Vraag

5g "Onbeperkt" plots met limiet - wat nu?

  • 22 June 2022
  • 36 reacties
  • 415 Bekeken


Toon eerste bericht

36 reacties

Reputatie 2

I am in the same situation for over 8 years now with 8-10M internet with a horrible upload of 0.5. 

I’ve been chasing proximus for Tessares since they reduced the limit to 300GB… it's an awful place to be….

Als 4G stilletjes aan aan zijn limiet zit dan weet je ongeveer hoe laat het is, maar soit de specialisten bij proximus moeten uiteraard daar uitsluitsel kunnen over geven wat mogelijk is of niet!

Reputatie 7
Badge +4

@Jan Eohippus 

M..b.t. “Tessares” best de “formele” reactie van een Proximus medewerker (moderator) op dit publieke forum afwachten 

De info m.b.t. tot 16 Mbps is ergens terug te vinden op het Fr-forum  in een bericht van de betrokken Proximus community mgr aldaar 

Maar toegegeven het aantal “Tessares”-klanten per antenne is (normaal) beperkt en mogelijks reeds ingenomen op uw locatie

 

P.S.

Dit is een voorbeeld van een klant dsl+4G Tessares met een dsl-lijn van 13 → 18 Mbps en met + 20 Mbps bijkomend via 4G boost Tessares = 38 Mbps totaal

MPTCP Tessares/Proximus | Proximus Forum

 

 

 

 

Het probleem is ook wat ik in het nieuws gehoord heb dat 4G stilletjes aan aan zijn limiet geraakt en daarom dat ze niet scheutig zijn tessares toe te passen voor internet gebruik!

mss binnenkort een 5G tessares oplossing ;-)  of nog beter glasvezel  :-))

Reputatie 1

Ter info in afwachting van een reactie van een Proximus medewerker (moderator) op dit publieke forum

 

Destijds was er voor Mobilus 5G Unlimited Premium “een beperking tot normaal persoonlijk gebruik” van o.a. 100 GB/maand 

Zelf heb ik dergelijke waarschuwing gezien/gekregen bij de bestelling ervan via de website (pop up) en was dit o.a. opgenomen in de “contractuele specifieke voorwaarden”

Blijkbaar werd deze “100 GB limiet” in het verleden niet automatisch en systematisch toegepast (maar op diverse fora zijn er bv. dienaangaande wel berichten m.b.t. aan gebruikers gerichte waarschuwingen terug te vinden)

 

Enige tijd geleden werden conform de door de regulator (BIPT) opgelegde wijzigingen om de benaming “unlimited” te mogen gebruiken voor mobiel internet een quotum van 300 GB/maand en voor vast internet een quota van 3 TB/maand vastgelegd  

 

Ik herinner mij m.b.t. Mobilus 5G Unlimited Premium minstens een sms m.b.t. deze aanpassing te hebben gezien (en normalerwijze zou dit ook conform de wetgeving ook voorafgaandelijk aan de toepassing ervan op één of andere manier op de factuur moeten terug te vinden zijn)

bv.

BIPT: 'Onbeperkt' mobiel internet moet minstens 300 gigabyte per maand zijn - Nieuws - Data News (knack.be)

 

Kan indien de“Tessares” oplossing niet mogelijk zou zijn om reden x of y 2a bo’s Mobilus Unlimited Premium u een eventuele mogelijke alternatieve uitweg bieden? Opsplitsen/verdeling toepassingen

3TB/5 maand = 600 GB/maand

 

Kan Proximus u eventueel ook geen vooruitzichten (op korte termijn) geven m.b.t. hogere dsl-snelheden (> 30 Mbps) op uw locatie?

 

Op het net zijn er inderdaad (een beperkt aantal) berichten terug te vinden van mensen “in witte/grijze zones” die overgeschakeld zijn op internet via satelliet bij gebrek aan adequate alternatieven op sommige locaties in dit land  

 

Succes

 

Edit: cfr Fr-forum de “Tessares” xdsl&4G oplossing kan blijkbaar geactiveerd worden voor dsl-lijnen tot 16 Mbps maar is functie de 4G dekking op uw locatie, van de bezetting van de lokale 4G antenne en de goedkeuring door een achterliggende specifieke dienst 

(beperkt aantal “Tessares”-aansluitingen/klanten per antenne)

Hartelijk dank voor deze reactie, volgens de medewerker komen wij niet in aanmerking voor Tessares omdat we volgens Proximus hun testen 11mbps hebben(wat we niet halen), en dit moest volgens die persoon max 10mbps zijn, terwijl hij na een 10 minuten praten kwam op 4-5mbps max…

 

Het lijkt bijna inderdaad de enige oplossing om 2x een abo aan te maken, maar dit kost me dan 150eu per maand..stevige prijs voor zeer trage verbinding.

Helaas kan proximus onmogelijk zeggen wanneer er beter DSL komt, toen we hier kwamen wonen 24 jaar geleden zeiden ze “binnenkort”, het is op al die tijd traagjes aan naar 8-10mbps gekropen, en nu stopt het.

Reputatie 6
Badge +2

Als de data op is en je kunt gratis bijladen, dan geraakt die weer op , enz ….. Maar onbeperkt of oneindig wordt het nooit.
Zelfs ons heelal in niet oneindig , maar we zien er het einde niet van. We kunnen zo ver niet zien.

Volgens Proximus is internet Max toch nog altijd zonder limiet. Toch best de mening afwachten van een Proximus medewerker. 

https://www.proximus.be/nl/id_cr_int/particulieren/internetabonnementen-voor-iedereen.html

Ik ga er toch van uit dat professionelen soms toch wel over zeer grote hoeveelheden kunnen beschikken, Maar de helpdesk is eerder voor kleine prive klanten. 
Zoek dus eerder een oplossing voor professionelen of bedrijven. 

 

Reputatie 1

Ik weet niet juist hoeveel “onbeperkt” is bij Proximus, maar van een ding ben ik zeker : onbeperkt bestaat niet en heeft nooit bestaan. Dat is  gewauwel van reklamemannekens in opdracht van de klant. 
Voor wie het wat wiskundiger wil : onbeperkt wil eerder zeggen oneindig, en dat is een limiet die nooit kan gehaald worden. 

‘t is te zien hoe je het bekijkt als je kan gratis bijladen als je data op is dan kun je dit ± zien als onbeperkt.

Inderdaad, zo werkt het blijkbaar in NL bij een vriend van mij, als hij over zijn 300gb zit, kan hij gratis datapaketten bij”kopen” (dit gaat zelfs automatisch na de eerste).

Reputatie 7
Badge +4

Ter info in afwachting van een reactie van een Proximus medewerker (moderator) op dit publieke forum

 

Destijds was er voor Mobilus 5G Unlimited Premium “een beperking tot normaal persoonlijk gebruik” van o.a. 100 GB/maand 

Zelf heb ik dergelijke waarschuwing gezien/gekregen bij de bestelling ervan via de website (pop up) en was dit o.a. opgenomen in de “contractuele specifieke voorwaarden”

Blijkbaar werd deze “100 GB limiet” in het verleden niet automatisch en systematisch toegepast (maar op diverse fora zijn er bv. dienaangaande wel berichten m.b.t. aan gebruikers gerichte waarschuwingen terug te vinden)

 

Enige tijd geleden werden conform de door de regulator (BIPT) opgelegde wijzigingen om de benaming “unlimited” te mogen gebruiken voor mobiel internet een quotum van 300 GB/maand en voor vast internet een quota van 3 TB/maand vastgelegd  

 

Ik herinner mij m.b.t. Mobilus 5G Unlimited Premium minstens een sms m.b.t. deze aanpassing te hebben gezien (en normalerwijze zou dit ook conform de wetgeving ook voorafgaandelijk aan de toepassing ervan op één of andere manier op de factuur moeten terug te vinden zijn)

bv.

BIPT: 'Onbeperkt' mobiel internet moet minstens 300 gigabyte per maand zijn - Nieuws - Data News (knack.be)

 

Kan indien de“Tessares” oplossing niet mogelijk zou zijn om reden x of y 2a bo’s Mobilus Unlimited Premium u een eventuele mogelijke alternatieve uitweg bieden? Opsplitsen/verdeling toepassingen

3TB/5 maand = 600 GB/maand

 

Kan Proximus u eventueel ook geen vooruitzichten (op korte termijn) geven m.b.t. hogere dsl-snelheden (> 30 Mbps) op uw locatie?

 

Op het net zijn er inderdaad (een beperkt aantal) berichten terug te vinden van mensen “in witte/grijze zones” die overgeschakeld zijn op internet via satelliet bij gebrek aan adequate alternatieven op sommige locaties in dit land  

 

Succes

 

Edit: cfr Fr-forum de “Tessares” xdsl&4G oplossing kan blijkbaar geactiveerd worden voor dsl-lijnen tot 16 Mbps maar is functie de 4G dekking op uw locatie, van de bezetting van de lokale 4G antenne en de goedkeuring door een achterliggende specifieke dienst 

(beperkt aantal “Tessares”-aansluitingen/klanten per antenne)

Ik weet niet juist hoeveel “onbeperkt” is bij Proximus, maar van een ding ben ik zeker : onbeperkt bestaat niet en heeft nooit bestaan. Dat is  gewauwel van reklamemannekens in opdracht van de klant. 
Voor wie het wat wiskundiger wil : onbeperkt wil eerder zeggen oneindig, en dat is een limiet die nooit kan gehaald worden. 

‘t is te zien hoe je het bekijkt als je kan gratis bijladen als je data op is dan kun je dit ± zien als onbeperkt.

Reputatie 1

@Cvanloon Het was effectief onbeperkt voor een 2 tal jaar, het is pas sinds 01/06/2022 niet meer onbeperkt blijkbaar. Zoals ik zei, op 4-5 maand tijd hadden we 2.7TB verbruik, wat ruim meer is dan de 300gb per maand. ;)

Maar aangezien wij hier momenteel met internet werken dat aanvoelt uit de jaren 90 had ik graag geweten of hier geen oplossing voor bestaat.

Reputatie 6
Badge +2

Ik weet niet juist hoeveel “onbeperkt” is bij Proximus, maar van een ding ben ik zeker : onbeperkt bestaat niet en heeft nooit bestaan. Dat is  gewauwel van reklamemannekens in opdracht van de klant. 
Voor wie het wat wiskundiger wil : onbeperkt wil eerder zeggen oneindig, en dat is een limiet die nooit kan gehaald worden. 

Reageer