Beantwoord

Abbonement aangesmeerd zonder dat ik toestemming heb gegeven

  • 15 December 2019
  • 4 reacties
  • 732 Bekeken

Badge

Vandaag kreeg ik een SMS van proximus dat ik over mijn bundel zat. Ik checkte dit, maar zowel data als voice was nog binnen de bundel. Maar toen ik wat verder ging gaan kijken was het abonnement van 4,99€. Ik kon dit niet geloven want ik heb niks aangaan, en het ging over een footbal abbo.

Maar toen ik mijn sms nakeek zag ik volgende: 

Op de eerste SMS ben ik niet op ingegaan. Ten 1st het is in het frans en ten 2de het interesseerde me niet, want ik heb in pack waar footbal in zit.

Het kan toch niet zijn dat bedrijven je een gratis SMS sturen en dat jij dan na het direct zou moeten stop zetten. Proximus kan dit nagaan dat ik geen enkel contact met hen heb gezocht.

Ik hoop van proximus dat ik hier zovlug mogelijk een antwoord op krijg.

icon

Beste antwoord door Martin 15 December 2019, 19:01

Bekijk origineel

4 reacties

Louter ter bijkomende info: uitleg die hier al in het verleden gepost geweest is:

Een mogelijke oorzaak kan in een  app liggen, die toegang heeft tot berichten = SMS’sen versturen
en je zo kan inschrijven op andere diensten zoals Livefootball , met als enige bedoeling van de maker van die app
inkomsten te generen voor elke “nieuwe klant “ die ingeschreven wordt op Livefootball.
Soms kan het gewoon door in een gratis app te klikken op een reclamebanner en
je zo ongewild ingeschreven werd op andere diensten.
Het is altijd aangewezen om enkel apps te installeren van de officiële app stores:
Google Play Store of de App Store van Apple.
Je kan altijd je apps controleren of er geen kwaadaardige app zit die ongewild inschrijft op betalende diensten
met Malwarebytes: https://www.malwarebytes.com/ios/ of
voor Android: https://www.malwarebytes.com/android/ 

Het is niet noodzakelijk dat Livefootball er zelf voor verantwoordelijk is.
 

Ter info: kijk hier al eens of je deze terug vindt onder diensten voor derden of je kunt terugvinden hoe je hen kan aanspreken om dit stop te zetten.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_3rd_bill/particulieren/support/myproximus-en-facturen/factuur-en-betalingen/klacht-over-uw-factuur/betaalnummers-betaalsms-en-diensten-door-derden.html

dus in dit geval best contact opnemen met hen om  dit stop te zetten/geld recupereren.

Reputatie 7
Badge +3

Ik zie net hetzelfde bij mij En weet ook van niks. Hoe kan je dit stopzetten? 


Het bedrijf dat achter deze aanrekeningen zit is PM Connect LTD. Je kan hun contacteren via 0800 20 567 en help.be@pmconnect.co.uk. Groetjes, Antonella

Ik zie net hetzelfde bij mij En weet ook van niks. Hoe kan je dit stopzetten? 

Reageer