Beantwoord

5G gebruik maar 4G !

  • 2 September 2020
  • 24 reacties
  • 281 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2

Ik  heb de vraag op het 0800 nr gesteld waarom   5G niet actief is op mijn smartphone in zone waar volgens de kaart 5G actief is, met abonnement  die daar voor geschikt is  en compatibel  Smartphone

Mijn vraag is niet beantwoord, maar wel dat ik maar op 4G moet werken.

of sim kaart actief staat daar kreeg ik gewoon geen antwoord op.

ook  of in de zone werkelijk  5G actief is

Dit is gewoon  geen antwoord

ik vind het jammer dat je als klant niet geholpen word !!

 

 

icon

Beste antwoord door Martin 2 September 2020, 16:45

Bekijk origineel

24 reacties

TUI: het zelfde probleem werd reeds door de auteur hier ook reeds aangekaart

→ https://nl.forum.proximus.be/mobiele-telefonie-13/5g-niet-actief-of-problem-smartphone-51279

@MADI wacht gewoon eerst een het verder onderzoek bvan iemand van het forumteam af als ze hier de draad opnemen.

Reputatie 7
Badge +4

Ik  heb de vraag op het 0800 nr gesteld waarom   5G niet actief is op mijn smartphone in zone waar volgens de kaart 5G actief is, met abonnement  die daar voor geschikt is  en compatibel  Smartphone

Mijn vraag is niet beantwoord, maar wel dat ik maar op 4G moet werken.

of sim kaart actief staat daar kreeg ik gewoon geen antwoord op.

ook  of in de zone werkelijk  5G actief is

Dit is gewoon  geen antwoord

ik vind het jammer dat je als klant niet geholpen word !!

 

 

hi @MADI ik ie de 5g optie actief staa op je nr
ik heb voor de zekerheid deze even gereset en het zou nu moeten werken voor je
kan je dit even testen ?
je kan wel best even te toestel herstarten

Reputatie 3
Badge +2

Ik  heb de vraag op het 0800 nr gesteld waarom   5G niet actief is op mijn smartphone in zone waar volgens de kaart 5G actief is, met abonnement  die daar voor geschikt is  en compatibel  Smartphone

Mijn vraag is niet beantwoord, maar wel dat ik maar op 4G moet werken.

of sim kaart actief staat daar kreeg ik gewoon geen antwoord op.

ook  of in de zone werkelijk  5G actief is

Dit is gewoon  geen antwoord

ik vind het jammer dat je als klant niet geholpen word !!

 

 

hi @MADI ik ie de 5g optie actief staa op je nr
ik heb voor de zekerheid deze even gereset en het zou nu moeten werken voor je
kan je dit even testen ?
je kan wel best even te toestel herstarten


Dank u wel ,  !!! gestart ik zal mi begeven naar de  Noordlaan te Dendermonde , waar 2100 actief zou zijn

ik laat na dien hier mijn bevindingen

We zijn al op goede weg, hopelijk kan je nu het goed nieuws melden :wink:

Reputatie 3
Badge +2

Het meeste ongeduldige netwerk is nog nerveuzer geworden aan de Noordlaan te Dendermonde gaat het van 4G naar 5G razendsnel, het icoontje dat het netwerk toont veranderd zeer snel van 4G naar 5G

Met een app zie ik  4G+5G LTA -A 800+2600

 

Bedankt aan iedereen voor de tips en de oplossing  aan te rijken

bedankt voor de feedback en je ziet maar nog eens dat de mensen van het forumteam het tot een goed einde kunnen brengen hé :relaxed:

Reputatie 3
Badge +2

bedankt voor de feedback en je ziet maar nog eens dat de mensen van het forumteam het tot een goed einde kunnen brengen hé :relaxed:


Geniaal !!!!!

Reputatie 3
Badge +2

Vandaag met tram en bus eens kris kras door Gent gegaan , om eens te kijken goed we 5G 2100 aanbieden aan de Gentenaars.

Het viel me op dat net buiten het stadscentrum  vaak 5G  op men scherm komt

Helaas nergens in het winkelhart van de stad ,kreeg ik het 5G icoontje

Veldstraat, kouter,…..

is dit normaal ?

 

 

hier een andere reactie:

Vandaag kris kras door Gent geweest met bus en tram van De lijn
vreemd is dat ik redelijk wat 5G 2100 zag duiken in de zone net buiten het winkelcentrum
maar korenmark, volderstraat, veldstraat , kouter geen 5G
Daar is normaal heel volk .

Reputatie 6
Badge +2

Toch raar dat de ontvangst van een signaal afhankelijk is van het aantal mensen en dus ontvangers. Het is niet zo dat elke ontvanger een stukke krijgt. Ik zou eerder denken dat een signaal geremd wordt door de dichtheid van de gebouwen, zeker hoge gebouwen. In de tram kan het ook wat minderen.  Daar zou Proximus toch wel rekening mee moeten houden. Op hun kaart staat het centrum van Gent wel mooi paars. 
Het zenden zou ik nog kunnen verstaan. Wat betekenen dan die streepkens eigenlijk?

Reputatie 3
Badge +2

Toch raar dat de ontvangst van een signaal afhankelijk is van het aantal mensen en dus ontvangers. Het is niet zo dat elke ontvanger een stukke krijgt. Ik zou eerder denken dat een signaal geremd wordt door de dichtheid van de gebouwen, zeker hoge gebouwen. In de tram kan het ook wat minderen.  Daar zou Proximus toch wel rekening mee moeten houden. Op hun kaart staat het centrum van Gent wel mooi paars. 
Het zenden zou ik nog kunnen verstaan. Wat betekenen dan die streepkens eigenlijk?

aan de rand van het stadscentrum  regelmatig op diverse plaatsen 5G icoontje, in het winkelhart, door de structuur van de stad alleen 4G. zou ik misschien in de straat zelf moeten zijn  waar de installatie staat.

Reputatie 6
Badge +2

Door de structuur van de stad dat begrijp ik.

Dicht bij de antenne zou je in principe een beter signaal moeten hebben. En buiten beter dan ergens binnen. En boven op het plat dak van een hoog gebouw ook. Dus de kaart van hun paarse plaatsen is een beetje reklame. Eigenlijk is het niet overal even paars.

Reputatie 7
Badge +4

Ter info:

https://zendantenneskaart.omgeving.vlaanderen.be/

full screen versie van de kaart nemen

bv. Gent Korenmarkt ingeven/opzoeken  (ietwat uitzoomen)

dichtstbijzijnde antennes vinden = op cirkeltjes met blauwe nummers klikken en conformiteitsattesten raadplegen (enkel de meest recente zijn van belang)

bv. Korenmarkt = antennes Orange 2018 (2G/3G/4G)

→ Proximus dichtstbijzijnde Sint Niklaasstraat  meest recente 08/2020

2G (900) & 3G (2100) & 4G (800 /1800/2100/2600) & 5G (3700)

In hoeverre deze 5G reeds effectief in dienst is of eerstdaags in dienst komt kan enkel of ter plaatse vastgesteld worden of door Proximus medewerkers meegedeeld worden

 

En aangezien er al verschillende zijn die daar in die regio geen 5G krijgen zal het zeker niet aan het toestel zelf liggen bvb.

Reputatie 7
Badge +4

Er is in ieder geval geen 5G op 2100 MHz

mss juist daarmee dat er nog zijn die daar geen 5G ontvangen maar zoals altijd wij kunnen enkel speculeren en enkel Proximus kan het weten wat er daar actief is voor 5G light

Reputatie 3
Badge +2

Ter info:

https://zendantenneskaart.omgeving.vlaanderen.be/

full screen versie van de kaart nemen

bv. Gent Korenmarkt ingeven/opzoeken  (ietwat uitzoomen)

dichtstbijzijnde antennes vinden = op cirkeltjes met blauwe nummers klikken en conformiteitsattesten raadplegen (enkel de meest recente zijn van belang)

bv. Korenmarkt = antennes Orange 2018 (2G/3G/4G)

→ Proximus dichtstbijzijnde Sint Niklaasstraat  meest recente 08/2020

2G (900) & 3G (2100) & 4G (800 /1800/2100/2600) & 5G (3700)

In hoeverre deze 5G reeds effectief in dienst is of eerstdaags in dienst komt kan enkel of ter plaatse vastgesteld worden of door Proximus medewerkers meegedeeld worden

 

dank voor de tip  ik heb gezien dat we in  Gent volgens  deze site , ook in de Schouwburgstraat  5G hebben op 3700 of in de toekomst zal geactiveerd worden,  Ik  ben door de twee straten in Gent gestapt en geen 5G? Dus nog niet actief , ik heb ook een fikse wandeling gedaan door de centrumstraten te voet dus en nergens 5G icoon gekregen. wel aan de rand van de winkelstraten , regelmatig 5G.

in Kortrijk en Waregem hebben  wel 5G SNA light. ook Zottegem en Dendermonde

Daarom juist dat het ook alleen maar proximus zelf is die de uitleg kan geven waarom je daar nog geen 5G light kunt ontvangen.

Reputatie 3
Badge +2

erDaarom juist dat het ook alleen maar proximus zelf is die de uitleg kan geven waarom je daar nog geen 5G ligt kunt ontvangen.


Mogelijk wachten ze in hartje Gent op de actievering van de installaties op 3700.

 

Reputatie 6
Badge +2

Als ik het goed heb begrepen had Proximus al wel 5G installatiesgebouwd nog voor de licenties waren toegekend. Ze zijn die antennes beginnen te gebruiken na de toekenning. Het kan dus zijn dat nog niet alle 5G installaties effectief 5G zijn, maar nog altijd 4G of wat beter klinkt 5G light. 

Reputatie 3
Badge +2

Als ik het goed heb begrepen had Proximus al wel 5G installatiesgebouwd nog voor de licenties waren toegekend. Ze zijn die antennes beginnen te gebruiken na de toekenning. Het kan dus zijn dat nog niet alle 5G installaties effectief 5G zijn, maar nog altijd 4G of wat beter klinkt 5G light. 

ik had begrepen dat het BIPT een tijdelijke vergunning heeft gegeven, om de uitrol toch te doen,

om het voldoende kunnen testen.

Vlaanderen en Wallonië,kon nog niet overeenkomen  wie wat zou betalen voor de licenties en  dat zou  dan ten vroegste tegen eind 2021 kunnen gebeuren.Intussen zou ons land ver achter op geraken met deze technologie

5G technologie is niet de zelfde als 4G technologie en 5G is een tussenstap waar ook banden kunnen gebruikt worden van  3G /  4G  / 5G tot er de definitieve 5G versie komt die ook nog gebruik zal maken van de 6 GHz band daarom dat je nu die hoge snelheden en die kleine latency ook nog niet kunt halen zoals het bij 5G zal zijn.

Reputatie 6
Badge +2

Als ik het goed heb begrepen had Proximus al wel 5G installatiesgebouwd nog voor de licenties waren toegekend. Ze zijn die antennes beginnen te gebruiken na de toekenning. Het kan dus zijn dat nog niet alle 5G installaties effectief 5G zijn, maar nog altijd 4G of wat beter klinkt 5G light. 

ik had begrepen dat het BIPT een tijdelijke vergunning heeft gegeven, om de uitrol toch te doen,

om het voldoende kunnen testen.

Vlaanderen en Wallonië,kon nog niet overeenkomen  wie wat zou betalen voor de licenties en  dat zou  dan ten vroegste tegen eind 2021 kunnen gebeuren.Intussen zou ons land ver achter op geraken met deze technologie

Klopt, terug wat gezocht, het zijn nog voorlopige licenties toegekend aan 5 bedrijven.

die werden al door Bipt aan Proximus van in het begin (voorlopig) toegekend in Haasrode bv om hun testen te kunnen doen.

Reageer