Beantwoord

3G netwerk

  • 15 September 2022
  • 18 reacties
  • 257 Bekeken

Hallo,

Vandaag valt bij mij het 3G netwerk uit, bij het opstarten van mijn telefoon. Mijn telefoon valt geheel weg als tracht te verbinden met het 3G netwerk. Als ik de simkaart verwijder, heeft mijn telefoon geen probleem om deze te gebruiken. De batterij is volledig opgeladen.

 

Met andere woorden vanaf dat ik probeer te verbinden met 3G netwerk, valt de telefoon weg. Hij start steeds opnieuw op.

 

Hoe komt dit?

Dank bij voorbaat.

 

icon

Beste antwoord door GeertC 15 September 2022, 15:05

Bekijk origineel

18 reacties

zou kunnen dat je simkaart even moet vervangen worden (gratis via Prox shop).

kun je de sim in een andere gsm eens uitproberen of het zelfde zich voordoet?
wat het lijkt mij dat het ook een probleem met je toestel kan zijn.

Kaart met het netwerkbereik | Proximus

Anders zal het wachten worden op een Prox medewerker (moderator) of zij je kunnen verder helpen

Reputatie 7
Badge +3

@Danny HM 

 

heb je de GSM eens afgezet, de simkaart verwijderd, teruggestopt en de GSM opnieuw opgestart?

 

Groeten

Geert

Hey Geert

Heb ik meermaals gedaan,  het netwerk valt steeds weg. Vanaf dat de telefoon probeert verbinding te maken, ligt het eventjes aan, maar na een paar seconden valt het weg en start de telefoon opnieuw op.

Groetjes

Hey Martin,

Dat kan ik niet direct proberen, moet daarvoor naar proximus winkel. 3G wordt toch nog geleverd door proximus? 

Alvast bedankt voor jouw antwoord.

 

Groetjes

Reputatie 7
Badge +3

3G wordt toch nog geleverd door proximus? 

 

 normaal nog wel , maar het is inmiddels wel al een verouderde technologie.

 

Geert

je kunt ook opzoeken waar je woont wat de ontvangst is van 3G

ibpt | Dataportaal - Atlas mobiel (bipt-data.be)

Reputatie 7
Badge +4

Vanaf dat de telefoon probeert verbinding te maken, ligt het eventjes aan, maar na een paar seconden valt het weg en start de telefoon opnieuw op.

Ik weet niet welke telefoon u hebt maar een 3G telefoon ondersteunt normaal ook 2G 

Bovenstaande “automatische herstart telefoon” lijkt mij op het eerste zicht eerder een probleem met het toestel zelf te zijn 

Kaart met het netwerkbereik | Proximus

 

 

volgens mij ook of met de simkaart want hier ooit gelezen dat de simkaart de oorzaak was van uitvallen van de smartphone al was dit niet direct  gerelateerd aan 3G connectie.

Ter bijkomende info: 

Let op: 3G verdwijnt vanaf september 2024 bij Telenet en Base - TechPulse

  • Orange zal de uitfasering van 3G in 2023 opstarten en wil het signaal vanaf 2025 volledig uitdoven.
  • Proximus, momenteel de grootste provider in België, deed daar vooralsnog geen uitspraken over.

3G wordt toch nog geleverd door proximus? 

 

 normaal nog wel , maar het is inmiddels wel al een verouderde technologie.

 

Geert

Die 3G wordt nog wel veel gebruikt bij eenvoudige hardware zoals een robotmaaier.

Reputatie 7
Badge +4

Die 3G wordt nog wel veel gebruikt bij eenvoudige hardware zoals een robotmaaier.

En ondersteunt die robotmaaier geen 2G?

Vermoedelijk zal in België 3G eerder dan 2G uitgeschakeld worden (ten voordele van 4G en 5G)

  • Orange zal de uitfasering van 3G in 2023 opstarten en wil het signaal vanaf 2025 volledig uitdoven.
  • Proximus, momenteel de grootste provider in België, deed daar vooralsnog geen uitspraken over.
Reputatie 7
Badge +5

@Danny HM Kan je je gsm nummer toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het even voor je na.

Later ben ik naar een winkel van proximus geweest en het probleem werd verholpen door een nieuwe simkaart. 

Momenteel is het probleem weer teruggekeerd. 

Reputatie 7
Badge +3

@Danny HM 

dus nog steeds geen verbinding met 3G?

 

Geert

Ik had verbinding door het vervangen van de simkaart, maar onlangs doet hetzelfde probleem een jaar later zich weer voor.

Reputatie 7
Badge +4

@Danny HM Heb je al eens getest met je simkaart in een andere GSM zoals Martin hier eerder al voorstelde ? Je kan dan eventueel ook de sim vanuit een toestel dat goed werkt eens testen in uw toestel. 

Kan ik proberen, maar heb voorlopig geen voorhanden. Ik zal waarschijnlijk terug  naar een proximiuswinkel moeten gaan hiervoor. 

Reputatie 7
Badge +5

@Danny HM In de winkel kunnen ze je hier inderdaad wel mee verder helpen.

Reageer