Beantwoord

Aankoop smartphone

  • 28 August 2018
  • 10 reacties
  • 735 Bekeken

Reputatie 1
  • Rising star
  • 23 reacties
Geachten,
Ik ben nu in het bezit van een (gewone) GSM Nokia, uitgerust met een Proximus Sim-kaart "Pay en Go".

Kan ik deze Simkaart gebruiken in een eventuele nieuwe smartphone, of dien ik nog bijkomende abonnementen aan te schaffen ?
Ik ben een leek in deze materie.
Graag een seintje a.u.b.

Gegroet.
Roland.
icon

Beste antwoord door Martin 28 August 2018, 19:21

Bekijk origineel

10 reacties

Die kun je perfect gebruiken in je nieuwe smartphone.
Indien het formaat van je huidige simkaart niet past in je nieuwe simkaart kun je naar een proximus winkel gaan om die gratis te laten vervangen voor een ander formaat met behoud van je huidig telefoonnummer, als je data staan hebt op je simkaart bv telefoonnummers … en je wilt die laten kopieren naar de nieuwe dan kunnen ze wel iets aanrekenen hiervoor bv 5 €
Reputatie 7
Badge +4
& ter info:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_sim_types/particulieren/support/mobiele-telefonie/gsm-en-sim-kaart/sim-kaart-pin-code-en-puk-code/een-simkaart-kiezen-of-omruilen.html

Een Nokia gsm zoals onderstaande 216 gebruikt standaard = mini formaat sim
https://www.proximus.be/nl/id_cr_nokia-216-black/particulieren/producten/toestellen/winkel/nokia-216-black.html

Smartphones zoals Nokia 8 gebruiken nano formaat sim
https://www.proximus.be/nl/id_cr_nokia-8-steel/particulieren/producten/toestellen/winkel/cr-nokia-8-steel.html

Px sim-kaarten zijn reeds meerdere jaren "multiformaat" (zie 1e link), misschien is het dus zelfs mogelijk - als uw kaartje niet te oud is - het gepaste formaat ervan nog uit te drukken

P.S.
Met Pay&Go betaalt u 0.5 euro/MB (als u iets wil zoeken op het internet bv.) wat toch wel eerder vrij veel is, dus zeker uw verbruik in het oog houden (#121# & MyProximus) en desgevallend indien nodig bv. overschakelen naar een abo zoals bv. Mobilus S Full Control
Reputatie 7
Badge +4
Beste, je kan je simkaart met Pay&Go tarief ook gebruiken in smartphones. Mogelijk dien je wel het formaat aan te passen. Hiervoor kan je terecht in een proximus winkel. Groetjes Freya
a) het vervangen van je simkaart is gratis, maar het kost nu al al 10 € om je gegevens over te zetten van de ene naar de andere GSM/smartphone in een Proximus center, geen 5€.
b) zoals M_016 zegt, het gaat je een fortuin/enorm veel van je krediet kosten als je met je Pay and Go durft te surfen, zonder al te veel te weten over het beperken van je dataverbruik op een smartphone, dus uitkijken en je goed informeren over dataverbruik!!!
- Als je met je nieuwe smartphone ook wil surfen: kies dan toch beter een nieuwe formule: Mobilus full Control/Mobilus
- Als je er niet mee surft: schakel dan zeker alles wat dataverbruik is uit, tenzij via wifi.
Het is toch iets ingewikkelder met een smartphone, dan het veranderen van sim-kaart formaat, daar zijn hier op het forum genoeg (dure) bewijzen van.
Als bijkomende info en mss als tip: Ik zou zeker niet durven betwisten dat die 10€ niet het officieel bedrag is, maar soit, ik heb onlangs twee P&G simkaarten moeten vervangen (naar kleiner formaat) met overzetten van gegevens en de ene vroeg 5€ en in de andere 0€,
Dus blijkbaar wordt toch van deze regel soms afgeweken ☺️
P&G surfen heb ik al gebruikt en was voor 10 GB 15€ /mnd. (als het moest ook veranderd zijn mag je het ook laten weten, want te oud om bij te leren zijn we nooit hé 😉
Tja, voor jou zal het altijd wel goedkoper zijn.🤣 Daarbij wat is onlangs voor jou? Hier 14 dagen geleden in Antwerpen, tenzij die stad weer een uitzondering is??? Maar ach, het komt Proximus goed uit wat je zegt.
Blijft: een smartphone met surfen gebruiken met Pay and Go: risky business, tenzij je dus nog eens extra plus gaat betalen (als dat kan) om te surfen. Pfff.
En dan betalen we hier in België al +- 20 x meer dan elders in Europa per Gb mobiel surfen.
Tja, voor jou zal het altijd wel goedkoper zijn zeker?
Zeer zeker niet ben onlangs nog in de luren gelegd geweest door prox dus de ene keer geluk en de andere keer wat minder zeker ☺️
Heeft niks te maken dat het in Antwerpen een uitzondering is, het heeft trouwens op het forum reeds gepost geweest dat ze mogen 10€ rekenen, of dat het goed moet uitkomen voor Proximus het is gewoon wat ik verleden week heb betaald en waarom de ene 5€ gerekend heeft en de ander winkel 0€ dat maakt tenslotte niet veel uit, hadden ze 10 € gerekend dan had ik het ook moeten betalen.
Mss staat het gewoon ergens op de Proximus site, nog niet echt achter gezocht....
En het was dus wel 1GB=10€ voor 1mnd, daarmee komt het nu wat slechter uit voor Proximus ☺️
Reputatie 1
Bericht aan allen die deelname aan deze topic.


Aan allen mijn oprechte dank voor de geleverde info.
Het heeft me geholpen.

Gegroet.
Roland.
Heel graag gedaan Roland en blij te horen dat je hiermee toch wat geholpen geweest bent.
groeten, Martin.

Reageer