Beantwoord

Bellen van België naar Nederland.

  • 10 November 2021
  • 36 reacties
  • 1029 Bekeken


Toon eerste bericht

36 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dankjewel Daisy en mijn dank aan al de andere voor het volgen en de antwoorden. Ik ben benieuwd naar het vervolg.

Ondertussen ben ik gestart om de details van ons Mobile Flex te exporteren naar excel van mijn nummer en van het nummer van mijn vrouw. ook hier loopt het mank. Alle voorgaande facturen kan ik exporteren van mij en mijn vrouw alleen het laatste factuur kan ik alleen van mijn nummer exporteren. Hier heb ik ook een mailtje voor gedaan, ik ben benieuwd.

Dag @Johan Vdberk Het is voor de factuur van oktober waarop het verbruik van september staat dat het niet lukt om de details in Excel te krijgen. En dit enkel voor het gsm-nummer eindigend op 12? Dus met alle andere facturen (de oudere en de meest recente) lukt dit wel? Groetjes, Antonella

Reputatie 2

Beste,

Dus als ik het goed begrepen heb kan ik vanuit België met mijn gsm naar mijn vrouw haar gsm die verblijft in Nederland kosteloos bellen.

Ik ben zaterdag 6/11 en maandag 8/11 in het Proximus center in Mol ten rade geweest en het antwoord was betalend.

Gisteren heb ik contact gehad met de klantendienst van Proximus en het antwoord was betalend.

Als ik op de site Economie FOD ga kijken staat er dat het niet betalend is.

Welk antwoord is geldig, is dit voor ons betalend Ja al dan Neen.

Reputatie 2

Beste,

 

Ik krijg net een telefoon van Proximus met als antwoord dat mijn vraag, zie de vraag bovenaan gesteld, niet in mijn abonnement is inbegrepen en dat het voor ons betalend is.

Dat begrijp ik niet goed. Is dit niet voorzien in de Europese roaming dan?


En hoe weet je van tevoren dat als je een andere gsm belt het een betalend gesprek is of niet? Want jij kan toch niet altijd weten dat je correspondent (Belgisch gsm-nummer dat niet je vrouw is die op dat moment in Nederland werkt) in België is of ergens in een buitenland???

Je vrouw heeft toch een Belgisch GSM-nummer, geen Nederlands, want in dat geval is het wel een buitenlands gesprek

Reputatie 7
Badge +4

@DaisyS 

kunt u a.u;b. de auteur @Johan Vdberk hieromtrent “definitief” laten geruststellen a.u.b.

dergelijk verkeer tussen een Proximus GSM-nr in België en een Proximus GSM-nr tijdelijk in Nederland is conform de EU roaming richtlijnen en conform de contractuele Proximus voorwaarden inbegrepen in het Flex mobile contract van de betrokkene 

En als die Belgische gsm dan KPN kiest in Nederland? of heeft dat er niets mee te maken? 

Reputatie 2

Beste,

Zie hieronder het antwoord van Proximus.

Uw dossiernummer 49613156
Reputatie 7
Badge +4

@Johan Vdberk

Best bovenstaand bericht verwijderen/aanpassen (binnen 1 uur na het plaatsen) uw naam en e-mail adres staan publiek op dit forum

dossiernummer laten staan zodat een Proximus medewerker (moderator) u een passend antwoord (via dit forum) kan laten geworden (vanaf morgen vermoedelijk)

zoals reeds eerder vermeld (en conform de EU-richtlijn roaming) valt dergelijk verkeer GSM Proximus in België naar GSM Proximus tijdelijk in Nederland onder “kost nationaal verkeer” (inbegrepen in Flex abo)

= Hasham heeft u verkeerd begrepen of fout ingelicht (tenzij het eventueel over andere communicaties gaat)

 

 

 

@Johan Vdberk als er een proximus medewerker deze draad opneemt zullen ze u wel degelijk inlichten, hopelijk morgen.

je gmail mailadres best ook verwijderen en in je forumprofiel zetten bv in privé tekstvak = “ticket”

Reputatie 2

Aangepast in verband gevoelige informatie.

Dit is het antwoord van Proximus na een telefonisch contact en wel degelijk de vraag gesteld zoals mijn eerste vraag, zie hieronder mijn vraag.

Ik en mijn vrouw hebben het Flex Mobile abonnement. Wanneer ik bel vanuit België met mijn gsm naar mijn vrouw haar gsm die zich op dat moment in Nederland bevindt, is dit betalend of zit dit in ons abonnement inbegrepen.

Antwoord van Proximus verkregen Per e-mail.

Dag Mijnheer Johan Vandenberk,

Ik heb het verzoek dat je ons op 15/11/2021 hebt  gestuurd ontvangen en zorgvuldig gelezen.

Onze excuses voor de verwarring, dit is betalend

Ik dank je voor je vertrouwen                                                                                            

Met vriendelijke groeten,

Hasham
Het Proximus-team

Reputatie 2

Dankjewel voor het antwoord maar waarom krijg ik van de klantendienst dan een antwoord dat helemaal het tegenovergestelde mailt. Zie het bericht dat ik geplaatst heb. Misschien kan jij in mijn plaats eens proberen het recht te zetten bij de klantendienst want voor mij stopt het hier. Ik ga dit verder laten uitzoeken via een andere instantie. 

Reageer