We konden helemaal niet op Proximus rekenen in IJsland!

  • 27 August 2017
  • 5 reacties
  • 428 Bekeken

We maakten net een reis naar Ijsland. Na de oversteek met de boot waarbij we voor de veiligheid allemaal onze telefoon op vliegtuigstand gezet hadden, begon de miserie. Mijn zoon kreeg plots een bericht van Proximus dat hij 50 euro boven zijn budget zat. Gevolg: paniek en de telefoon bleef uit schrik de ganse zo goed als de reis op vliegtuigstand staan. Enkel nog wifi-bereik. Hoewel we een abonnement betalen en dus recht zouden hebben op ons volledig aanbod.
Enkele dagen later zie ik plots op mijn telefoon verschijnen dat ik een verbruik van meer dan 7 GB heb. Evengrote paniek. Ik merk op dat mijn factuurperiode er anders uitziet dan de vorige, raar. Ik leg mijn telefoon eens uit en haal de Sim-kaart er ook eens uit. De 7 GB blijven staan en ook ik zet mijn telefoon op vliegtuigstand uit schrik. Ondertussen heeft onze auto een vermogensprobleem gekregen waardoor we een garage moeten zoeken en de garage in België willen contacteren. Gelukkig is er nog de dochter die volgens ons nog te jong is om een abonnement te hebben en die betaalkaart heeft van 10 euro, haar telefoon blijft het doen. Zij krijgt ook netjes berichtjes als ze in een nieuw land komt met de geldende tarieven. Ook dat is iets dat mijn zoon niet krijgt.
Met haar telefoon bel ik ook naar het 0800 nummer van Proximus. Zij vertellen mij dat mijn SIM-kaart kapot is en dat ik moet wachten tot ik terug in België ben om dan om een nieuwe te gaan. Over dat bericht van 50 euro extra van mijn zoon, kan ze me niets zeggen, ze dat niet zien. Die telefoon blijft dus maar op vliegtuigstand staan. En mijn telefoon, ja daar heb ik niets aan... Nochtans betaal ik wel een abonnement dat me 1GB belooft en SMS'n en belkrediet + de mogelijkheid om over mijn budget te gaan en te kunnen bellen.
Ik heb ook heel veel moeite met het feit dat mijn SIM-kaart net dan kapot ging. Gewoon in mijn handtas al rijdend in de auto, maar toevallig wel in Ijsland.
Daarenboven hoor lees ik via internet een bericht van mijn broer, dat ook zijn telefoon het niet meer doet. Hij is toevallig ook in Frankrijk. Hij had één factuur vergeten betalen en was op reis vertrokken.
Na 2 weken Ijsland komen we aan in Faroer. Mijn dochter met betaalkaart van 10 euro krijgt netjes onmiddellijk bericht dat ze welkom is in Faroer en de geldende tarieven die duur zijn en helemaal anders dan in Ijsland. Mijn zoon krijgt geen bericht. Ik natuurlijk ook niet, want mijn SIMkaart is kapot. Mijn zoon leerde op de heenreis naar Ijsland, jongens kennen die in Faroer woonden en daar ook afstapten. Aangekomen in Faroer gaat hij ze opzoeken met de fiets en hij vindt ze ook. De jongens wisselen gsm-nummers uit en mijn zoon sms't nietsvermoedend enkele keren naar die jongen en omgekeerd. Tot ik hem vertel of hij weet hoeveel dat kost? Hup, weeral zoveel over zijn budget. Waarom wordt hij niet verwittigd over de geldende tarieven? Heel vervelend! Faroer hoort bij Denemarken, Denemarken hoort bij EU, dus... Als zelfs in Ijsland de roaming geldt. Ik begrijp mijn zoon dus dat als hij geen bericht kreeg over de tarieven dat hij er niet bij stilstond dat dat veel kon kosten. Ik controleerde zijn telefoon en inderdaad, het laatste bericht van proximus was dat dat hij 50 euro boven zijn abonnement zat.
Terug thuis naar een Proximuswinkel gegaan waar ze mijn SIMkaart vlot vervangen hebben, maar geen enkele uitleg konden geven aan het feit dat mijn kaart kapot was.
Voor het probleem van mijn zoon raadden ze me aan om de facturatiedienst te bellen. Dat deden we, maar we werden doorgeschakeld, moesten ons verhaal opnieuw doen en na verschillende keren op een muziekje gezet te zijn, moesten we ophangen omdat we binnen moesten voor een afspraak bij de dokter. Nog eens proberen als we heel lang tijd hebben?
Met andere woorden, mijn vertrouwen in Proximus is serieus geschonden. Het was nochtans groot, ik was ook al klant bij Telenet, maar was toch nog toe meer tevreden van Proximus. Ik ben nu benieuwd of en hoe jullie dat zullen herstellen. Ik hoop dat ik een antwoord krijg, waar we snel iets aan hebben en niet dat ik nog uren aan de telefoon moet hangen. Ik denk dat ik onze problemen hier uitgebreid behandeld heb.

Met vriendelijke groeten,
Els De Busscher

5 reacties

Vandaag zondag zal er normaal gezien hier niet op gereageerd worden, dus zou ik als ik u was en je wilt dat proximus dit verder onderzoekt een privébericht aan Het Proximus Team sturen via onderstaande link
    https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
    (daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)
en je kan de uitleg die je hier gedaan hebt kopiër in dit privébericht of je kan ook de link naar uw bericht hier op het forum meegeven in je privébericht en die is:
https://nl.forum.proximus.be/mijn-factuur-18/we-konden-helemaal-niet-op-proximus-rekenen-in-ijsland-40438

Wat ik persoonlijk altijd doe In het buitenland is mijn wifi en mobiel data uitzetten op mijn smartphone om alle verassingen te vermijden en zet die alleen op als ik ze echt nodig heb, want ik heb ook al op dit gebied een hoge rekening aan mijn been gehad, enfin ik wou ik je nog meegeven.
Heel erg bedankt Martin!
Reputatie 6
Badge +1
Wat ik persoonlijk altijd doe In het buitenland is mijn wifi en mobiel data uitzetten
Mschn moet je een telecomoperator zoeken bij wie het wél werkt.
Daar betaal je toch voor, niet?
Dan zou ik voor de zekerheid toch nog doen, maar het zou inderdaad beter zijn als je niet hoeft te doen
Reputatie 6
Badge +1
Els sorry, maar ik weet geen beter antwoord op je onmacht & frustratie.

Reageer