Vraag

4G snelheden nogal laag


Hey,

 

Ik heb gemerkt dat de snelheden van mijn 4g niet zijn wat ik ervan verwacht had.

Ik heb al een paar keer de snelheid gemeten en kom tussen de 8 en 14Mbps uit.

Is dit normaal niet een stuk hoger dan dit?

Ik heb het getest met 2 verschillende toestellen en beiden gaven +/- hetzelfde resultaat.

Ter info:

 

Toestel 1 is een Samsung Galaxy S21 Ultra. Bizz Mobile M

De andere is een Xiaomi Redmi Note 9 Pro. Mobile S Full Control

Zijn dit dus normale snelheden voor een 4G of moet ik eens langs bij een Proximus winkel?

Beide hebben nog maar weinig verbruikt deze maand dus we zitten zeker niet aan onze limiet.

 

Groetjes,

Christophe


14 reacties

maar heb je dit ook voor als je ergens anders bv op verplaatsing bent

NB: Iemand die van Proximus zelf is, komt hier niet langs op het forum tijdens weekends en feestdagen.

maar heb je dit ook voor als je ergens anders bv op verplaatsing bent

NB: Iemand die van Proximus zelf is, komt hier niet langs op het forum tijdens weekends en feestdagen.

Om eerlijk te zijn heb ik geen idee.

Meestal gebruik ik de smartphone vooral rond het huis of als ik ga wandelen in de buurt.

Ik zal het eens testen als ik ergens anders ben. Momenteel is dat niet zo vaal aangezien ik eigenlijk door corona-regels al meer dan een jaar van thuis uit werk.

had je dan mss vroeger grotere snelheden rond het huis op 4G, als dit het geval was dan kan er inderdaad iets met de 4G antenne te maken hebben, er bestaan ook kaarten waarop de kunt zien of de 4G ontvangst in je buurt goed of slecht is.   

→ Kaart met het netwerkbereik | Proximus

→ Atlas mobiel (bipt)

kaarten+met+4G+netwerkbereik

Ja.

Bij een vorige meeting zo een 2 maanden geleden haalde ik 49 download en 8,4 upload.

Ik heb het vandaag nogmaals geprobeerd en nu haal ik 9.6 en 2,7.

Dus best een serieus verschil.

Op die kaarten ziet alles er paars uit dus goed maar in realiteit niet echt :/

Op zich nog wel genoeg om alles te doen maar toch. Ik heb toch liever het eerste resultaat hoor.

 

Proximus mede werkers kunnen altijd morgen een natrekken/navragen of er gekende 4G problemen zijn in de regio waar je woont.

En is dat via de forum of moet ik hiervoor bellen?

Maandag kunnen de Proximus forummedewerkers dit verder bekijken als ze hier de draad opnemen. (bellen naar 0800 22 800 kan natuurlijk ook altijd)

Dank u voor je hulp

Reputatie 7
Badge +4

@ChristopheG Er waren eind april werken aan de antenne waarop je thuis verbonden bent.

Sinds wanneer ondervind je dit ? Is je ontvangst ook slechter, of enkel de snelheid van je 4G ? 

@ChristopheG Er waren eind april werken aan de antenne waarop je thuis verbonden bent.

Sinds wanneer ondervind je dit ? Is je ontvangst ook slechter, of enkel de snelheid van je 4G ? 

 

Mijn ontvangst binnen is sowieso nooit echt super. Blijkbaar houden mijn muren vrij veel tegen.

Maar de 4G is echt beduidend slechter nu tov 2 maanden geleden zoals je kan zien aan de meetresultaten een paar antwoorden hierboven..

En als je buiten staat stijgt die snelheid dan 

En als je buiten staat stijgt die snelheid dan 

Nee voor 4G maakt het weinig verschil uit - vreemd genoeg eigenlijk.

 

Edit: De 9.6 was trouwens buiten op straat voor mijn huis :/

 

 

Ok ik vermoed dat ik toch maar naar een winkel ga moeten gaan.

heb je al kunnen testen of je op een ander beter resultaten haalt , want als het aan de Antenne ligt waar je woont, vrees ik er voor dat ze je ook in de winkel niet veel verder zullen kunnen helpen.

Reageer