Beantwoord

Activering iMessage met abonnement smart 15+ Full controll

  • 2 August 2016
  • 6 reacties
  • 1787 Bekeken

2 verschillende iPhones gestart met het nieuwe abonnement smart15+ Full control. De activering iMessage en Facetime wil niet lukken. Startende berichten kan ik niet verzenden met mijn telefoonnummer, enkel met mijn emailadres kan ik de berichten starten.
Heeft dit iets te maken met het 0,00€ saldo dat je bij dit soort abonnementen hebt? Ik krijg melding dat er kosten kunnen aangerekend worden voor de activering, maar de activering mislukt telkens.
icon

Beste antwoord door Geert123 17 August 2016, 21:19

Bekijk origineel

6 reacties

Probleem is opgelost. iMessage en Facetime konden worden geactiveerd. En nu hebben we de keuze om startende berichten te verzenden met het emailadres of gsm nr. De boosdoener is full controll abonnement van Proximus dat niet toelaat sms te verzenden naar amerikaanse diensten (is nodig voor activatie). Ik heb paar euro's opgeladen via herlaadfunctie, Facetime en Berichten uit/aan gezet, en de activering lukte meteen. (en 0,50€ belwaarde eraf voor het activerings smsje naar Amerika)
Probleem is opgelost. iMessage en Facetime konden worden geactiveerd. En nu hebben we de keuze om startende berichten te verzenden met het emailadres of gsm nr. De boosdoener is full controll abonnement van Proximus dat niet toelaat sms te verzenden naar amerikaanse diensten (is nodig voor activatie). Ik heb paar euro's opgeladen via herlaadfunctie, Facetime en Berichten uit/aan gezet, en de activering lukte meteen. (en 0,50€ belwaarde eraf voor het activerings smsje naar Amerika)

Dag Geert, helaas lijkt dit voor mij niet te lukken. Het is alsof mijn abonnement het niet toe staat op dergerlijke sms'en te ontvangen. Heb jij nog enig idee? Ondertussen ben ik al €5 kwijt voor het aantal pogingen! ?
Ik vind dit niet kunnen dat je je kaart moet bijladen om iMessage te activeren op je nummer? Crazy, wat is die 15 euro dan elke maand die bijgeladen wordt? Had daar maanden geleden al eens voor gebeld, toen zeiden ze dat de schuld bij Apple lag. LOL ... ?
Ik vind dit niet kunnen dat je je kaart moet bijladen om iMessage te activeren op je nummer? Crazy, wat is die 15 euro dan elke maand die bijgeladen wordt? Had daar maanden geleden al eens voor gebeld, toen zeiden ze dat de schuld bij Apple lag. LOL ... ?

Goh, uiteindelijk betaal je die €15 voor het aantal sms'en, data en bellen. Wil je meer doen buitenuit deze bundel, dien je te herladen. Ik heb er men twijfels ook bij maar ergens zit er'n logica in. Bij Mobile Vikings bv is dit niet en kan je de activering gratis doen. Voor mij is het ook duidelijk wat ik terug ga doen nadat men abonnement ten einde loopt.

Ik heb geleerd om nooit van iets weg te gaan wat goed is.
Ik heb exact hetzelfde probleem 😞 nu al voor 10€ krediet erbij gezet maar nogsteeds blijft hij hangen op activatie... maar ben na x tijd wel telkens 0,5€ kwijt...

Iemand een tip hoe ik het geregeld krijg? Alles uitzetten en force restart werkt niet 😞
Dag Jonas

Allerminst fijn hé. Het was een godgeklaagde periode voor me, nu helaas ook voor jou. :(

Het is me uiteindelijk gelukt nadat ik persoonlijk contact heb gehad met iemand van Proximus. Dit is me pas gelukt na klacht in te dienen via Test Aankoop. Deze persoon heeft me met alles goed geholpen. Ik was ten einde raad na 20 dagen onbereikbaar te zijn, vandaar dat ik besloot een klacht in te dienen via Test Aankoop.

Het probleem zat hem in het gekozen pakket (Full Control). Dit pakket beperkt de mogelijkheden, als ook de activatie van iMessage. Men heeft deze opgeheven en toen was dit mogelijk om te activeren.

Ik hoop voor jou dat je iemand krijgt toegewezen die jou kan verder helpen. Via de klantendienst noch Proximus shop heeft men mij kunnen/willen helpen.

Geduld is een mooie deugd bij Proximus.

Groeten,

Reageer