Beantwoord

+32 niet meer nodig vanuit Spanje ?

  • 7 September 2019
  • 28 reacties
  • 1859 Bekeken

  • Practitioner
  • 36 reacties
ben momenteel in Spanje
wanneer ik met mijn gsm naar een Belgisch gsm-nummer bel valt het mij op dat ik het gewoon Belgisch formaat kan gebruiken ??
dus zonder +32 er voor
heb ik ergens iets gemist en is dit niet meer nodig om van het buitenland naar België te bellen ??
de nr's waar ik het heb mee gehad staan niet in het telefoonboek van mijn iPhone(waar ze dan eventueel toch zouden in het formaat +32.... zouden hebben gestaan)
ook bellen naar de voicemail met het nr. 1999 werkt gewoon > ik begrijp er niets van
icon

Beste antwoord door pwr 7 September 2019, 12:31

Bekijk origineel

28 reacties

Nog een bedenking: Eigenlijk zou een buitenlandse operator uit je IMSI ook kunnen weten dat als je geen prefix voorzet dat je een nummer uit het zelfde land wilt bereiken zoals het uw land dat in je IMSI staat ?
Reputatie 7
Badge +4
Tja, Martin
Bizz Switch
https://www.proximus.be/nl/id_cb_landing_sw/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/producten/bizz-switch-service.html
&
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqs_nb_switch/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/support/mobiele-telefonie/voicemail-en-oproepbeheer/oproepbeheer/bizz-switch-of-enterprise-switch-installeren-en-gebruiken.html
Dus met de Bizz Switch "generieke benaming" wordt:
of de Bizz Mobile Switch (1 GSM GSM 2nrs 1 privé en 1 werk) of de Bizz Office Switch (1 GSM 1 GSM privé nr en 1 vast werknr) voor business klanten (KMO) bedoeld
of de Bizz Mobile Switch of de Bizz Enterprise Switch voor Enterprise (corporate) klanten bedoeld

TMSI
Inderdaad de correcte/formele naam, soms wordt evenwel TIMSI gebruikt
De buitenlandse operator zou er inderdaad kunnen vanuit gaan dat nummers zonder +CC voor bestemmingen in land van oorsprong bedoeld zijn, maar ik vermoed eerder dat het toestel standaard nationale nummers formaten type NDC SN in + CC NDC SN formaat omvormt op basis van toestel/SIM instellingen (en dus zijn eigen netwerkinfrastructuur hier zeker niet mee gaat belasten = weg van de kleinste inspanning …)
Ja daarvoor moet je alles tot in de kleinste details kennen natuurlijk om kunnen uit te vissen wat al dan niet mogelijk is en wordt toegepast.!

Reageer