Vraag

aankoop nieuw smartphone + abo

  • 25 January 2020
  • 14 reacties
  • 818 Bekeken

Beste,

 

Mijn proximusgsmnummer  heb momenteel een gsm-abonnement met smartphone met restwaarde ongeveer 48 eur.

 

Ik wilde een nieuwe smartphone kopen met abbo en na de identificatie (punt 1) wordt bij punt 2 configuratie gevraagd of ik mijn gsmnummer wilde behouden, natuurlijk wil ik mijn nummer van proximus behouden, maar als je ‘ja’ proximusnr aanduid en ingeeft wordt er gemeld dat dit niet kan… de enigste mogelijkheid is om verder te gaan door een nieuw nummer te vragen maar waarom zou ik een nieuw nummer vragen als ik al jaren via proximus met bovenstand nummer verder kan en ik een bestelling bij proximus bezig bent?

 

mvg

 

Frank De Schryver   


14 reacties

.

Tip: best geen privé gegevens op een openbaar forum zetten.

maar als er om gevraagd wordt door een proximus medewerker dan vul je die best in je forumprofiel.

De mensen van Proximus zelf kunnen je zeker maandag verder helpen als ze hier terug op het forum langkomen.

bijkomende info:

Forum Profiel
Rechtsboven klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers
> gegevens die door proximus gevraagd worden kun je dan aanvullen in die vakken
> Sla wijzigingen op.

Reputatie 6
Badge +3

De combo van een smartphone tegen een lagere prijs en abonnement is enkel maar van toepassing bij een nieuw abonnement dus met een nieuw GSM nummer. Dat is ook de reden waarom er gevraagd werd een ander nummer in te geven. De bedoeling is om een nieuwe klanten te lokken voor een gecombineerde deal.

klopt, maar ik heb een abo van 15,99 eur en zal een abo van 15,99 eur betalen + 5 eur, dat is toch meer dan ervoor

heb geprobeerd met een duuder abo en nog geeft hij de foutmelding

wacht gewoon de officiële reactie af van een proximus medewerker als ze hier de draad opnemen morgen.

Reputatie 6
Badge +3

Het moet gaan over een ander abonnement voor een nieuw GSM-nummer. In jouw geval gaat het enkel maar over een ander abonnement maar hetzelfde nummer, vandaar de foutmelding.

dat zal inderdaad wel de reden zijn maar ze zullen TS morgen wel verder helpen/informeren wat mogelijk/niet mogelijk.

Reputatie 7
Badge +3

@frankds 

Beste,

je kan geen nieuwe Promo aanvragen op hetzelfde nummer waar nu nog een promo op loopt.

Dan zullen we eerst het lopende toestel met optie moeten opzeggen en als er dan enkel een gsm nr actief is, kan je op dat gsm nummer een nieuwe promo bestellen.

Graag je feedback ?

groeten

Tina

 

Tina,… Wat ik vraag is geen nieuwe promo, het is enkel een packet abo + nieuwe smartphone. Maar soit, ik dacht dat bij dergelijke bestelling het lopende contract onder de loep werd gehouden en dat nog openstaande restsaldo’s onmiddellijk werden verrekend en moesten betaald worden bovenop de eenmalige kost van de aankoop van de nieuwe smartphone…. maar wat je mij vertelt is dat eerst het restsaldo moet worden betaald en dan in een 2de transactie de nieuwe smartphone kan besteld worden…. Het spijtige probleem dat je dan krijgt is dat je op een welbepaald moment 3 situaties krijgt die waarschijnlijk allen een apart factuur maken 1/ situatie abo + smartphone vandaag 2/ situatie abo zonder smartphone (na betaling restsaldo 3/ situatie abo + nieuwe smartphone. Hopelijk geeft dan niet veel papierwerk en veel telefoongesprekken om dat allemaal in orde te krijgen, want het lijkt mij nog steeds eenvoudiger om deze 2 transacties samen te nemen en 1 groot bedrag te betalen zodat je meteen van situatie 1 naar situatie 3 kan overstappen want situatie 2 wil ik niet en is dus volledig overbodig

 

groeten

 

Frank

Reputatie 7
Badge +3

@frankds Het zal effectief in stappen moeten gebeuren volgens de 3 situaties dat je beschrijft. Het is niet mogelijk om alles in 1 beweging te doen. Ik heb je aanvraag tot opzeg van het lopend contract teruggevonden en ben ermee aan de slag gegaan. Je krijgt hiervan nog een aparte bevestiging per e-mail waarin je ook de restwaarde zal terugvinden. Deze zal worden aangerekend op de eerstvolgende factuur. Groetjes, Antonella

Hey, hierbij mijn verhaal, dat nog niet ten einde is en zoals gevreesd hierboven werkelijkheid wordt.

 

Op zaterdag 01 feb kon ik uiteindelijk mijn smartphone bestellen met abonnement. Ik gaf een werkadres in waar ze de smartphone konden leveren (ps: de smartphone is betaald bij bestelling). Ze leveren via Dynalogic. Maandag stonden ze voor de deur om 21.00u en de dag erna zouden ze wederom leveren. Vol enthousiasme stonden we te wachten dinsdag want de levering zou plaatsvinden om 14.30u volgens de traceersysteem… om 17.00 nog niets… plots een mail van dynalogic dat het adres onherkenbaar is … ongelofelijk (en zelfs nooit een telefoontje). De dag ervoor alles duidelijk, de dag erna een persoon die dus niet kan lezen… eindresultaat, nog steeds geen smartphone. Ondertussen wordt ik belegerd door mails van proximus…. eentje meld dat er een levering gaat gebeuren op een ander adres, eentje meld dat ik mijn aankoop moet voltooien en zegt op het einde dat ik nog een keer moet betalen, maar de beste mail is plotseling de melding dat wij de smartphone hebben geweigerd (rare gozers) en dat er een annullatie gebeurd van ons contract...ondertussen 2 keer gebeld naar klantendienst zonder enige vooruitgang…. Er was zelfs iemand die beweerde dat het adres niet bestond terwijl er meer dan 1000 mensen al jaren werken. De klantendienst kan wel wat beter… maar het eindresultaat momenteel is wel...1/ ik heb betaald voor een Iphone en ik weet niet waar hij is en wanneer hij misschien wordt geleverd. 2/ mijn duurder abonnement is al geactiveerd terwijl ik nog geen smartphone heb 3/ wij zijn serieus geïnerveerd  en zijn zo teleurgesteld en begrijpen niet waarom proximus zo hun klanten behandeld…. Als er iemand is die mij kan vertellen hoe ik mijn betaalde smartphone kan krijgen hoor ik het graag… Antonella, Tina als er iemand kan helpen graag 

Reputatie 7
Badge +3

@frankds Alvast mijn excuses voor het ongemak. Ik heb dit in behandeling genomen via dossier 44497033. Er werd een nieuwe bestelling ingeleid. De reeds uitgevoerde betaling werd hieraan gekoppeld. Je krijgt vandaag nog een mail ter bevestiging en de uitnodiging om de bestelling verder af te ronden. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@frankds Ik zie dat de zending in ontvangst werd genomen. Alles is in orde gekomen en ik ga hierbij dossier 44497033 kunnen afsluiten. Groetjes, Antonella

Reageer