Vraag

Aangekochte gsm met abonnement plots kapot

  • 21 January 2023
  • 4 reacties
  • 251 Bekeken

1 jaar en 2 maand geleden kocht ik een Iphone 13 mini aan met een abonnement. 2u geleden besloot deze om niets meer te doen. Ik kan hem niet geforceerd opstarten, hij geeft ook geen kik aan mijn laptop.

Ga ik hiermee best naar de proximus winkel of meteen naar de apple store?

Bedankt!


4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@edcrs 

Beste

als je het toestel via een proximus shop hebt gekocht, ga je best met het aankoopbewijs naar daar.

Zij zullen kijken wat er moet gebeuren

hopelijk raakt het vlug opgelost.

Groeten

tina

Reputatie 3
Badge

Heb je dit al geprobeerd? 

  1. Druk kort op de volume-omhoogknop.

  2. Druk kort op de volume-omlaagknop.

  3. Houd de zijknop ingedrukt.

  4. Laat de zijknop los wanneer het Apple logo verschijnt.

Reputatie 7
Badge +4

Proximus medewerkers (moderatoren) zijn pas vanaf maandag terug aanwezig op dit publieke forum

Concreet kunt u mijns inziens tussen één van beide oplossingen kiezen

Deze aankoop valt immers nog onder de oude garantiewetgeving

Wet op de garantie | FOD Economie (fgov.be)

=

Om beroep te kunnen doen op de 2jarige garantie, dient u voor een gebrek dat optreedt meer dat 6 maand na aankoop moet in principe kunnen aantonen dat het reeds van in het begin aanwezig was (wat mijns inziens meestal quasi onmogelijk is)

 

→ Beroep doen op herstelling door Proximus (met eventuele kans op een gratis herstelling)?

 

@edcrs ter info: persoonlijk denk ik toch dat dit nog onder de 2 jaar garantie valt en dat je in dit geval beter naar PX shop gaat. Of je kunt ook het officieel antwoord afwachten van een PX forummedewerker als ze hier maandag terug langskomen op het forum. 

De iPhone geforceerd opnieuw opstarten - Apple Support (BE)

Indien je een omnium zou afgesloten hebben hier wat info → Smartphone Omnium: verzeker je smartphone | Proximus

NB: hiervoor best (indien nog niet gebeurd) zoveel mogelijk (privé) gegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent). De met "privé aangeduide tekstvelden kunnen enkel door Proximus medewerkers zelf gelezen worden. In het vak "Ticket (Privé)" kun je nog bijkomende informatie vermelden, (bv. specifieke/privé info m.b.t. uw vraag). Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

Reageer