Vraag

Vraag/klacht nr 32400146 dd 8 Jan 2018

  • 8 April 2018
  • 6 reacties
  • 384 Bekeken

Beste,

Na mn vraag op 8 januari, werd me op 9 Januari 2018 per email bevestigd dat mn mobiele datahub met betreffende kaartje werd omgezet naar een herlaadkaart.

Na 2 maanden bleek dat er een aanmaning was voor nog een laatste faktuur, €9.10 (!) was blijven openstaan. (Eerder waren al mn betalingen per automatische overschrijving). Gebeld op 9 maart, dossier bleek moeilijk te traceren. Ook nog geemailed. Op 20 Maart terug geemailed. Geen reacties terug gekregen.

Via mn schoonzus kreeg ik nu bericht van schrijven van ingebrekestelling van 15 Maart, van Vesting Finance, voor minnelijke schikking. Hallo ?

Kijk, wij wonen in het buitenland, in de USA.
Als er nu gewoon iemand v customer service mij had kunnen emailen (email adres bekend in mijn proximus profiel) op basis van de eerdere communicaties.
Ik ben jarenlang klant geweest met Proximus en dan voor €9.10 afgedreigd worden met ingebrekestelling, terwijl er communicaties openstaan met customer service om de zaken geregeld te krijgen, dat is toch wel straf.

Kan u mij asap contacteren via email of ander kanaal, dan kan ik pdfs toesturen.

Mvg
Tom

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Beste, aangezien je dossier ondertussen bij het Incassobureau zit kunnen wij je hier via dit kanaal niet bij verderhelpen en dien je dit met hen verder te bespreken. Excuses dat we je hier niet bij verder kunnen helpen. Groetjes Freya
Beste,
Maar dat is toch aberrant !!
Ik ben jarenlang klant bij Proximus. En voor €9.10 stuurt Proximus naar een incassoburo.

Ook de informatie die Proximus het incassobureau heeft doorgegeven klopt niet.
De Factuur van 19/12/2017 was wel degelijk betaald.

Mvg
T
Beste,

Juist met Incassoburo VestingFinance gebeld.
Proximus moet hier wel in tussen komen.
Proximus stuurt Incassobureau op pad op basis van verkeerde informatie.
Factuur 171201300668 dd 19/12/2017 was al wel betaald, nl op 03/01/2018.
Er bleef enkel een openstaande faktuur v €9.10 en die is verstuurd NA afsluiten vh abonnement en door een samenloop v omstandigheden, jammer genoeg blijven openstaan, oa ook doordat automatische overschrijving was opgezegd.

Graag ASAP uw reactie hierop.

Mijn dossierNr bij Proximus is 32400146,
Facturen staan op adres van Drieke Leenknegt (mn vrouw), Albert I Laan 10, bus 0306, 8620 Nieuwpoort.
De service was afgesloten met Customer Service in een telefonisch gesprek met Proximus op 8 Januari.
Pas op 9 maart kreeg ik via Zoomit aanvragen voor betalingen per email door.
Ik heb geemailed met Customer service op 9 maart en gebeld en geemailed met Customer Service op 20 Maart.

Uw reactie per kerende email of telefoon, +1 9713864582 (-9 uren tijdsverschil) is ten zeerste geapprecieerd.

Mvg
T
Reputatie 7
Badge +4
Aan de hand van je bovenstaande bericht,maakte ik nu dossier 33629048 om dit door de financiële dienst verder te laten nagaan. Groetjes Freya
OK, met dank.
Ik heb dit dossier nr ook doorgegeven aan Vesting Finance.

Mag ik er nogmaals op wijzen dat ik het totaal ongepast vind om zo een incassobureau op ons af te sturen en dan ook nog met de verkeerde informaties:
* Factuur 171201300668 dd 19/12/2017 was al wel betaald, nl op 03/01/2018 en toch stond die nog op lijst van incassobureau.
* Proximus heeft mijn email gegevens, er was ook een dossier bij customer service met vragen van mij die nog openstonden (mijn telefoon gesprek en email dd 20 Maart).
* Dat Proximus zelf facturatie initieert via Zoomit op 9 maart en tgltd. incassobureau aanstelt (hun schrijven 15/03) is ook nogal bizar.
* Tenslotte, ben ik jarenlang klant geweest met Proximus (vaste lijn, mobiel, data, buitenland gesprekken) en gebleven, zelfs gedurende in totaal minstens 12 jaren verblijf in buitenland.
Ik hoef ook niet te weten hoe veel Proximus zo bij mij/ons in totaal heeft geind.
Maar dat Proximus dan voor €9.10 een gerechtsdeurwaarder op ons afstuurt is eigenlijk ook totaal buiten proportie.
Indien gevraagd zal ik de €9.10 wel betalen, maar de rest blijft voor mij wel in dispuut.

Mvg
T
Beste,

Ref:
dossier 33629048 om dit door de financiële dienst verder te laten nagaan

Tegen wanneer mag ik een reactie van financiële dienst verwachten ?
Als ik binnen de 10 dagen geen antwoord heb van financiele dienst, is dit dossier voor mij definitief afgesloten. Ik zal dat ook zo communiceren met VestingFinance.

Mvg
T

Reageer