Beantwoord

Abonnement opzeggen met behoud van GSM nummer

  • 8 July 2019
  • 2 reacties
  • 1797 Bekeken

Ik wil overschakelen naar een andere provider. Om daarbij mijn nummer te behouden heb ik zogezegd een klantennummer nodig van Proximus. Er is mij verteld dat dit initieel niet mogelijk was omdat ik op een privé abonnement zat van mijn vorig werk. Op aanraden van Proximus heb ik dat abonnement laten stopzetten, zodat ik op een eigen Pay&GO+ herlaadkaart terecht zou komen en zo hopelijk een klantennummer zou krijgen. Nu ben ik op zo'n Pay&GO+ overgeschakeld, maar heb ik nog steeds geen klantennummer. De Proximus website zegt dat mijn nummer geen geldig Pay&GO nummer is, waardoor ik me niet kan identificeren. Ik kan dus ook niet meer SMSen, bellen, of gebeld worden. Mijn kaart herladen lukt ook niet.

De talloze andere mensen die dit probleem hebben worden op dit forum aangeraden om naar een Proximus kantoor te gaan en hun daar te identificeren. Na alle problemen heb ik er echter geen vertrouwen in dat ik op een kantoor wel geholpen kan worden. De rit van 20 minuten heb ik er dus niet voor over, want zelfs al geraak ik geïdentificeerd op dat kantoor ben ik er vrij zeker van dat ik nog steeds geen klantennummer zal hebben en geen stap verder zal staan.

Ik wil gewoon mijn GSM nummer behouden als ik overstap naar een andere provider. Dat is alles. Een klantennummer of een geactiveerde simkaart kan mij daarbij niet veel schelen.
Is dit mogelijk of niet?
icon

Beste antwoord door M_016 9 July 2019, 16:59

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
1)
Mits toestemming van uw werkgever kunt u uw nummer - dat op naam van het bedrijf gefactureerd werd -overnemen (een door beide partijen te ondertekenen document)
Indien het nr op uw naam stond en er enkel een werkgeversbijdrage was is een dergelijke toestemming uiteraard niet vereist
2)
Eens het nummer op uw naam staat in het klantenbestand kunt u het overdragen naar een andere operator (mits naleving van de eventueel van toepassing zijnde contractuele verplichtingen)
Een Pay&Go heeft geen klantnr maar moet wel actief zijn vooraleer het kan overgedragen worden (t.t.z. u moet als "eigenaar/gebruiker" geïdentificeerd zijn (bv. via website en e-id)
3)
Indien u nr geen geldig Pay&Go nr is (en u kunt zich niet identificeren) is er één en ander niet in orde m.b.t. de overname van het nr van werkgever naar u, Proximus medewerkers op dit publieke forum of in een Proximus center moeten dit desgevallend kunnen uitvissen (vermits u reeds uitdrukkelijk stelt dat u het nr wenst over te dragen naar een andere operator laat ik veiligheidshalve in het midden in hoeverre u "grote belangstelling" zult krijgen, u had dit mijns inziens best voorlopig voor uzelf gehouden)
4)
Een overdracht van een actief nummer X van een operator Y (donor) naar een operator Z (receptor) dient bij de operator Z te worden ingediend
Reputatie 7
Badge +3
Dag JongensToch,
Ik zie dat jouw prepaid nummer inmiddels werd geïdentificeerd.
De uitleg van M_016 is correct. Je hebt geen klantennummer als prepaid-klant. Om over te schakelen naar een andere operator, heb je enkel je gsm-nummer en simkaartnummer nodig.
Groetjes,
Antonella

Reageer