Vraag

4G abonnement unlimited toch limiet 35GB

  • 23 November 2020
  • 11 reacties
  • 265 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Misschien een domme vraag, maar die mogen d.r ook zijn.   Voor de keuze voor een bijkomend GSM abonnement heb ik me laten leiden door een abonnement unlimited.  Blijkt echter dat de limiet 35GB is en dan naar 500mbs.  Waarom noemt het dan unlimited?   Het betreft dus een 35GB abonnement.  Op zich is uiteraard veel, maar niet als je hierop moet telewerken.


11 reacties

ja zij interpreteren dit waarschijnlijk dat je dan toch nog ongelimiteerd kunt verder surfen.

Maar we zien wel wat een proximus medewerker als uitleg geeft als die hier langkomt.

Reputatie 7
Badge +4

cfr

ADSL anno 2020 - telewerken & COVID19 | Proximus Forum

@Philippe-dieter Mobilus 5G Unlimited werkt ook op bv. 4G en ontsnapt u (voorlopig althans) aan een dergelijke limiet 

 

dus op 4G kan je zonder snelheidsbeperking  verder mobiel data gebruiken zelf als je over je 5G Unlimited data limiet  zit, of bedoel je iets anders.

Reputatie 7
Badge +4

Met een Mobilus Unlimited 5G is er geen datavolumebeperking (& Mobilus 5G is ook bruikbaar op 2G, 3G en 4G)

 

Reputatie 7
Badge +3

@Philippe-dieter Je hebt een gsm-abonnement via je werkgever, met een Enterprise tariefplan. Wat hierin inbegrepen zit, kunnen wij niet nakijken aangezien dit op maat gemaakte contracten betreft. Je neemt dit best verder op met de contactpersoon op je werk dat hiervoor instaat. Groetjes, Antonella

Reputatie 3
Badge

@AntonellaD     Jullie verwarren met een abonnement werk.  Dit gaat over mijn persoonlijk klantennummer.  Mijn klantennummer is : 1******   Mijn bedrijdsabo heeft niets te maken met dit unlimited abo.   Ik heb persoonlijk Mobilus M + unlimited en TV/internet  (zie op mijn klantennummer)    Zo slim was ik ook dat het niet over m’n bedrijfsabonnement ging :-)

 

 

Reputatie 3
Badge

Mij vooral de vraag :  waarom noem je iets unlimited als je groot zet : UNLIMITED, een stuk kleiner MAX 35GB en dan heel klein; na deze 35 GB nog verder surfen aan 500mbs.    De medewerker van het Proximus center was heel duidelijk met z’n antwoord:  na die 35 kan je niet deftig meer surfen…. die 500mbs is echt zwak.  Ik kreeg er wel een glimlach bij...

Reputatie 7
Badge +3

@Philippe-dieter Dit staat zo genoteerd in de voorwaarden van het gsm-abonnement. Groetjes, Antonella

https://www.proximus.be/nl/id_cr_msub/particulieren/mobiel/gsm-abonnementen.html

 

Reputatie 3
Badge

Unlimited is dus “een benaming” maar slaat niet op onbeperkt gebruik.

 

Reputatie 7
Badge +3

@Philippe-dieter Het is onbeperkt aangezien je geen aanrekeningen buiten de bundel zult ontvangen voor nationaal dataverbruik, vanaf het overschrijden van de 35GB dan wel aan een verlaagde snelheid. Groetjes, Antonella

ja zij interpreteren dit waarschijnlijk dat je dan toch nog ongelimiteerd kunt verder surfen.

Maar we zien wel wat een proximus medewerker als uitleg geeft als die hier langkomt.

ze zeggen altijd je eerste gedacht is het beste en blijkbaar klop het :relaxed:

Reageer