Vraag

belkrediet kwijt door te laat herladen

  • 9 June 2020
  • 7 reacties
  • 729 Bekeken

Goeiedag, ieder jaar herlaad ik de Pay&Go kaart van mijn bejaarde moeder die Parkinson heeft. Dit jaar heeft ze me te laat verwittigd en heb ik pas vorige zondag vastgesteld dat haar kaart gedeactiveerd was. Heb die toch nog kunnen activeren door 10 euro te storten. Zo is zij nu meer dan 42 euro kwijt. Kan dit niet rechtgezet worden? Zij zelf kan niet smssen maar het is wel handig om smssen te lezen daar mijn vader nu op spoed ligt. Vriendelijke groeten,


7 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Ik vrees dat die € 42 eens en voor altijd verloren is want een beltegoed is voor 1 jaar geldig, als die verstreken is dan is men dat beltegoed onherrroepelijk kwijt.

Inderdaad in principe ben je dit kwijt, maar iemand van proximus zelf heeft hier nog niet op gereageerd dus eventueel toch hun antwoord afwachten zou ik zeggen :slight_smile:

Reputatie 6
Badge +2

Normaal stuurt een ernstige firma toch een paar dagen op voorhand een waarschuwing. In geval van een bejaarde moeder met Parkinson zouden ze bij Proximus toch enig begrip moeten tonen. Wacht dus best op een reactie van iemand van Proximus. In geval van weigering zou ik een brief schrijven naar de CEO van Proximus. Die man leest dat niet maar die brief komt dan toch terecht bij een medewerker die mild zal zijn.

En voor de toekomst : de gsm op uw naam zetten zodat het beheer bij u is en het gebruik bij uw moeder.

ze sturen inderdaad enkele keren een verwittiging in de maand die vooraf gaat van de vervaldatum, maar  je als je een gsm heel weinig gebruikt bv kan het zijn dat je dit niet opgemerkt hebt bv. bij mij ook al voorgevallen !

Maar we horen wel wat de medewerkers kunnen regelen

Reputatie 7
Badge +4

@Alexander Alexander,
Wanneer men bij een Pay & Go geen herlading doet binnen het jaar wordt de simkaart idd geblokkeerd.
Ook valt jammer genoeg het volledige belkrediet weg en we kunnen dit ook niet meer heractiveren.
Alvast onze excuses
Mvg, KoenN

Heb dit nu ook voor, de datum en berichten zijn enkel op de GSM te raadplegen.

Handig zou zijn een mailtje en de info via My proximus te sturen. Ik denk dat heel wat ouderen hun krediet verliezen omdat ze niet meer in staat zijn te bellen of SMS te lezen.

Hulp is dan nodig, kan dit niet ingevoerd worden ?? via My proximus zijn de gegevens beschikbaar van de pay&go.

Mvg

Reputatie 7
Badge +3

@skynet48 Kan u uw gsm-nummer aanvullen op uw profile.Dan stuur ik uw tip door.Wie weet wat de toekomst brengt.Groetjes,Joel

Reageer