Vraag

5G vs OnePlus 8Pro


Via een folder van Proximus lees ik dat 5G openstaat voor iedere mobiele Proximus klant tot juni 2022.

Ik heb een OnePlus 8Pro uit 2020 die 5G ondersteund en Mobilus M.

Het toestel is toen ook als 5G compatibel verkocht door Proximus.

Maar… tot dusver zie ik geen 5G icoon op mijn scherm terwijl ik midden in een 5G dekkingsgebied ben.

In de instellingen van het toestel staat 5G actief.

Moet er eerst nog iets geactiveerd worden bij Proximus zelf of moet er een nieuwe sim kaart aangevraagd worden?


36 reacties

De proximus forummedewerkers kunnen natrekken of 5G actief staat, daarom best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee direct verder kunnen van zodra ze hier de draad opnemen.  

NB: uw toestel staat tussen compatibele toestellen : smartphones | Proximus

Reputatie 7
Badge +3

@Manitou Als je een 5G-compatibel toestel hebt, hoef je niets te doen. Overal waar 5G beschikbaar is, zal je smartphone automatisch verbinding maken met het 5G-netwerk wanneer je mobiele data geactiveerd wordt. Zo zul je dan deze supersnelle verbinding kunen ervaren!

Groetjes,
Antonella

Nieuwsgierig om het 5G-netwerk te ontdekken? | Proximus

Heb je vragen over 5G? Vind je antwoorden hier! | Proximus

Eerste 5G-netwerk in België | Proximus

@Manitou Als je een 5G-compatibel toestel hebt, hoef je niets te doen. Overal waar 5G beschikbaar is, zal je smartphone automatisch verbinding maken met het 5G-netwerk wanneer je mobiele data geactiveerd wordt. Zo zul je dan deze supersnelle verbinding kunen ervaren!

Groetjes,
Antonella

Nieuwsgierig om het 5G-netwerk te ontdekken? | Proximus

Heb je vragen over 5G? Vind je antwoorden hier! | Proximus

Eerste 5G-netwerk in België | Proximus

bedankt voor de feedback.

Mijn OnePlus 8 Pro is een 5G compatibel toestel en ook in 2020 verkocht door Proximus.

Personen met een identiek toestel hebben 5G beschikbaar.

In de instellingen staat 5G geactiveerd bij netwerkinstellingen.

Voor zo ver ik weet is er niets anders dat moet ingesteld worden.

Doch geen 5G terwijl ik midden in een 5G zone zit (Bornem).

Kan het de simkaart zijn?

Help !! :-)

 

Ter info: Iemand die van Proximus zelf is komt hier niet langs op het forum tijdens het weekend wel i de helpdesk bereikbaar op het gratis nummer 0800 22 800.

Reputatie 7
Badge +3

@Manitou  Dag, bij nazicht van je profiel zien we dat dit voor 5G ontbreekt. Ik heb de achterliggende dienst gevraagd dit te activeren. Ik hou je op de hoogte. Groetjes Luc

@Manitou  Dag, bij nazicht van je profiel zien we dat dit voor 5G ontbreekt. Ik heb de achterliggende dienst gevraagd dit te activeren. Ik hou je op de hoogte. Groetjes Luc

Beste Luc,

Veel dank om dit op te nemen !!👍🏿

Reputatie 7
Badge +3

@Manitou  Dag, dit zou moeten werken. De nodige aanpassingen zijn doorgevoerd. Kan zijn dat je even moet herstarten. Fijne dag nog.

@Manitou  Dag, dit zou moeten werken. De nodige aanpassingen zijn doorgevoerd. Kan zijn dat je even moet herstarten. Fijne dag nog.

Beste Luc, inderdaad na het heropstarten nu een 5G symbool zichtbaar.

Heel 😀 en bedankt voor jouw moeite en tijd👍 !!!

Reputatie 7
Badge +3

@Manitou  Graag gedaan. :-)

Reputatie 7
Badge +3

@Luc.M  Dag Luc kan je dit voor mij ook eens nazien , voor het nummer eindigend op 99. Heb een  compatibel toestel (Xiaomi 11T Pro) en in de instellingen staat mobiele verbinding op 5G als voorkeurs netwerk. Doch  geen 5G terwijl ik in een zone ben waar 5G actief is . Bedankt 

 

Ook wil ik nog even melden , als men naar 080022800 belt met een mobiel nummer en optie 4 kiest voor technische dienst vervolgens terug optie 4  voor ondersteuning met je mobiel toestel krijg je even muziek en dan in het Engels een computerstem met de melding “We are sorry your call cannot be handled now try again later “  en wordt de verbinding verbroken .Dit is als sinds vrijdag . 

Reputatie 7
Badge +3

@Pat52 . ja het staat er niet tussen. ik laat het activeren. Ik laat je zo nieuws.

Reputatie 7
Badge +3

@Pat52  Dit is aangepast. Misschien even herstarten . Groetjes Luc

Reputatie 7
Badge +3

@Luc.M  Bedankt Luc het functioneert en geweldig snelle download  (heb even een speedtest gedaan zie screenshot). Groetjes Patrick

 

Uit nieuwsgierigheid, hoeveel haal je dan op 4G bvb?

Ik stel die vraag omdat ik van anderen lees, op een ander forum, dat zij beweren toch geen zo’n spectaculair grotere snelheden vaststellen t.o.v. 4G. 

NB: ik had ook verwacht  dat die ping veel lager ging zijn op 5G.

Reputatie 7
Badge +3

Uit nieuwsgierigheid, hoeveel haal je dan op 4G bvb?

Ik stel die vraag omdat ik van anderen lees, op een ander forum, dat zij beweren toch geen zo’n spectaculair grotere snelheden vaststellen t.o.v. 4G. 

NB: ik had ook verwacht  dat die ping veel lager ging zijn op 5G.

@Martin  Op 4G+ ( zie screenshot) haal ik hier maximum  80 Mbps aan download en 1.4 Mbps aan upload , voor mij een enorm verschil en verbetering met 5G verbinding. Ik zit wel aan de rand van het 5G dekkingsgebied van de 5G mast . Waarschijnlijk dichter bij de mast nog hogere snelheden en lagere ping

 

Reputatie 7
Badge +3

@Pat52  Ja dat is toch de moeite :-) 

Inderdaad meer dan de moeite en zeker als je dan nog weet dat er gemeten werd aan de rand van het dekkingsgebied.

Reputatie 1

Kan er bij mij ook eens nagekeken worden? Er is ook geen 5G te zien, nochtans heb ik een compatibel toestel (Sony Xperia 1ii). Of geldt dit niet voor Epic combo klanten? 

dit zal niets te maken hebben met je pack het is je gsm abo dat telt.

Reputatie 7
Badge +3

@SV1 

en dat toestel is verbonden aan het gsm nr dat vermeld is in je profiel?

groetjes

Tina

Reputatie 1

@SV1

en dat toestel is verbonden aan het gsm nr dat vermeld is in je profiel?

groetjes

Tina

Ja hoor. 

Reputatie 7
Badge +3

@SV1 

ok, we laten het nakijken

ik hou je op de hoogte

Groetjes

Tina

Reputatie 7
Badge +3

@SV1

om 5G te kunnen gebruiken heb je ook een aanpepast abonnement nodig

https://www.proximus.be/nl/id_cr_msub/particulieren/mobiel/gsm-abonnementen.html

dus het ligt nu niet aan het toestel of de 5G dekking, maar aan het abonnement 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_map_network_5g/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-met-5g-4g-of-3g/kaart-met-het-5g-netwerkbereik.html

vriendelijke groeten

Tina

Reputatie 1

@SV1

om 5G te kunnen gebruiken heb je ook een aanpepast abonnement nodig

https://www.proximus.be/nl/id_cr_msub/particulieren/mobiel/gsm-abonnementen.html

dus het ligt nu niet aan het toestel of de 5G dekking, maar aan het abonnement 

vriendelijke groeten

Tina

Euh, en het gratis openstellen voor alle Proximus abonnees tot juni dan? 

Reputatie 7
Badge +3

@SV1

om 5G te kunnen gebruiken heb je ook een aanpepast abonnement nodig

https://www.proximus.be/nl/id_cr_msub/particulieren/mobiel/gsm-abonnementen.html

dus het ligt nu niet aan het toestel of de 5G dekking, maar aan het abonnement 

vriendelijke groeten

Tina

@tina.b Nieuwsgierig om het 5G-netwerk te ontdekken? | Proximus

GOED NIEUWS: van 1 april tot 30 juni geeft Proximus je gratis toegang tot 5G! Stream, speel, telewerk van thuis uit met het snelste netwerk in België!

* Dit aanbod is enkel geldig voor Proximus-klanten die in het bezit zijn van een 5G-smartphone maar nog geen mobiel abonnement hebben dat toegang geeft tot 5G.

Reageer