Beantwoord

Aanhoudende problemen met bellen, SMS'en sturen en mobiel internet sinds nieuw abonnement

  • 25 november 2019
  • 18 reacties
  • 219 Bekeken

Reputatie 3
Badge
  • Apprentice
  • 7 reacties

Het is een heuse hap, maar ik zal zo gedetailleerd mogelijk proberen uit te leggen hoe ik in deze situatie ben beland.

Ik had tot voor kort een Proximus abonnement via een groepsaankoop van mijn werkgever. Ik liet mijn oog echter vallen op een huidige actie van Proximus voor particulieren voor een abo + toestel.

Donderdag laatstleden (21/11) ging ik hiervoor naar mijn lokale krefelwinkel (gezien ik nog een cadeaubon had bij hen) waar ze me meedeelden dat ze mijn telefoonnummer niet konden overnemen gezien mijn nummer bij mijn werkgever zit. Ze raadden me aan naar de lokale Proximusboetiek te gaan, wat ik hierna deed. Daar vertelden ze me dat ik mijn werkgever moest vragen om mijn nummer over te zetten naar een prepaidkaart omdat ze dan wel mijn kaart naar een particulier abo kunnen overzetten. Dezelfde dag contact opgenomen met mijn werkgever. De aanvraag om omschakeling naar prepaid werd doorgegeven naar Proximus en ze deelden me mee dat ik mij moest identificeren met mijn prepaid kaart gezien dit sinds enkele jaren wettelijk verplicht is. Tot dit gebeurt is, zou mijn kaart geblokkeerd zijn. De overzetting zou in de nacht van 21/11 op 22/11 doorgevoerd worden.

Vrijdag (22/11) krijg ik inderdaad ‘s ochtends een bericht van Proximus dat ik nu een prepaid kaart heb en me dien te identificeren. Ik kan inderdaad niet meer bellen, surfen of sms sturen. Rond 8u ‘s ochtends identificeer ik mezelf op de website van Proximus door 1 euro op te laden via bancontact en krijg meteen een e-mail dat mijn identificatie gelukt is. In de namiddag, rond 16u ga ik opnieuw naar de Krefel, maar daar vinden ze mij nog steeds niet terug in het systeem. Ik bel mijn eigen gsm-nummer op en krijg te horen dat mijn sim-kaart geblokkeerd is omdat ik deze niet tijdig geïdentificeerd heb. Ik ga terug naar de lokale Proximus-boetiek waar ze me meedelen dat ik weldegelijk geïdentificeerd ben en ze identificeren me daar nog eens opnieuw aan de hand van mijn identiteitskaart. Ze raden me aan minstens nog tot daags nadien te wachten, gezien meeste wijzigingen ‘s nachts doorgevoerd worden.

Zaterdag (23/11) ochtend bel ik nog eens mezelf op en krijg dezelfde boodschap maar beslis om toch nog eens naar de Krefel te gaan. Nu vinden ze wel mijn gegevens terug en kunnen ze mij het abonnement met toestel aanbieden. Ik sluit het contract af en ze delen me mee dat het wel een uur of twee kan duren vooraleer het abonnement doorgevoerd wordt. In de late namiddag probeer ik nogmaals mezelf op te bellen, maar krijg te horen dat mijn nummer “verstoord” is. Ik kan nog steeds niet bellen, gebeld worden, sturen of versturen, noch internetten. Ik bel naar de Proximus support waar ze na bovenstaande lange uitleg me meedelen dat alles in orde is volgens hun systeem en momenteel nog niet kan sturen of bellen, maar nu wel opgebeld of gestuurd kan worden. Na het gesprek met hen, laat ik iemand mij opbellen maar is mijn nummer nog steeds verstoord. Nogmaals teruggebeld naar Proximus support en na opnieuw mijn verhaal te doen wordt ik uiteindelijk afgescheept met de verzekering dat alles in orde is en  “meneer, techniek blijft techniek en heeft tijd nodig.” Ik laat het voor wat het is.

Zondag (24/11) sta ik op en zie tot mijn verbazing dat ik plots 3G heb (geen 4G, wat ik wel had op dezelfde locaties met abo bij mijn werkgever) en ikzelf kan bellen. Maar ik kan nog steeds geen sms sturen of ontvangen en mijn nummer is nog steeds “verstoord” als ik opgebeld wordt. 

Contact opgenomen via de Chat in de Proximus app (die eindelijk werkt gezien ik nu 3G heb) en daar vroegen ze me welke personen problemen hebben met mij op te bellen. Ik heb alle nummers die ik wist die me gebeld hadden meegegeven. Ze gingen het bekijken maar opnieuw is er nog niets veranderd.

We zijn ondertussen maandag en vind het ondertussen welletjes geworden. Ik had oorspronkelijk een abonnement bij Proximus en wou gewoon overschakelen naar een particulier abonnement. Het is toch niet meer van deze tijd dat zo’n schijnbare kleine verandering (zelfde nummer, zelfde sim) niet met “a touch on a button” omgezet kan worden? Ik heb eigenlijk ook bij geen enkel contact met de Support dienst (2 telefoontje en 1 chat) “geholpen” gevoeld of iets wijzer over wat ik mag verwachten. Hadden ze me vrijdag meegedeeld dat het een weekend zou duren vooraleer da aanpassingen doorgevoerd werden, had ik me hierbij neergelegd en kon ik mezelf erop voorzien. Nu kreeg ik altijd een antwoord van het zal morgen of binnen een paar uur opgelost zijn, maar we zijn bijna vier dagen verder en ik zit met een nieuw toestel die amper 3G ontvangt, waarmee ik niet opgebeld kan worden en geen sms kan sturen of ontvangen. 

Mijn excuses voor deze wall of text en dat het misschien wat klagerig overkomt, maar ik voel toch een zekere vorm van agitatie.Bedankt aan diegene die mijn verhaal gelezen heeft en mij verder kan helpen.

EDIT: Vergeten te vermelden dat ik mijn toestel waarschijnlijk al 20 keer heropgestart heb, de online handleiding om mijn toestel te configureren voor internet volledig juist heb ingesteld, mijn simkaart niet ouder dan 4 jaar is en begint met 2100 (dus recentste soort) en niet vuil of beschadigd is. 

icon

Beste antwoord door WenzelR 26 november 2019, 09:19

Ik heb nog enkele wijzigingen aangebracht. Kan je jouw toestel nog even heropstarten en het nog eens controleren?

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het is een heuse hap, maar ik zal zo gedetailleerd mogelijk proberen uit te leggen hoe ik in deze situatie ben beland.

Ik had tot voor kort een Proximus abonnement via een groepsaankoop van mijn werkgever. Ik liet mijn oog echter vallen op een huidige actie van Proximus voor particulieren voor een abo + toestel.

Donderdag laatstleden (21/11) ging ik hiervoor naar mijn lokale krefelwinkel (gezien ik nog een cadeaubon had bij hen) waar ze me meedeelden dat ze mijn telefoonnummer niet konden overnemen gezien mijn nummer bij mijn werkgever zit. Ze raadden me aan naar de lokale Proximusboetiek te gaan, wat ik hierna deed. Daar vertelden ze me dat ik mijn werkgever moest vragen om mijn nummer over te zetten naar een prepaidkaart omdat ze dan wel mijn kaart naar een particulier abo kunnen overzetten. Dezelfde dag contact opgenomen met mijn werkgever. De aanvraag om omschakeling naar prepaid werd doorgegeven naar Proximus en ze deelden me mee dat ik mij moest identificeren met mijn prepaid kaart gezien dit sinds enkele jaren wettelijk verplicht is. Tot dit gebeurt is, zou mijn kaart geblokkeerd zijn. De overzetting zou in de nacht van 21/11 op 22/11 doorgevoerd worden.

Vrijdag (22/11) krijg ik inderdaad ‘s ochtends een bericht van Proximus dat ik nu een prepaid kaart heb en me dien te identificeren. Ik kan inderdaad niet meer bellen, surfen of sms sturen. Rond 8u ‘s ochtends identificeer ik mezelf op de website van Proximus door 1 euro op te laden via bancontact en krijg meteen een e-mail dat mijn identificatie gelukt is. In de namiddag, rond 16u ga ik opnieuw naar de Krefel, maar daar vinden ze mij nog steeds niet terug in het systeem. Ik bel mijn eigen gsm-nummer op en krijg te horen dat mijn sim-kaart geblokkeerd is omdat ik deze niet tijdig geïdentificeerd heb. Ik ga terug naar de lokale Proximus-boetiek waar ze me meedelen dat ik weldegelijk geïdentificeerd ben en ze identificeren me daar nog eens opnieuw aan de hand van mijn identiteitskaart. Ze raden me aan minstens nog tot daags nadien te wachten, gezien meeste wijzigingen ‘s nachts doorgevoerd worden.

Zaterdag (23/11) ochtend bel ik nog eens mezelf op en krijg dezelfde boodschap maar beslis om toch nog eens naar de Krefel te gaan. Nu vinden ze wel mijn gegevens terug en kunnen ze mij het abonnement met toestel aanbieden. Ik sluit het contract af en ze delen me mee dat het wel een uur of twee kan duren vooraleer het abonnement doorgevoerd wordt. In de late namiddag probeer ik nogmaals mezelf op te bellen, maar krijg te horen dat mijn nummer “verstoord” is. Ik kan nog steeds niet bellen, gebeld worden, sturen of versturen, noch internetten. Ik bel naar de Proximus support waar ze na bovenstaande lange uitleg me meedelen dat alles in orde is volgens hun systeem en momenteel nog niet kan sturen of bellen, maar nu wel opgebeld of gestuurd kan worden. Na het gesprek met hen, laat ik iemand mij opbellen maar is mijn nummer nog steeds verstoord. Nogmaals teruggebeld naar Proximus support en na opnieuw mijn verhaal te doen wordt ik uiteindelijk afgescheept met de verzekering dat alles in orde is en  “meneer, techniek blijft techniek en heeft tijd nodig.” Ik laat het voor wat het is.

Zondag (24/11) sta ik op en zie tot mijn verbazing dat ik plots 3G heb (geen 4G, wat ik wel had op dezelfde locaties met abo bij mijn werkgever) en ikzelf kan bellen. Maar ik kan nog steeds geen sms sturen of ontvangen en mijn nummer is nog steeds “verstoord” als ik opgebeld wordt. 

Contact opgenomen via de Chat in de Proximus app (die eindelijk werkt gezien ik nu 3G heb) en daar vroegen ze me welke personen problemen hebben met mij op te bellen. Ik heb alle nummers die ik wist die me gebeld hadden meegegeven. Ze gingen het bekijken maar opnieuw is er nog niets veranderd.

We zijn ondertussen maandag en vind het ondertussen welletjes geworden. Ik had oorspronkelijk een abonnement bij Proximus en wou gewoon overschakelen naar een particulier abonnement. Het is toch niet meer van deze tijd dat zo’n schijnbare kleine verandering (zelfde nummer, zelfde sim) niet met “a touch on a button” omgezet kan worden? Ik heb eigenlijk ook bij geen enkel contact met de Support dienst (2 telefoontje en 1 chat) “geholpen” gevoeld of iets wijzer over wat ik mag verwachten. Hadden ze me vrijdag meegedeeld dat het een weekend zou duren vooraleer da aanpassingen doorgevoerd werden, had ik me hierbij neergelegd en kon ik mezelf erop voorzien. Nu kreeg ik altijd een antwoord van het zal morgen of binnen een paar uur opgelost zijn, maar we zijn bijna vier dagen verder en ik zit met een nieuw toestel die amper 3G ontvangt, waarmee ik niet opgebeld kan worden en geen sms kan sturen of ontvangen. 

Mijn excuses voor deze wall of text en dat het misschien wat klagerig overkomt, maar ik voel toch een zekere vorm van agitatie.Bedankt aan diegene die mijn verhaal gelezen heeft en mij verder kan helpen.

EDIT: Vergeten te vermelden dat ik mijn toestel waarschijnlijk al 20 keer heropgestart heb, de online handleiding om mijn toestel te configureren voor internet volledig juist heb ingesteld, mijn simkaart niet ouder dan 4 jaar is en begint met 2100 (dus recentste soort) en niet vuil of beschadigd is. 


hi, onze excuses voor het ongemak en late oplossing
ik heb even een aantal zaken voor je getest en aangepast
kan je nog even proberen of je kan sms’en of bellen ?
je zal wel even je toestel moeten herstarten hiervoor vrees ik

mvg

Reputatie 3
Badge

Bedankt voor je antwoord. Ik kan inderdaad terug bellen en sms’n maar blijf nog steeds overal steken op 3G terwijl 4G ingeschakeld is en ik vroeger zo goed als overal 4G had. Zou jij dit ook nog eens kunnen nakijken?

Reputatie 7
Badge +4

kan je het toestel nog even rebooten en de 4g testen ?

Reputatie 3
Badge

Zonet gereset, maar blijft 3G. Voor 3G is het ook opmerkelijk traag. Een YouTube video bekijken lukt zelfs niet, iedere 3 seconden stopt het beeld 3 seconden om bij te laden. 

Reputatie 7
Badge +3

Ter info:

Proximus gebruikt de LTE 4G banden: 800 /1800/2600 maar niet noodzakelijk alle 3 op elke locatie Ondersteunt uw oude en/of nieuwe toestel LTE 4G 800 MHz (verste draagwijdte)?

Antenne locaties Vlaanderen:

https://www.lne.be/kaart-zendantennes

 

 

Er voor was er wel 4G

Maar als je de nieuwe kaart in het zelfde toestel van vroeger of in een ader toestel steekt dan zou het toch moeten in orde zijn en dan weet je direct dat je het al dan niet in het nieuw toestel moet zoeken.

Reputatie 3
Badge

Ik heb een iPhone 11 en kom van een iPhone 7. Ik veronderstel dat de 11 wel alles ondersteunt. Op mijn iPhone 7 had ik overal in mijn stad 4G, nu slechts 3G en aan erbarmelijke snelheid. Deze middag contact had via de support chat, moest om 16:30 mijn toestel eens heropstarten omdat ze iets aan het 4G profiel hebben gewijzigd, maar nog steeds niets veranderd...

Reputatie 7
Badge +4

Sid, als je test in je iPhone 7, is je snelheid dan wel goed?

Reputatie 3
Badge

Net nog eens geprobeerd, ook op mijn oud toestel heb ik slechts 3G.

met je oude sim en oud toestel had je dan geen probleem toch ?

alleen nog ter info: maar met iPhone zijn er nog wel meldingen van 4G problemen

https://www.google.com/search?q=iphone+4G+problemen

mss eens de netwerkinstellingen even herstellen:

https://www.appletips.nl/ios-mobiele-netwerk-herstellen/

Reputatie 3
Badge

Net mijn partners sim in de iphone 11 gestoken en dan heb ik wel 4G op goeie snelheid. Het probleem is dus duidelijk de sim.

dit was inderdaad de beste methode om het te kunnen uitvissen 👍

En zijn het ook de zelde iOS versies die op  beide ipnone 11’s staan, want het is de eerste keer niet dat iPhone problemen heeft met 4g bij iOs updates.

Reputatie 3
Badge

Ja betreft op beiden iOS13.2.3 

Je partners sim is toch ook ene van Proximus, dan moet het inderdaad blijkbaar iets met de SIM te maken hebben je nieuwe sim in je partners iphone11 moet dan ook slecht resultaat geven trouwens..

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb nog enkele wijzigingen aangebracht. Kan je jouw toestel nog even heropstarten en het nog eens controleren?

Reputatie 3
Badge

Nu staat de 4G erop, bedankt! Alles werkt naar behoren nu!

@WenzelR is dat dan gewoon een instelling voor 4G dat jullie moeten veranderen die gekopeld is aan de simkaart?

Reputatie 7
Badge +3

@WenzelR is dat dan gewoon een instelling voor 4G dat jullie moeten veranderen die gekopeld is aan de simkaart?

Was inderdaad een instelling in de backend die nog met een halve voet in het P&G verhaal stond.

Reageer