens nakijken voor de deactivering van studio 100 GO Pass, de knop voor deactiveren werkt niet en via de TV lukt het ook niet. Ik krijg als melding het volgende, Uw bestelling is in behandeling en ik word bedankt voor mijn geduld. De gratis proefperiode loopt af op 30/11/2021.

Mvg, Johan.

Reputatie 7
Badge +3

Dankjewel Daisy en mijn dank aan al de andere voor het volgen en de antwoorden. Ik ben benieuwd naar het vervolg.

Ondertussen ben ik gestart om de details van ons Mobile Flex te exporteren naar excel van mijn nummer en van het nummer van mijn vrouw. ook hier loopt het mank. Alle voorgaande facturen kan ik exporteren van mij en mijn vrouw alleen het laatste factuur kan ik alleen van mijn nummer exporteren. Hier heb ik ook een mailtje voor gedaan, ik ben benieuwd.

Dag @Johan Vdberk Het is voor de factuur van oktober waarop het verbruik van september staat dat het niet lukt om de details in Excel te krijgen. En dit enkel voor het gsm-nummer eindigend op 12? Dus met alle andere facturen (de oudere en de meest recente) lukt dit wel? Groetjes, Antonella

Reputatie 2

Dankjewel voor de feedback.

Reputatie 7
Badge +3

@Johan Vdberk Aangezien ik nu van alles op de hoogte ben, heb ik het ombudsdossier op mijn naam genomen voor de behandeling en verdere opvolging. Als tegemoetkoming heb ik alvast 3 gratis filmcredits geactiveerd op jouw TV-account. Groetjes, Antonella

Reputatie 2

Beste Antonella,

Naar mijn mening zou er een interne en externe audit dienen te gebeuren op vlak van kennis. Hoe kun je nu iemand een contract afsluiten met te weinig kennis of foutieve informatie.

Reputatie 2

Dankjewel.

Voor ons ging het er ook over en zijn er over aan het nadenken om een overstap te doen.

 

Reputatie 7
Badge +3

@Johan Vdberk Ik heb alle nodige feedback doorgestuurd naar mijn verantwoordelijke in verband met de foutieve behandeling van jouw dossiers. Ik vind dit namelijk zelf ook niet kunnen dat (in mijn ogen) een heel simpele vraag verkeerd wordt beantwoord (dossier 49613156) en dat er geen gevolg werd gegeven aan jouw volgende vraag (49646254) verwijzend naar de ombudsklacht. Deze escalatie zal via mijn verantwoordelijke doorgestuurd worden naar de verantwoordelijken van de betrokken dossierbeheerders. Je mag erop rekenen dat hier gevolg aan wordt gegeven. Groetjes, Antonella

Reputatie 2

Dankjewel Daisy en mijn dank aan al de andere voor het volgen en de antwoorden. Ik ben benieuwd naar het vervolg.

Ondertussen ben ik gestart om de details van ons Mobile Flex te exporteren naar excel van mijn nummer en van het nummer van mijn vrouw. ook hier loopt het mank. Alle voorgaande facturen kan ik exporteren van mij en mijn vrouw alleen het laatste factuur kan ik alleen van mijn nummer exporteren. Hier heb ik ook een mailtje voor gedaan, ik ben benieuwd.

Reputatie 5
Badge +4

@Johan Vdberk Ik zal dit intern doorgeven. Je mag er zeker van zijn dat de informatie die hier op het forum wordt geplaatst klopt.

@M_016 @Martin Bedankt voor het vertrouwen :blush: Wij doen ons uiterste best om iedereen zo goed en zo snel mogelijk te helpen.

@philippe_d Dit zal worden doorgegeven. Roaming heeft hier uiteraard wel mee te maken aangezien dit verschilt tegenover vroeger.

 

Geef je het al zo vlug op :wink::relaxed:

Reputatie 7
Badge +4

@philippe_d 

Toch wel de EU roaming richtlijn is van toepassing op beller en gebelde zoals u trouwens hierboven trouwens ook zelf nog eens schrijft (beide abo’s behoren tot hetzelfde Flex klantnr met 2 mobiele abo’s)

&

trouwens kunnen er binnen EU in sommige grensgebieden ook verrassingen optreden indien de roaming operator niet manueel gekozen zou worden  

&

wie zonder zonde is werpe de eerste steen

Proximus zal dit met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid wel intern wel “oplossen/verhelpen”

wat mij betreft is dit de allerlaatste reactie op dit draadje

Reputatie 4
Badge +1

Ik begrijp niet waarom jullie zoveel sympathie hebben voor een verkeerd antwoord van een Proximus medewerker. Vooral gezien dit een schriftelijk antwoord is, na interne consultatie.

Dat is gewoon onaanvaardbaar

 

dergelijk verkeer tussen een Proximus GSM-nr in België en een Proximus GSM-nr tijdelijk in Nederland is conform de EU roaming richtlijnen en conform de contractuele Proximus voorwaarden inbegrepen in het Flex mobile contract van de betrokkene 

 

Dat heeft eigenlijk met de EU roaming richtlijn niets te maken.

Zelfs als de bestemmeling (met een Proximus GSM-nr) zich buiten de EU bevindt, of op een boot of een vliegtuig, maakt alles geen verschil.

Als jij van een Belgisch nummer naar een ander Belgisch nummer belt - waar die zich ook bevindt - is dit altijd inbegrepen in je abonnement.

De EU romaing richtlijn maakt wel een groot verschil voor de ontvanger:

  • als een Belgisch GSM nummer, die zich tijdelijk in de EU bevindt, een telefoon ontvangt, dan is dat gesprek gratis (voor de ontvanger) - ongeacht waar de beller zich bevindt.
  • als een Belgisch GSM nummer, die zich tijdelijk buiten de EU bevindt, dan zal hij roaming kosten betalen voor de ontvangen oproepen - ongeacht waar de beller zich bevindt.

 

In de beginjaren van de gsm was het zelfs zo dat je de kost van de (mobiele) nationale verbinding zelf moest dragen, de ontvanger kreeg de kost van de buitenlandse verbinding aangerekend.

 

In de beginjaren van de GSM????

a- wat Europa betreft is das pas afgeschaft sedert de EU Roaming regels (enkele jaren geleden).

b- buiten Europa is dat nog altijd het geval!

Het probleem is ook dat bij die call centers (zijn zeker niet altijd mensen die van Proximus zelf zijn, die al jaren lange ervaring hebben) er regelmatig verandering van personeel is.
En dit is het grote verschil met de Proximus forummedewerkers die hier langskomen, die hebben wel al heel duidelijk bewezen dat ze goed op de hoogte zijn en veel ervaring hebben, en ook al ontzettend veel problemen opgelost 👍

Reputatie 7
Badge +4

@Johan Vdberk 

daar waar mensen zijn worden fouten gemaakt

in principe kan bovenstaande intern binnen Proximus ook aan Hasham meegedeeld worden

misschien bv. verder geen tijd meer insteken?

Reputatie 2

Dankjewel voor het antwoord maar waarom krijg ik van de klantendienst dan een antwoord dat helemaal het tegenovergestelde mailt. Zie het bericht dat ik geplaatst heb. Misschien kan jij in mijn plaats eens proberen het recht te zetten bij de klantendienst want voor mij stopt het hier. Ik ga dit verder laten uitzoeken via een andere instantie. 

Reputatie 5
Badge +4

@Johan Vdberk Als je van een Belgisch nummer naar een ander Belgisch nummer belt is dit altijd inbegrepen in je abonnement, tenzij het een betalend nummer is. 

Bel je vanuit België naar een Nederlands nummer dan betaal je hier wel voor. 

Hoop dat dit duidelijk is voor je.

Reputatie 2

Aangepast in verband gevoelige informatie.

Dit is het antwoord van Proximus na een telefonisch contact en wel degelijk de vraag gesteld zoals mijn eerste vraag, zie hieronder mijn vraag.

Ik en mijn vrouw hebben het Flex Mobile abonnement. Wanneer ik bel vanuit België met mijn gsm naar mijn vrouw haar gsm die zich op dat moment in Nederland bevindt, is dit betalend of zit dit in ons abonnement inbegrepen.

Antwoord van Proximus verkregen Per e-mail.

Dag Mijnheer Johan Vandenberk,

Ik heb het verzoek dat je ons op 15/11/2021 hebt  gestuurd ontvangen en zorgvuldig gelezen.

Onze excuses voor de verwarring, dit is betalend

Ik dank je voor je vertrouwen                                                                                            

Met vriendelijke groeten,

Hasham
Het Proximus-team

@Johan Vdberk als er een proximus medewerker deze draad opneemt zullen ze u wel degelijk inlichten, hopelijk morgen.

je gmail mailadres best ook verwijderen en in je forumprofiel zetten bv in privé tekstvak = “ticket”

Reputatie 7
Badge +4

@Johan Vdberk

Best bovenstaand bericht verwijderen/aanpassen (binnen 1 uur na het plaatsen) uw naam en e-mail adres staan publiek op dit forum

dossiernummer laten staan zodat een Proximus medewerker (moderator) u een passend antwoord (via dit forum) kan laten geworden (vanaf morgen vermoedelijk)

zoals reeds eerder vermeld (en conform de EU-richtlijn roaming) valt dergelijk verkeer GSM Proximus in België naar GSM Proximus tijdelijk in Nederland onder “kost nationaal verkeer” (inbegrepen in Flex abo)

= Hasham heeft u verkeerd begrepen of fout ingelicht (tenzij het eventueel over andere communicaties gaat)

 

 

 

Reputatie 2

Beste,

Zie hieronder het antwoord van Proximus.

Uw dossiernummer 49613156
Reputatie 7
Badge +4

@DaisyS 

kunt u a.u;b. de auteur @Johan Vdberk hieromtrent “definitief” laten geruststellen a.u.b.

dergelijk verkeer tussen een Proximus GSM-nr in België en een Proximus GSM-nr tijdelijk in Nederland is conform de EU roaming richtlijnen en conform de contractuele Proximus voorwaarden inbegrepen in het Flex mobile contract van de betrokkene 

Reageer