Vraag

Bellen over Wifi


Sinds deze week ben ik overgeschakeld van Telenet naar Proximus voor onze GSM’s van het bedrijf.

Echter krijg ik de optie bellen over wifi niet actief.

 

De telefoons zijn iPhones met de versie 14.6 van IOS actief.

De aanbieder instelling zijn Proximus 46.0 (dit zou minstens 45.0 moeten zijn om bellen over wifi te kunnen gebruiken)

Op de telefoons is de optie Bellen via Wifi ingeschakeld en het toestel is nadien herstart.

Bij Telenet hebben we voor de vaste lijn een Klik Buro met de speedboost optie.

Speedtesten over het draadloze netwerk geven snelheden van +500 mbps download en 40 mbps upload.

Om het bellen over Wifi te testen ben ik naar de kelder gegaan, waar totaal geen GSM ontvangst is, maar wel perfecte Wifi met de bovenvermelde snelheden.

Als ik dan een gesprek probeer te starten komt er gewoon geen reactie en na enige tijd krijg ik de melding dat het gesprek mislukt is.

 

Een proximus store wist me te vertellen dat bellen over wifi enkel over een vaste lijn van Proximus kan werken. Echter op onderstaand forum valt te lezen dat het wel werkt op een Telenet lijn.

 

Zijn er nog mensen met dit probleem of iemand die dit probleem opgelost gekregen heeft?

Zie ik iets over het hoofd?

 

 


34 reacties

Als de Prox forummedewerkers hier de draad opnemen kunnen zij natrekken of deze VoWifi nog moeten activeren  voor u.

Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.

Beste Martin,

Profiel is volledig ingevuld.

Dus afwachtten, voor een snelle oplossing.

Met vriendelijke groeten,

Luc Bednarek

Ik probeer dit ook in te stellen voor een Huawei telefoon , dit zou mogelijk zijn als ik de handleiding bekijken , maar ik zie de optie niet op de telefoon ? Moet er nog iets ingesteld worden vanuit Proximus ? Ik heb zo goed als geen bereik op het bedrijf , bellen via wifi zou dus enige oplossing zijn.

da mogelijkheid is één ding maar als het niet geactiveerd werd door Proximus dan zal dit inderdaad niet werken, Aangezien de Prox forummedewerkers hier niet langskomen in het weekend kun je eventueel morgen altijd eens bellen naar het gratis nummer 0800 22 800 om te vragen of ze dit even natrekken en anders zal het wachten worden tot maandag

Bellen via wifi | Proximus

New: enjoy a TOP experience with calling via Wi-Fi and 4G | Proximus daar staat het volgende te lezen: Momenteel is bellen over wifi beschikbaar op bepaalde Apple- & Samsung-toestellen. We zullen het binnenkort ook voor andere toestellen mogelijk maken.

Ja, ik had dat ook gelezen, vraag is natuurlijk wanneer binnenkort zal zijn , of er daar reeds een timing is om dit beschikbaar te maken op andere toestellen

daar kan pas iemand van Proximus zelf een antwoord op geven en navragen bij de specialisten ter zake, maar dat eventueel antwoord zal pas voor maandag zijn!

mss eens kijken onder → Online Support | Krijg hulp met je apparaat | Proximus

of je apparaat daar tussenstaat en er als iets aangeven wordt van vowifi instellingen.

Ondertussen heb ik al 4 keer gebeld met de Proximus helpdesk.

Iedere keer het verhaal opnieuw doen en alle instellingen nalopen.

Iedere keer escaleren ze het naar de second line support en zou ik teruggebeld worden binnen het half uur.

Nooit terug gebeld geweest, enorme tijdsverspilling.

Gisteren avond nogmaals gebeld.

Ik noteer het meneer, morgenvroeg om 09:15 zal een medewerker van de 2de lijns support u terug bellen.

Om 10:20 nog geen telefoon, dan nog zelf maar eens bellen.

Ah meneer, op zaterdag werkt de 2de lijns support niet ?????

Is dit de service van Proximus?

Misschien toch maar een andere provider zoeken waar ze wel kunnen aanbieden wat ze beloven?

Ik wel zeggen dat er hier via het forum door de Proximus forummedewerkers heel veel recht gezet en tot een goed einde gebracht wordt.

   

 

  

Settings lijken mij juist te staan.

  

 

het is inderdaad zo dat alles kan juist staan op je smartphone maar er toch een setting moet gebeuren bij Proximus,  dus duim ik voor maandag dat er iets kan aan gedaan worden, mijn zuster was hier juist en ik vroeg of zij op haar iphone vowifi had en ook alle settings stonden juist maar het werkt ook niet bij haar dus zal er ook iets moeten geactiveerd worden door Proximus.

 

@Proximus-Forummedewerkers  kan je ook eens kijken of  bij de iphone waarvan ik het nummer in mijn forumprofiel in het privé veld “ticket” gezet hebt of alles in orde staat voor VoWifi. 

Reputatie 6
Badge +3

@Luc Bednarek Ondertussen zie ik de VoWiFi actief staan in uw abonnement. Kan u er nu ook (eventueel na herstart toestel) gebruik van maken?

@YorickP De voice over wifi werkt ondertussen. Kan je ook zien of VoLTE ook ingeschakeld is?

Waarom wordt VoWifi eigenlijk niet standaard aangezet?

Verder wil ik nog even meegeven dat de kennis bij sommige medewerkers in de proximus store ook wel wat te wensen overlaat.

Ik nam na mij eerste telefoontje contact op met een proximus center op advies van de helpdesk medewerker.

Echter in het proximus center vertelde me men dat Voice over wifi enkel zou gaan werken over een vaste internet lijn van proximus :thinking:

@YorickP  kan je ook eens natrekken of alles actief staat i.v.m. VoWifi voor het nummer (zie quote hieronder)

@Proximus-Forummedewerkers  kan je ook eens kijken of  bij de iphone waarvan ik het nummer in mijn forumprofiel in het privé veld “ticket” gezet hebt of alles in orde staat voor VoWifi. 

 

Net eens gebeld met Proximus , maar blijkbaar weet men mij ook niet verder te verhelpen. Enkel dat het voorlopig alleen voor toestellen van Samsung en Iphone zou kunnen ? Ik zag hier ergens op het forum dat dit een half jaar geleden ook reeds enkel voor deze toestellen was. We zijn met andere woorden dus geen stap vooruit . Enig oplossing lijkt me een provider te nemen waar men dit wel aanbied. Genre Orange bv . Toch triestig voor een bedrijf als Proximus om zo achter te lopen ?

Reputatie 6
Badge +3

@Martin voor het nummer in uw forumprofiel staat VoWiFi actief

 

@Martin voor het nummer in uw forumprofiel staat VoWiFi actief

 

@YorickP het werkt nochtans niet het toestel (iPhone XS iOS 14.6)  reeds herstart 

@Proximus-Forummedewerkers,  VoWifi op het nummer dat in mijn forumprofiel onder ticket staat werkt nog niet en het toestel (iPhone XS iOS 14.6)  werd reeds herstart.

Er staat nog altijd voor netwerk selectie: “Proximus” i.p.v. “Proximus VoWifi”, zie foto hieronder:

Kan je nog eens checken of alles actief staat bij jullie zowel VoWifi als VoLTE

 

 

Reputatie 6
Badge +3

@Martin ik heb de diensten voor VOLTE en VOWIFI nog eens heractiveerd op uw abonnement.

Het zou max 2 uur mogen duren vooraleer de wijzingen toegepast zijn. Best wordt daarom het toestel binnen een 2 tal uur (of later als het beter past) herstart.

@YorickP spijtig genoeg na het herstarten nog geen VoWifi gemarkeerd onder Netwerkselectie, zie screenshot hieronder,

kan dat aan de specialisten eens doorgestuurd worden want het toestel  (iPhone XS iOS 14.6) wordt toch ondersteund voor VoWIFI !

 

 @DaisyS  of mss kan jij dit eens laten onderzoeken door de specialisten.

@YorickP spijtig genoeg na het herstarten nog geen VoWifi gemarkeerd onder Netwerkselectie, zie screenshot hieronder,

kan dat aan de specialisten eens doorgestuurd worden want het toestel  (iPhone XS iOS 14.6) wordt toch ondersteund voor VoWIFI !

 

 

Reputatie 7
Badge +5

@Martin Ik heb het nogmaals verwijderd en toegevoegd. Kan je eens even checken of het nu werkt? Zo niet stuur ik het door naar onze engineers. 

@DaisyS Nog altijd het zelfde bij “Netwerkselectie” staat nog altijd “Proximus” en geen “Proximus VoWif” 

Kun je dit dan doorsturen naar de engineers.

Reageer