Vraag

5g "Onbeperkt" plots met limiet - wat nu?


Reputatie 1

Beste,

 

Wij hadden reeds enkele maanden een 4g router met het onbeperkte dataplan van proximus, Mobilus 5G premium “unlimited”.

Toen we dit abo namen was het ons beloofd dat dit 100% zeker zonder limiet was, ook geen verstopte fup.

We hebben hier maanden goed gebruikt van gemaakt, eindelijk blij te kunnen werken met normaal internet (onze DSL verbinding is 7down / 1 up..). 

Nu plots werkt het niet meer, na heel veel bellen zeggen ze mij dat hier “al jaren” een limiet op zit van 300gb per maand, dit was 100% niet, want ik heb op een 5 tal maand ongeveer 2.7TB verbuik gehad (prive woning + firma).

Zover ik kan uitrekenen komt dat niet op 300gb/mnd. ;)

 

Maar hierdoor zitten wij momenteel in grote problemen, we kunnen onze webshop niet meer bijwerken, onze beveiligings camera's werken nog amper, en zelfs gewoon internet surfen etc.. is niet meer om mee te werken.

Na veel rond te zoeken kwam ik uit op “tessares”, maar na navraag te doen bij proximus gaat dit niet voor ons, want volgens hun tests is ons internet 11mbps, wat 1 mbps te snel is om hiervoor in aanmerking te komen.

 

Is het mogelijk hier een oplossing voor te vinden dat we toch die 4g router kunnen nemen, en niet zoals de mederwerker aan telefoon doodleuk zei “koop gewoon elke keer databoost, 10eu per 2.5gb(wat in NL gratis is..), of een 2de simkaart(dus nog is een abo van 60eu..)”, ik zit nu al aan 100eu+ per maand...voor slakken internet. Of ga ik genoodzaakt zijn om Starlink ofzo te nemen? 

Alvast bedankt!


36 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Ja zeker hè, ik zal mijn verbruik eens meten.

Ter info: ik zit normaal rond de 100 GB/maand

Reputatie 1

Tadaam heb ik ook bekeken, ze hebben ook een fup van 300gb, MAAR als je erover gaat wordt je gewoon op 10mbps gezet...ipv op 0.5mbps zoals bij Proximus.

 

Enige nadeel is dat Tadaam via het BASE netwerk loopt, en waar wij wonen echt enkel Proximus is, of een Duits netwerk...maar dat mag ik niet nemen vanwege niet in DE te wonen, en ook nipt te ver om stabiel te hebben.

Reputatie 7
Badge +3

@Jan Eohippus Je beschkt momenteel nog over een oud Bizz Pack. Indien je zou overschakelen naar Business Flex met de optie Bizz Internet Garantie* (€ 5/maand) dan beschik je naast je modem ook over een 4G router voor stabieler internet.

Business Flex – het modulaire pack voor zelfstandigen en kleine ondernemingen | Proximus

*Bizz Internet Garantie: Om te kunnen genieten van deze extra garantie heb je als professionele klant een Business Flex nodig. De werking van het product is afhankelijk van de 4G-dekking en de locatie van het modem in het gebouw. Je kunt de installatie eenvoudig zelf uitvoeren. Als je al een Business Flex bent en je wenst een installatie door een technicus, dan zal er € 70 worden aangerekend. Niet compatibel met een vast IP en met glasvezel.

Groetjes,
Antonella

Reputatie 1

@Jan Eohippus Je beschkt momenteel nog over een oud Bizz Pack. Indien je zou overschakelen naar Business Flex met de optie Bizz Internet Garantie* (€ 5/maand) dan beschik je naast je modem ook over een 4G router voor stabieler internet.

Business Flex – het modulaire pack voor zelfstandigen en kleine ondernemingen | Proximus

*Bizz Internet Garantie: Om te kunnen genieten van deze extra garantie heb je als professionele klant een Business Flex nodig. De werking van het product is afhankelijk van de 4G-dekking en de locatie van het modem in het gebouw. Je kunt de installatie eenvoudig zelf uitvoeren. Als je al een Business Flex bent en je wenst een installatie door een technicus, dan zal er € 70 worden aangerekend. Niet compatibel met een vast IP en met glasvezel.

Groetjes,
Antonella

Hartelijk dank voor deze oplossing, dit wist ik niet, zit hier echter een fup op van 300gb, of niet?

Reputatie 7
Badge +3

@Jan Eohippus Gratis en onbeperkt mobiele data tijdens de back-up (Fair Use Policy: 3 TB).

Bizz Internet Guarantee – Altijd en overal verbonden | Proximus

Groetjes,
Antonella

Reputatie 1

@Jan Eohippus Gratis en onbeperkt mobiele data tijdens de back-up (Fair Use Policy: 3 TB).

Bizz Internet Guarantee – Altijd en overal verbonden | Proximus

Groetjes,
Antonella

Ik ga hier achteraan, bedankt voor de info! :)

Reputatie 7
Badge +4

Ter info:

Duitstalige Gemeenschap krijgt ook toegang tot fiber - Nieuws - Data News (knack.be)

 

&

@AntonellaD 

5 euro ↔ 10 euro?

Stel uw Business Flex-pakket samen | Proximus

 

 

&

@AntonellaD 

succes in uw nieuwe functie 

Reputatie 7
Badge +3

Bizz Internet Guarantee kost normaal € 10/maand, maar in een Business Flex pack kost dit slechts € 5/maand.
(PS: prijzen van zakelijke producten worden steeds getoond exclusief BTW.)

Dank je wel @M_016  🙏🏼 😊

Groetjes,
Antonella

Reputatie 1

@Jan Eohippus Gratis en onbeperkt mobiele data tijdens de back-up (Fair Use Policy: 3 TB).

Bizz Internet Guarantee – Altijd en overal verbonden | Proximus

Groetjes,
Antonella

De router wordt komende dinsdag geleverd, helaas is het wel blijkbaar 4G en geen 4G+ router, maar zelfs dat zou nog steeds sneller moeten zijn dan het huidige DSL...ik zal wel zien hoe/of het werkt. ;)

 

Reputatie 7
Badge +3

@Jan Eohippus Er blijkt iets mis te zijn gegaan met de levering. Ik zie namelijk op de track&trace van bpost “Zending geweigerd door bestemmeling - niet gewenst”. Klopt dit? Groetjes, Antonella

Reageer