Vraag

Afgeraken van alle sms'en van proximus


Hoe geraak ik af van sms’en van proximus? Bijv. deze die je krijgt als je de grens oversteekt. Ik wil niet nooit meer krijgen


17 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@123XYZ Dit betreft een gsm-abonnement via jouw werkgever met een speciaal Prof Market tariefplan. Wat op deze tariefplannen wel of niet mogelijk is qua instellingen, daar zijn wij niet van op de hoogte. Deze vraag dien je te stellen aan de dienst dat hiervoor bevoegd is op jouw werk. Zij hebben een vaste contactpersoon bij Proximus die dit zal kunnen toelichten en indien mogelijk aanpassen. Groetjes, Antonella

Reputatie 6
Badge +2

Op de meeste Smartphones kan je toch in de Berichten App een nummer blokkeren, zodat je van dat nummer geen berichten meer krijgt?

Is dat geen oplossing voor jouw "probleem"?

Reputatie 7
Badge +4

In afwachting van een reactie vanaf maandag van een Proximus medewerker (moderator) op dit publieke forum kunt u eventueel op uw smartphone manueel het Proximus netwerk kiezen, op deze manier wordt voorkomen dat:uw smartphone:

verbinding maakt met een nabijgelegen buitenlandse antenne die u op uw locatie een beter signaal biedt

of dat deze van nabije buitenlandse antenne gebruik maakt indien er bv. door overbelasting omwille van het hoge aantal gelijktijdige gebruikers tijdelijk op de lokale Proximus antenne geen radiokanalen meer beschikbaar zouden zijn 

Bv.

 How to manually select mobile network from Samsung phone settings | Samsung UK

 

Ik vermoed dat het niet de bedoeling is van definitief van de berichten af te raken maar om van dat herhaaldelijk frequent sturen van die berichten, of er daar een oplossing voor is?

Mijn vriendin woont in bree het is hier zeker nog 20min tot de grens. Ik krijg deze berichten soms 10x per dag zonder ook maar weg te gaan. Dit is wel heel irritant. Wat kan ik er aan doen?

Beste, ik kan deze ook niet uitzetten met GEO NEE naar 8888. Het betreft geen gsm-abonnement via mijn werkgever.

Reputatie 7
Badge +3

@fabo61 Kan u in uw profile het klantnummer en gsm-nummer aanvullen.Dan kijk ik het even na voor u.Groetjes,Joel

@Joel M Gegevens zijn ondertussen aangevuld in mijn profiel. Via de Proximus Chat zou het gisteren in orde gebracht zijn en heb hier ook een bericht van ontvangen: "Proximus info: Beste, je Proximus product Blokkering van informatie inhoud werd geactiveerd..” maar toch heb ik vanochtend een welkomstbericht ontvangen toen in NL aankwam. Met vriendelijke groet, Fatih

Reputatie 7
Badge +3

@fabo61 Ja de blokkering staat actief zag ik juist maar u gaat steeds 1 melding ontvangen als u de grens oversteekt.Deze melding zijn we verplicht om de klant hierover attent te maken.Meerdere berichten hierover gaat u daarna niet meer ontvangen.Groetjes,Joel

@Joel M Ik steek de grens 2 keer per dag over dus ik kreeg in de ochtend en in de avond een bericht. Dus 10x per week. De oplossing is nu 1 melding per dag? Dus nog steeds 5x per week?

Hoi, bovenste werkt niet. 

Ook nog altijd geen antwoorden van de mods. ik krijg soms bijna elke 30min zo een sms en is heel irritant 

Reputatie 7
Badge +3

@fabo61 U gaat nog enkel eentje mogen ontvangen als u vanuit België de grens oversteekt.Groetjes,Joel

Op de meeste Smartphones kan je toch in de Berichten App een nummer blokkeren, zodat je van dat nummer geen berichten meer krijgt?

Is dat geen oplossing voor jouw "probleem"?

ja deels wel, en ook aan zitten denken.  Maar zoals Martin ook al zei, hier zou toch een oplossing kunnen komen zonder deze te blokkeren. Ook word ik heel de tijd op roaming gezet. Gaat zo op en af. dit Dit kan volgens mij toch anders? Door dat wisselen mis ik ook regelmatig een gesprek.

"GEO NEE" sturen per sms naar 8888

Dank 

Maar werkt niet. Geprobeerd met GEO NEE en met “GEO NEE” naar 8888 ; telkens boodschap: not delivered

 

dit kan je blijkbaar niet afleggen. Orange zou de enige provider zijn vanwie je die berichten  kan afleggen.

ik heb hier nochtans al vroeger gelezen dat er gemeld werd dat dit wel lukte! 

@123XYZ Anders gewoon afwachten tot de prox forummedewerkers maandag hier langskomen om te zien hoe ze je hiermeeverder kunnen helpen.

Reageer