Vraag

5G unlimited premium abonnement

  • 12 August 2020
  • 29 reacties
  • 447 Bekeken

Reputatie 1

Hallo, ik heb naast een flex pack een 5G unlimited premium en in Oostende zou Proximus gestart zijn met 5G light . Is hiervoor een speciale simkaart noodzakelijk of kan in mijn nanosimkaart in de OnePlus nord laten zitten. Heb wel al via *#*#4636#*#* de 5G NR functionaliteit OnePlus nord voor Europa ingeschakeld


29 reacties

Reputatie 7
Badge +2

@BRUCE2016 

https://www.proximus.be/nl/id_cr_5g_devices/particulieren/toestellen/winkel/cr-5g-devices.html?ot=jointOffer&pricingPlan=DKNEZ#?offerType=jointoffer&page=1

klopt, dus enkel vermelde toestellen op dit moment beschikbaar voor 5G

software voor andere toestellen voor 5G is nog niet compatibel: er wordt aan gewerkt.

simkaart mag je behouden.

Groeten

Tina

@AntonellaD bedankt voor je duidelijk antwoord, zo moeten we niet verder meer speculeren :relaxed:  

Reputatie 7
Badge +3

@BRUCE2016 

Dit zijn momenteel de 5G-compatibele toestellen: https://www.proximus.be/nl/id_cr_5g_devices/particulieren/toestellen/winkel/cr-5g-devices.html?ot=jointOffer&pricingPlan=DKNEZ#?offerType=jointoffer&page=1

We werken voortdurend samen met leveranciers om ons aanbod zo snel mogelijk uit te breiden. Er zijn andere 5G-toestellen op de Belgische of buitenlandse markt, maar op dit moment werken andere toestellen niet op het Proximus 5G-netwerk.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_5g_global/particulieren/support/telefonie/gsm-en-sim-kaart/gsm-instellen/veelgestelde-vragen-over-5g.html

Groetjes,
Antonella

Inderdaad want de de vraag kan alleen maar door Proximus zelf beantwoord worden en ben benieuwd of er hierop antwoord komt.

Reputatie 7
Badge +4

@Martin

 maar krijgt deze smartphone nu toegang door Proximus op hun 5G netwerk, dat was uiteindelijk de vraag die hier open blijft?

→ 

zoals reeds eerder vermeld enkel Proximus kan duidelijkheid verschaffen

&

maar dat is toch nog niet het zelfde als de pagina die ik gepost heb waar de  lijst met toestellen die compatible zijn met hun 5G netwerk

inderdaad maar waarom 2 op pagina A en 4 op pagina B ….

 

zelf sluit ik mijn reacties hierbij af op/voor dit draadje …  

maar krijgt deze smartphone nu toegang door Proximus op hun 5G netwerk, dat was uiteindelijk de vraag die hier open blijft?

Reputatie 7
Badge +4

https://oneplussupport.s3.amazonaws.com/OnePlus%C2%A0Nord/OnePlus+Nord+User+Manual+EN.pdf

p.30 status icons

 

p.35 preferred network type

 

→ 

Wat LvDo betreft geen info voorhanden op het eerste zicht

Misschien kan klantendienst OnePlus duidelijkheid verschaffen hieromtrent

https://www.oneplus.com/be_nl/support/contact?from=brand

M_016 maar nu zie ik het pas de pagina geeft aan welke smartphones 5G ondersteunen 

= gelijkaardig als je op andere online winkels sorteert op 5G toestellen die ze verkopen

maar dat is toch nog niet het zelfde als de pagina die ik gepost heb waar de  lijst met toestellen die compatible zijn met hun 5G netwerk

= door hen (voorlopig) toegelaten worden op het netwerk !

Nog meer verwarring dus navenant op welke webpagina je valt !!!!


→ van belang voor 5G hier is enkel NR (en de ondersteunde NR banden)

nochtans staat in beide opties NR  en 1ste optie toch de snelste enigste verschil is LvDo

Reputatie 7
Badge +4

NR = 5G

LTE = 4G

TDSCDMA = 3G China

https://www.gsmarena.com/glossary.php3?term=td-scdma

LvDo: ??? Low Voltage Draw Out ???

GSM = 2G

GSMWCDMA = 3G UMTS

https://www.gsmarena.com/glossary.php3?term=wcdma

 

→ van belang voor 5G hier is enkel NR (en de ondersteunde NR banden)

https://en.wikipedia.org/wiki/5G_NR_frequency_bands (nu in gebruik 2100** & 3700**** voor zover mij bekend)

**: herbruik  van een deel van bestaand aan Proximus toegewezen spectrum voor 3G

****= tijdelijk toegewezen spectrum in afwachting veiling (2021?)

 

@Martin op dit ogenblik zijn er 4 toestellen op de Proximus website als “conform” aangeduid

 

Ok bedankt voor de bijkomende info :thumbsup_tone3:

Reputatie 1

Ik heb de optie NR/LTE/TDSCDMA/LvDo/GSM/WCDSA ingesteld en daarna gsm Heropstarten. Je kan ook NR/LTE/TDSCDMA/GSMWCDMA  proberen en zien welke het snelste is. Bij mij is het de eerste genoemde optie

 

@BRUCE2016 welke instellingen heb je juist met *#*#4636#*#* aangepast i

Het zou ook best zijn dat ze hun lijst met toestellen die compatible zijn met hun 5G netwerk zouden aanpassen want brengt alleen maar verwarring!

Reputatie 1

Heb sowieso de instellingen met menu *#*#4636#*#* aangepast in de NR all frequencies en merk dat 4g+ nu driemaal sneller gaat als voordoet. Dit lijkt dat ik met mijn unlimited premium wel toegang heb tot het 5G light netwerk dat over gekoppelde 4g Masten gaat. Zal wel in orde komen want Proximus gaat zich niet wagen aan verkopen als 5g en geen toegang geven . Zou hen in de problemen brengen. Eerlijk gezegd verwacht ik half 2021 opschaling naar full 5G in de steden die nu light hebben

Inderdaad dat klopt maar als je dan naar de hun webpagina kijkt dan geven ze maar 2 toestellen aan die met het 5G netwerk compatibel zijn 

 

Reputatie 1

Hoi Martin, het is Proximus zelf die het toestel op haar website als 5G verkoopt met korting bij abonnementen. Zo kun je de 12 ram voor 9 euro aanschaffen met abonnement

ja dat hangt er inderdaad allemaal vanaf hoe je iets interpreteert als eender welke winkel een verkoopt dat 5G ondersteunt dan zullen ze dit zeker vermelden.

bvb op deze pagina -→ Smartphone nodig die compatibel is met het 5G-netwerk (2) “→ https://www.proximus.be/nl/id_cr_5g_devices/particulieren/toestellen/winkel/cr-5g-devices.html

staat er duidelijk dat er maar twee compatibel zijn met 5G !

Enfin ik zou graag een officieel antwoord van iemand van Proximus zien dan zijn we zeker.

 

Reputatie 1

Verplicht is een heel groot woord maar als je 5G als provider bij dit toestel expliciet als verkoopsargument gebruikt dan zou jet hen kunnen aanwrijven

En in een test fase zoals het nog gezien wordt bij Prox 5G Light zouden zij dan verplicht zijn van  van alle 5G compatible toestellen toe te laten, dat denk ik niet !

zelfs of dit nu een toestel is die je bij prox of op een ander koopt.

Reputatie 7
Badge +4

 

Best enige dagen geduld oefenen (dient waarschijnlijk intern te worden nagezien wat er aan de hand is) en mocht u werkelijk geen (adequaat) antwoord krijgen kunt u uiteraard beroep doen op de ombudsdienst telecommunicatie (klacht)

toestel aan u verkocht door Proximus

toestel 5G compatibel (conform normen o.a. in de 2100 & 3700 MHz band)

 

Succes

 

 

Ik zou toch nog niet zo vlug wanhopen!

Reputatie 1

Laat het hopen maar eerlijk gezegd verwacht ik geen antwoord meer hoor. Het is van deze tijd zo dat wanneer klanten vragen of problemen hebben de bedrijven ze alléén maar als een last aanzien. Heb dit al bij alle providers ervaren dat je alléén maar een goede klant bent als er niks misloopt en je correct betaald. 

 

 

@BRUCE2016 ja zoals gezegd als de lijst niet op tijd geüpdatet wordt dan is maar iemand die van proximus zelf is die een officieel antwoord kan geven hierop, hopelijk morgen, goed nieuws voor u :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +4

Inderdaad, eigenaardig dat het toestel niet als 5G (light) compatibel vermeld wordt op de Proximus website …. 

https://www.proximus.be/nl/id_cr_oneplus-nord-128gb-gray-onyx/particulieren/toestellen/winkel/oneplus-nord-128gb-gray-onyx.html#?offer=JO&customer=false

= enkel Proximus medewerkers kunnen klaarheid scheppen ...

Reageer