Beantwoord

#121#

  • 31 January 2019
  • 22 reacties
  • 2256 Bekeken

Reputatie 3
Badge
  • Motivator
  • 216 reacties
Sinds enige tijd kan ik via #121# het saldo van mijn P&G niet meer raadplegen. Graag hulp aub.
icon

Beste antwoord door M_016 31 January 2019, 11:46

Bekijk origineel

22 reacties

werkt #120# ook niet bijvoorbeeld
zie je uw saldo staan in je MyProximus
Reputatie 3
Badge
#120# werkt ook niet. In my Proximus vind ik niets terug van P&G.
Je moet inderdaad voor een P&G een apart MyProximus account aanmaken indien je uw gegevens van je P&G wilt raadplegen want een P&G kun je niet koppelen aan je Proximus Pack.
Reputatie 3
Badge
Ikzelf heb nu een mobiel abonnementje. Waar het om gaat is een tweede gsm van mijn echtgenote met een eigen nummer. Ik kan wel via 1911 het krediet horen maar, zoals vroeger via #121#, lukt dat niet meer en dat is spijtig.
Reputatie 7
Badge +4
#121# beltoets of #120#beltoets zouden normaal nog moeten werken (zelf gisteren nog op een Nokia gsm gedaan)
Misschien schort er iets aan de GSM (sms)-instellingen
sms center = +32 475 161616
bv. Nokia 216 sms & mms instellen
https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_qelp/particulieren/support/surf-en-e-mail-op-uw-gsm.html?page=device/nokia/216
succes
Zou het niet helpen door een je toestel volledig uit te zetten en terug laten opstarten?
Staat je sms centrale op +32 475 161616
Als het dan nog niet lukt en moest er hier op de lange duur geen reactie komen van iemand van het Proximus team dan kun je een Privébericht sturen (klik hier) en er eventueel ook de link naar je post hier meesturen, namelijk:
>
https://nl.forum.proximus.be/telefonie-13/121-46780/index1.html
Reputatie 3
Badge
Wat doe ik met dat nummer: sms center = +32 475 161616?
Moet ik daar daar bellen op dat #120# probleem te kunnen oplossen? Of moet ik dat bij mijn contacten plaatsen of wat?
Reputatie 7
Badge +4
Instellingen zijn uiteraard functie van uw toestel, voor Nokia 216 zie bv. hierboven
Voor een Nokia 3330 bv. dient u naar het menu "berichten" te gaan vervolgens hierin het submenu "berichtenopties" te kiezen en tot slot de optie "nummer van de berichtencentrale" te openen (normaal staat hier +32 475 161616)
Misschien aanstippen over welk toestel u beschikt zodat op dit forum eventueel verder hulp kan geboden worden door Proximus medewerkers of forumleden (en indien voorhanden uw handleiding eens bekijken voor wat het aspect "sms/berichten/mms" betreft).
Is uw toestel bv. vermeld op de bovenvermelde Proximus support-website?
ik weet zelf niet zeker of die die centrale meespeelt voor die codes
Reputatie 7
Badge +4
Er is geen andere manier om berichten uit te wisselen op/via GSM...
Reputatie 3
Badge
Ik begrijp heel die heisa niet meer rond dat #121# gedoe. Tot voor kort werkte het perfect en nu plots niet meer.
Mijn toestellen zijn een Nokia 3 (P&G) en een Nokia 8 (nu abonnement). Nooit problemen mee gehad vooheen. Gelukkig kan ik met 1911 nog het saldo krediet op mijn Nokia 3 achterhalen.
heb je al een privébericht gestuurd mss kan proximus één en ander natrekken want wij zijn tenslotte niet van Proximus.
Als je belt naar #121# verschijnt er dan USSD op je scherm
Reputatie 7
Badge +4
Ik vermoed toch een lokaal probleem op/met uw toestel; zopas #121# P&G Nokia nog getest: ok
Vraag: kunt u van Nokia 3 naar Nokia 8 nog een sms sturen? Ja/neen

Op de website van Px is de configuratiewerkwijze voor Nokia 3 nog voorhanden (onderscheid te maken tussen android 7 (nougat) en 8 (oreo);
https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_qelp/particulieren/support/surf-en-e-mail-op-uw-gsm.html?page=device/nokia/3/os-selection
Zelf zou ik proberen uw toestel opnieuw in te stellen op basis van de Px info aldaar (maar controleer eerst uw versie en bv. upgrade uw toestel naar de laatste versie = oreo android 8 )
Succes
Aangezien USSD niet sim based is zal het inderdaad volgens mij iets met zijn toestel te maken hebben.
probeer anders ook eens of bv *#06# werkt
Reputatie 3
Badge
Privéberichtje is ondertussen verstuurd. Als ik #121# intik verschijn er inderdaad USSD. Dan zoekt het toestel, geeft een geluidje maar kan niet verbinden en kan dus geen kredietsaldo geven.
Android versie van nokia 3 is 8.1.0
Android versie van nokia 8 is nu 9.
Dus *#06# werkt ook niet, enfin hopelijk kan er iemand van Proximus u toch iets verder helpen.
Reputatie 7
Badge +4
Ik vermoed dat Px niet veel meer/anders dan een "(factory) reset" zal kunnen voorstellen om het probleem uit de wereld te helpen.... (probleem gekoppeld/ontstaan na upgrade tot 8.1?; backup niet vergeten bij terugzetten "fabrieksinstellingen" anders data/contacten/… normaal kwijt)
https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_qelp/particulieren/support/surf-en-e-mail-op-uw-gsm.html?page=device/nokia/3-android-oreo/topic/een-probleem-oplossen/herstarten-backup-en-reset/1
Ja da is waar maar ik weet niet in hoeverre de sim en hun systeem om data te sturen er kan tussen zitten en in hoeverre ze daar ervaring hebben met dit probleem, want wij vinden wel alles op het www van uitleg hieromtrent maar praktische ervaring zeker niet onderschatten ook, enfin ik ga me er hier ook niet verder meer mee moeien, 'k heb al genoeg gegoogeld in dit verband vind ik ☺️
Reputatie 3
Badge
Er is toch iets niet in orde. Het lukt me niet meer smsjes te ontvangen. Ik kan ze wel versturen. Ik heb zowel het probleem op mijn nokia 3 (P&G) als op mijn nokia 8(Abonnement)
Reputatie 3
Badge
Ik ben naar een Proximus winkel geweest en daar is het probleem opgelost geworden door het sms systeem te de-blokkeren vanuit Proximus zelf.
Het #121# probleem is nog steeds op mijn nokia 3 (P&G) aanwezig, maar dat is minder erg, omdat ik het saldo via 1911 kan achterhalen.

Reageer