Vraag

4G werkt niet meer


Beste

heb alles geprobeerd … alles opnieuw ingesteld, herstart, update naar iOS 15… op en af gezet.. vliegtuigmodus.. you name it, ive done it… 

 

mijn 4G geeft verbinding aan rechts bovenaan, maar whatsapp, Facebook, mail, zoeken continue verbinding zonder connectie te krijgen.

 

ik zit niet over mijn limiet dus dat is het ook niet. 


13 reacties

FYI: Proximus forummedewerkers komen pas vrijdag terug langs om te verifiëren of 4G daadwerkelijk actief staat. 

(Wel kan je morgen o.a. bellen naar 080022800 = helpdesk)

Reputatie 6
Badge +2

Ondertussen kun je eens proberen om all applicaties opnieuw in te stellen via « instellingen - algemeen - stel opnieuw in » 

Ondertussen kun je eens proberen om all applicaties opnieuw in te stellen via « instellingen - algemeen - stel opnieuw in » 

Ook al gedaan :)) 

Reputatie 6
Badge +2

Oei, al veel gewerkt dan. Hier is dan de ganse reeks van problemen na update naar ios15: meestal staat er ook een oplossing bij.

https://www.appletips.nl/ios-15-bugs/

 

Gelukkig heb ik nog geen problemen ondervonden met iOS 15.5 update tot hiertoe.

@KimmieDF omdat Prox zou kunnen natrekken of alles OK staat bij hen voor 4G is het best om zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten zoals het gsm nummer waarmee je 4G problemen hebt.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen morgen.  

Reputatie 3
Badge

@KimmieDF  Kijk eens op je iPhone onder ‘Instellingen  -  Mobiel netwerk  -  Opties mobiele data - Gesprekken en data.  Wat heb je daar aangevinkt? Als je een toestel hebt dat geen 5G ondersteunt, zou het kunnen dat daar per ongeluk de optie 4G niet aangevinkt staat. 

 

Ik heb juist andere simkaart ingestoken, daar gaat alles perfect … 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@KimmieDF Indien jouw simkaart niet werkt en een andere simkaart wel in jouw gsm-toestel, dan is jouw simkaart waarschijnlijk defect en dient deze te worden omgeruild. Je kan hiervoor terecht in een Proximus shop. Groetjes, Antonella

@AntonellaD is er ook een mogelijk dat voor die simkaart 4G niet actief staat bij jullie? Ik heb dit hier nog gelezen maar mss klopt dit dan niet?

Reputatie 7
Badge +3

Dank je wel voor de tip @Martin want bij verder nazicht zie ik in de technische programma’s inderdaad een blokkering op mobiel internet actief staan sinds 24/05 (deze is nog niet zichtbaar in de administratieve programma’s) dat dit probleem veroorzaakt. @KimmieDF Deze blokkering werd aangevraagd via MyProximus (website) door de beheerder van BMA Group. Groetjes, Antonella

Dank je wel voor de tip @Martin want bij verder nazicht zie ik in de technische programma’s inderdaad een blokkering op mobiel internet actief staan sinds 24/05 (deze is nog niet zichtbaar in de administratieve programma’s) dat dit probleem veroorzaakt. @KimmieDF Deze blokkering werd aangevraagd via MyProximus (website) door de beheerder van BMA Group. Groetjes, Antonella

Hoi Antonella, 

zou je dit terug kunnen activeren ?  Want dit moet een fout zijn geweest. Ik zit nog niet over mijn limiet zoals je kan zien :) 

 

Reputatie 7
Badge +3

@KimmieDF Omdat de blokkeringen enkel zichtbaar zijn in onze technische programma’s moet ik deze eerst actief krijgen in onze administratieve programma’s eer ik deze kan verwijderen. De blokkeringen rechtstreeks verwijderen in de technische programma’s is niet mogelijk. Ik ben hier in ieder geval mee bezig om dit opgelost te krijgen. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@KimmieDF Alles staat nu correct in onze administratieve en technische systemen. Ik heb echter, na telefonisch contact, geen toestemming gekregen van de beheerder om de blokkering te deactiveren. Je zult dit dus verder moeten opnemen met jouw werkgever, mijn excuses. Groetjes, Antonella

Reageer